Marka Amica, producent artykułów gospodarstwa domowego, dołączyła do portfolio klientów BrandLift. Celem przeprowadzonej dla niej kampanii była promocja odkurzacza pionowego ułatwiającego codzienne domowe porządki. Jak się okazało, wyniki akcji przeszły najśmielsze oczekiwania.
Różnorodność treści i konkurs
- Podstawowym elementem, który wpływa na ostateczny sukces kampanii influencerskich jest odpowiedni dobór twórców. W przypadku akcji dla Amica postawiliśmy na influencerów poruszających tematykę wnętrzarską oraz lifestylową. Do współpracy zaprosiliśmy 10 instagramerów, którzy otrzymali przesyłki z odkurzaczem do przetestowania. Ich zadaniem było przygotowanie posta z autorskimi zdjęciami, przedstawiającymi odkurzacz „w akcji”. Dodatkowo publikowali oni instastories, podczas których opowiadali o jego największych zaletach i kluczowych funkcjonalnościach – mówi Karina Hertel, Dyrektor Zarządzająca agencją marketingu influencerskiego BrandLift.
Niezwykle istotnym elementem kampanii był konkurs zorganizowany na profilu Amica. Zaangażowani do współpracy twórcy w swoich materiałach zachęcali do wzięcia w nim udziału, wyjaśniali jego zasady oraz umieszczali tzw. swipe-up do posta konkursowego. Tym samym przekierowywali ruch na profil klienta na Instagramie.
Za stronę prawno-skarbową konkursu odpowiadała agencja.
Świetne wyniki
KPI kampanii zakładały 700 tys. zasięgu po follow, 21 tys. interakcji oraz 150 tys. organicznego zasięgu postów. Każdy ze wskaźników przekroczył 100%. Zasięg po follow wyniósł 783 740 (111%), posty wygenerowały 21 449 interakcji (102%), a ich organiczny zasięg został określony na poziomie 367 902 (245%).
Wykreowany przez twórców content charakteryzował się dużą różnorodnością oraz estetyką na wysokim poziomie. Powstały piękne zdjęcia wnętrz, których kluczowym elementem był odkurzacz będący przedmiotem kampanii. Co istotne, każdy ze stworzonych materiałów może zostać ponownie wykorzystany na profilach Amica w mediach społecznościowych. Akcja została bardzo pozytywnie przyjęta przez odbiorców, co potwierdzają komentarze pod poszczególnymi postami, a także wspomniany real reach na poziomie 245%. Efektem kampanii było także ponad 80 zgłoszeń konkursowych.
Źródło: BrandLift