Ponad 3 razy więcej leadów przy 5-krotnie mniejszych wydatkach – taki wynik biznesowy osiągnęła kampania Facebook Ads prowadzona przez Bluerank dla Promedica24. Facebook właśnie opublikował studium przypadku tej kampanii jako ciekawy przykład sukcesu biznesowego.
Głównym celem działań na Facebooku było poszukiwanie potencjalnych kandydatów do pracy dla Promedica24. Następnie zachęcenie ich do pozostawienia danych kontaktowych w formularzu na specjalnie stworzonej do tego celu stronie www. Priorytetową grupą odbiorców były obywatelki Polski i Bułgarii, w wieku 35-60 lat, zamieszkałe na terenie swoich krajów oraz Niemiec. Zadaniem Bluerank była praca nad optymalizacją kampanii, poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań, które przełożą się na wzrost liczby leadów, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów ich uzyskania.
Ze strony Bluerank odpowiedzialny za kampanię był Konrad Wiśniewski, Social Ads Specialist. Konrad we współpracy z klientem stworzył strategię działań zakładającą maksymalne wykorzystanie automatyzacji, a kluczowym elementem kampanii było pełne wykorzystanie potencjału niestandardowych grup odbiorców (Custom Audiences). Dodatkowym czynnikiem prowadzącym do sukcesu było wykorzystanie kolejnego elementu automatyzacji, czyli poszukiwanie podobnych obiorców za pomocą funkcjonalności Lookalike Audiences.
- Bardzo się cieszymy, że oprócz bardzo dobrych wyników osiągniętych w kampanii i satysfakcji klienta, zyskaliśmy również uznanie samego Facebooka. Jeśli chodzi o korzystanie z automatyzacji, Facebook Ads oferuje wiele ciekawych kombinacji i możliwości, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki z kampanii. Osiągnięcie każdego nowego celu pozwoliło nam myśleć o testowaniu nowych podejść, które przyczynią się do jeszcze bardziej znaczących ulepszeń w przyszłości. - Aneta Mondry-Gałecka, Performance Marketing Director
- Pełne case study znajduje się TUTAJ[PDF]
Źródło: Bluerank