logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Styl życia współczesnych Polaków [INFOGRAFIKA]

  PR 05.05.2023, przeczytano 1401 razy
ilustracjastrzałka

Serwis Prezentmarzeń realizując badanie „Styl życia Polaków” sprawdził jak oceniamy swoją obecną jakość życia i co mogłoby ją poprawić. Zweryfikował także jaki tryb życia prowadzimy i jak się postrzegamy oraz co motywuje nas do wprowadzania zmian w codziennym funkcjonowaniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/styl-zycia-wspolczesnych-polakow-infografika,399856,artykul.html

Spośród 1344 respondentów badania, 34% zapytanych Polaków ocenia swoją obecną jakość życia jako bardzo dobrą. Dla 27% jest ona na dobrym poziomie, 21% zapytanych postrzega swoją aktualną jakość życia źle. Według 18% ankietowanych jest ona na przeciętnym poziomie.

Zdaniem 37% zapytanych Polaków ich obecną jakość życia mogłaby poprawić lepsza sytuacja materialna. W opinii 23% respondentów zdecydowanie więcej czasu na przyjemności, w tym na wypoczynek, rozrywkę oraz realizację marzeń i planów. Według 21% szansą na polepszenie jakości życia jest czterodniowy tydzień pracy i mniejsza presja zawodowa.

Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń do wprowadza zmian w funkcjonowaniu, 21% Polaków motywuje głównie chęć zdrowszego życia. Dobrym motywatorem jest także partner lub partnerka, rodzina oraz przyjaciele, jak wskazuje 19% ankietowanych. Istotna jest również chęć rozwoju osobistego i potrzeba polepszenia swoich warunków życia. Respondenci wskazują także na ekologiczną motywację wynikającą z chęci zadbania o swoją planetę.

Istotnym elementem funkcjonowania jest dobra forma i respondenci badania uważają, że Polacy chcą żyć zdrowiej, ale mają problemy z wdrażaniem i utrzymaniem zdrowych nawyków. Zbyt mała aktywność fizyczna, zbyt mała ilość snu, niezdrowa dieta i nieodpowiednie nawyki żywieniowe – wymieniane są jako główne elementy niezdrowego stylu życia Polaków.

Zaskakujące jest, że aż 32% zapytanych w badaniu Polaków zadeklarowało, że nie potrafi ocenić swojego stanu zdrowia, ponieważ nie bada się regularnie. Z kolei 24% ankietowanych oceniło, że Polacy prowadzą zdrowy tryb życia. Przeciwnego zdania jest 21% respondentów, którzy uważają, że Polacy prowadzą bardzo niezdrowy tryb życia, źle się odżywiają i  zbyt mało uwagi poświęcają swojemu zdrowiu.

To czego nam najbardziej brakuje, aby zmienić styl życia na lepszy, to finanse, motywacja i brak czasu. Kluczowym czynnikiem tworzącym dobry styl życia jest według 28 % respondentów stabilna sytuacja materialna i życie bez kredytów. Zdaniem 21% dobre warunki mieszkaniowe, a w opinii 19% dobra praca.

Zdaniem co czwartego respondenta badania dzisiejszy Polacy są niezależni i chcą żyć na własnych zasadach. Według 21% ankietowanych Polacy są otwarci na świat i ludzi, a w opinii 18% mobilni i lubią podróżować.

Źródło: Prezentmarzeń

Dodatkowe informacje:

* Badanie sondażowe „Styl życia Polaków” zostało zrealizowane w formie ankiety online przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1344 respondentów w marcu 2023.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Folie magnetyczne Coala MagForce dostępne w Antalis
Antalis wprowadza na rynek Coala MagForce, folię magnetyczną nowej generacji, która zapewnia większą siłę trzymania przy jednoczesnej redukcji wagi.
21 czerwca br. Shell wystartował z akcją promocyjną, w ramach której klubowicze Shell ClubSmart mogą zaoszczędzić do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można skorzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskazanego paliwa. Promocja potrwa do 15 września 2024 r.
Sekretne zakupy zwierząt domowych w kampanii Frisco
Sklep internetowy Frisco poszerza ofertę asortymentową produktów dla zwierząt domowych. Kategoria Dla Zwierząt obejmuje teraz szeroki wybór karm i przysmaków. To odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na kompleksowe zakupy online również dla czworonożnych członków rodziny. W nowej kampanii „Sekretne zakupy zwierząt domowych” lider...
AMS: efektywnościowe rozliczanie retargetowanych reklam wideo
Efektywnościowy model rozliczenia Cost Per View (CPV) jest już dostępny w AMS w retargetingu reklamy OOH na urządzenia mobilne i uwzględnia tylko spoty reklamowe obejrzane w całości.
Saatchi & Saatchi kampanią loterii konsumenckiej OBI
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) odpowiada za koncept strategiczno-kreatywny oraz realizację materiałów kampanii promującej „Wielką Loterię w aplikacji heyOBI”. Działania obejmują telewizję, social media oraz content video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764