logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Studium przypadku kampani Brandlift dla marki Amica

  PR 20.01.2021, przeczytano 1008 razy
ilustracjastrzałka

Marka Amica, producent artykułów gospodarstwa domowego, dołączyła do portfolio klientów BrandLift. Celem przeprowadzonej dla niej kampanii była promocja odkurzacza pionowego ułatwiającego codzienne domowe porządki. Jak się okazało, wyniki akcji przeszły najśmielsze oczekiwania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/studium-przypadku-kampani-brandlift-dla-marki-amica,389894,artykul.html

Różnorodność treści i konkurs

- Podstawowym elementem, który wpływa na ostateczny sukces kampanii influencerskich jest odpowiedni dobór twórców. W przypadku akcji dla Amica postawiliśmy na influencerów poruszających tematykę wnętrzarską oraz lifestylową. Do współpracy zaprosiliśmy 10 instagramerów, którzy otrzymali przesyłki z odkurzaczem do przetestowania. Ich zadaniem było przygotowanie posta z autorskimi zdjęciami, przedstawiającymi odkurzacz „w akcji”. Dodatkowo publikowali oni instastories, podczas których opowiadali o jego największych zaletach i kluczowych funkcjonalnościach – mówi Karina Hertel, Dyrektor Zarządzająca agencją marketingu influencerskiego BrandLift.  

Niezwykle istotnym elementem kampanii był konkurs zorganizowany na profilu Amica. Zaangażowani do współpracy twórcy w swoich materiałach zachęcali do wzięcia w nim udziału, wyjaśniali jego zasady oraz umieszczali tzw. swipe-up do posta konkursowego. Tym samym przekierowywali ruch na profil klienta na Instagramie.

Za stronę prawno-skarbową konkursu odpowiadała agencja.

Świetne wyniki

KPI kampanii zakładały 700 tys. zasięgu po follow, 21 tys. interakcji oraz 150 tys. organicznego zasięgu postów. Każdy ze wskaźników przekroczył 100%. Zasięg po follow wyniósł 783 740 (111%), posty wygenerowały 21 449 interakcji (102%), a ich organiczny zasięg został określony na poziomie 367 902 (245%).

Wykreowany przez twórców content charakteryzował się dużą różnorodnością oraz estetyką na wysokim poziomie. Powstały piękne zdjęcia wnętrz, których kluczowym elementem był odkurzacz będący przedmiotem kampanii. Co istotne, każdy ze stworzonych materiałów może zostać ponownie wykorzystany na profilach Amica w mediach społecznościowych. Akcja została bardzo pozytywnie przyjęta przez odbiorców, co potwierdzają komentarze pod poszczególnymi postami, a także wspomniany real reach na poziomie 245%. Efektem kampanii było także ponad 80 zgłoszeń konkursowych.

ilustracjastrzałka

Źródło: BrandLift

www.brandlift.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764