logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sukces Anity Włodarczyk w Rio wpłynął na jej popularność na Facebooku

  PR 26.08.2016, przeczytano 1278 razy
ilustracjastrzałka

Anita Włodarczyk pobiła samą siebie, nie tylko zdobywając olimpijskie złoto, ale ustanawiając nowy rekord świata. Nie dziwi zatem fakt, iż lekkoatletka zyskała ogromną popularność również na Facebooku. NapoleonCat.com wziął pod lupę fanpage medalistki i sprawdził, jak olimpijski sukces wpłynął na wzrost zainteresowania jej facebookową stroną oraz jakich kibiców przyciągnął.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-anity-wlodarczyk-w-rio-wplynal-na-jej-popularnosc-na-facebooku,29710,artykul.html

Coraz więcej fanów

Igrzyska Olimpijskie, jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych na całym świecie, są imprezą na tak dużą skalę, iż właściwie całkowicie zdominował uwagę mediów, w tym również social mediów. Media społecznościowe są bowiem kanałem, który sportowcy wykorzystują nie tylko do dzielenia się swoimi przeżyciami, ale również do prowadzenia komunikacji ze swoimi fanami.

Na oficjalnej stronie Anity Włodarczyk na Facebooku tylko w ciągu trzech dni (15-17 sierpnia) przybyło ponad 25 tys. nowych fanów, podczas gdy od początku trwania Igrzysk Olimpijskich (od 5 sierpnia) pojawiło się nieco ponad 26,5 tys. nowych zainteresowanych (z 14 657 do 41 253). Jest to relatywna zmiana na poziomie 181%.

Użytkownicy Facebooka byli najbardziej aktywni w dniu konkursu oraz w kolejnych dniach. Poniższy wykres pokazuje liczbę osób (nie tylko fanów strony), które zareagowały lub skomentowały posty strony, jak również wspomniały o niej w swoich postach.

Użytkownicy Facebooka byli najbardziej aktywni w dniu konkursu oraz w kolejnych dniach. Poniższy wykres pokazuje liczbę osób (nie tylko fanów strony), które zareagowały lub skomentowały posty strony, jak również wspomniały o niej w swoich postach.

Również w tym okresie zaobserwowaliśmy największą siłę interakcji użytkowników Facebooka. Wskaźnik Social Interaction Index (SII) bierze pod uwagę posty, komentarze, wszystkie reakcje i udostępnienia na stronie Włodarczyk, a także wspomnienia o niej dokonane przez innych użytkowników Facebooka.


Ogromne zaangażowanie

Najbardziej angażującym postem, opublikowanym na stronie Anity Włodarczyk, był wpis z 15 sierpnia – pierwszy po zakończonym konkursie rzutu młotem. Zdjęcie polskiej lekkoatletki w towarzystwie trenera wywołało ponad 186 tys. reakcji (z czego ponad 168 tys. stanowiły polubienia, a ponad 16 tys. reakcje SUPER), ponad 6 tys. komentarzy i zostało udostępnione przez prawie 6 tys. użytkowników Facebooka.


Kolejnym postem, który angażował użytkowników Facebooka, było zdjęcie rekordzistki świata ze złotym medalem na szyi. Wpis ten uzyskał prawie 115 tys. reakcji, wywołał ponad 2,7 tys. komentarzy i został udostępniony przez ponad 1 200 użytkowników Facebooka.


Warto również zwrócić uwagę na ogromne zaangażowanie wobec postów użytkowników Facebooka, którzy wspomnieli w nich stronę Anity Włodarczyk. Zdecydowanie najbardziej angażujący wpis został opublikowany na profilu SportoweFakty.pl, należącym do Grupy Wirtualna Polska. Drugie miejsce przypadło gratulacjom umieszczonym na facebookowej stronie Polsatsport.pl.

Polska lekkoatletka jest rozpoznawalna na całym świecie. Wśród fanów jej facebookowej strony najwięcej osób pochodzi z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Francji, Holandii, Brazylii, Irlandii oraz Indii.

W dniach 15-17 sierpnia najbardziej aktywni byli użytkownicy z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Holandii. Poniższy wykres obrazuje liczbę osób, które zareagowały, skomentowały, udostępniły posty strony, wspomniały o niej w swoich postach lub wykonały inną akcję związaną ze stroną.

Imprezy sportowe w social media

Przeanalizowany przykład pokazuje, iż duże wydarzenie sportowe oraz prowadzona podczas niego komunikacja w mediach społecznościowych może przyczynić się do znacznego wzrostu popularności w social mediach. Aby prowadzić optymalne działania, niezwykle istotna jest szczegółowa analiza prowadzonych aktywności, jak również poznanie użytkowników strony na Facebooku.

Źródło: NapoleonCat

www.napoleoncat.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764