logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Studium przypadku kampani Brandlift dla marki Amica

  PR 20.01.2021, przeczytano 438 razy
ilustracjastrzałka

Marka Amica, producent artykułów gospodarstwa domowego, dołączyła do portfolio klientów BrandLift. Celem przeprowadzonej dla niej kampanii była promocja odkurzacza pionowego ułatwiającego codzienne domowe porządki. Jak się okazało, wyniki akcji przeszły najśmielsze oczekiwania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/studium-przypadku-kampani-brandlift-dla-marki-amica,389894,artykul.html

Różnorodność treści i konkurs

- Podstawowym elementem, który wpływa na ostateczny sukces kampanii influencerskich jest odpowiedni dobór twórców. W przypadku akcji dla Amica postawiliśmy na influencerów poruszających tematykę wnętrzarską oraz lifestylową. Do współpracy zaprosiliśmy 10 instagramerów, którzy otrzymali przesyłki z odkurzaczem do przetestowania. Ich zadaniem było przygotowanie posta z autorskimi zdjęciami, przedstawiającymi odkurzacz „w akcji”. Dodatkowo publikowali oni instastories, podczas których opowiadali o jego największych zaletach i kluczowych funkcjonalnościach – mówi Karina Hertel, Dyrektor Zarządzająca agencją marketingu influencerskiego BrandLift.  

Niezwykle istotnym elementem kampanii był konkurs zorganizowany na profilu Amica. Zaangażowani do współpracy twórcy w swoich materiałach zachęcali do wzięcia w nim udziału, wyjaśniali jego zasady oraz umieszczali tzw. swipe-up do posta konkursowego. Tym samym przekierowywali ruch na profil klienta na Instagramie.

Za stronę prawno-skarbową konkursu odpowiadała agencja.

Świetne wyniki

KPI kampanii zakładały 700 tys. zasięgu po follow, 21 tys. interakcji oraz 150 tys. organicznego zasięgu postów. Każdy ze wskaźników przekroczył 100%. Zasięg po follow wyniósł 783 740 (111%), posty wygenerowały 21 449 interakcji (102%), a ich organiczny zasięg został określony na poziomie 367 902 (245%).

Wykreowany przez twórców content charakteryzował się dużą różnorodnością oraz estetyką na wysokim poziomie. Powstały piękne zdjęcia wnętrz, których kluczowym elementem był odkurzacz będący przedmiotem kampanii. Co istotne, każdy ze stworzonych materiałów może zostać ponownie wykorzystany na profilach Amica w mediach społecznościowych. Akcja została bardzo pozytywnie przyjęta przez odbiorców, co potwierdzają komentarze pod poszczególnymi postami, a także wspomniany real reach na poziomie 245%. Efektem kampanii było także ponad 80 zgłoszeń konkursowych.

ilustracjastrzałka

Źródło: BrandLift

www.brandlift.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sprzedawcy internetowi szukają sposobu na porzucone koszyki
Tylko co piąty konsument kończy rozpoczęte zakupy w sieci. Pozostali, najczęściej licząc na lepszą ofertę, porzucają koszyk – wynika z ostatniego raportu firm Shoper i SMSAPI. Ich badanie dotyczące komunikacji sklepów internetowych powinno być dla sprzedawców wskazówką, która pomoże ograniczyć wykruszanie się klientów na ostatniej...
Kampanie reklamowe w grach
Gaming marketing to bardzo szeroka kategoria oparta na promocji marek poprzez tematykę gier. Tworzenie aktywacji wokół transmisji esportowych, współprace z gamingowymi influencerami czy dedykowane formaty są dość znaną i bardzo skuteczną metodą łączenia marek z gamingiem. Jednak, by dotrzeć prezycyjnie do społeczności i zintegrować się z nią, warto starać się osiągnąć...
Jaki potencjał marketingowy ma Paulo Sousa?
– Polska nie musi kochać Paulo Sousy – powiedział w programie „Cafe Futbol” prezes PZPN Zbigniew Boniek. No i może jeszcze nie kocha, ale z całą pewnością już się nim interesuje. Szał wokół wyczekiwanego „trenera z zagranicy” można przeliczyć na pieniądze, a te z kolei będą interesowały reklamodawców, którzy na...
Robotyzacja w drukarni. Kto może z niej skorzystać?
Bezobsługowe drukowanie i wycinanie o dowolnej porze dnia i nocy - to główne zalety wdrożenia robotów przemysłowych w dziedzinie poligrafii. Jak przekonują eksperci, roboty oznaczają zwiększoną produktywność, znaczną redukcję kosztów produkcji oraz odciążenie pracowników. Kto może skorzystać z ich pomocy?
Kampania infulencerska Hortex i Brandlift
Promowanie artykułów spożywczych stanowi duże wyzwanie. Branża spożywcza jest niezwykle konkurencyjna, na rynku dostępnych jest wiele różnorodnych produktów, które reklamowane są na szereg sposobów. Jak zatem stworzyć wyróżniającą się kampanię, która zaangażuje odbiorców? Przed tym zadaniem stanęła agencja marketingu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764