logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sukces kampanii społecznej „Klub Pancernika Klika w Fotelikach”

  PR 31.01.2008, przeczytano 1122 razy

Po trzech latach realizacji kampanii „Klub Pancernika Klika w Fotelikach” odsetek dzieci prawidłowo przewożonych wzrósł o ponad 30%. W 2007 roku aż 83% dzieci do 12 roku życia jest prawidłowo przewożonych w urządzeniach je zabezpieczających podczas podróży samochodem, podczas gdy w roku 2005, odsetek ten wynosił zaledwie 52%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-kampanii-spolecznej-klub-pancernika-klika-w-fotelikach-,6718,artykul.html

Można zatem przyjąć, że działania podjęte w ramach kampanii mają istotny wpływa na zmianę tej postawy. (W załączniku raport z badania – TNS OBOP 2007 dla Instytutu Transportu Samochodowego)

Celem trwającego już trzy lata programu realizowanego przez Instytutu Transportu Samochodowego i Fabrykę Komunikacji Społecznej jest zainteresowanie dzieci tematem bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przypomnienie rodzicom o konieczności przewożenia dzieci w specjalnych fotelikach lub podwyższeniach.

Program, od samego początku jego trwania, polega na kierowaniu działań edukacyjnych równolegle do dzieci oraz do ich rodziców. Bohaterem kampanii jest postać Pancernika Gustawa, która po trzech latach działań komunikacyjnych jest spontanicznie rozpoznawalna przez ponad 60% dzieci z grupy docelowej kampanii.

Zgodnie z założeniem, że najlepiej uczyć przez zabawę powstała strona internetowa kampanii – www.klubpancernika.pl gdzie można znaleźć gry dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego z udziałem Pancernika Gustawa. Na stronie znajduje się również giełda fotelików – rodzice mogą tam oddać używany fotelik tym, którzy go potrzebują a nie stać ich na zakup nowego. Jeśli ktoś nie wie jak powinien przewozić swoje dziecko może znaleźć tam kompleksowe informacje i praktyczne porady jak przekonać malucha i pokonać opór dziecka do jeżdżenia w foteliku.


Jak co roku dużą rolę w kampanii odegrała Policja. Podczas kontroli drogowych policjanci z komend biorących udział w kampanii sprawdzali, czy najmłodsi użytkownicy dróg są odpowiednio zabezpieczeni w czasie podróży samochodem i wręczali dzieciom maskotki kampanii - Pancerniki. Niestety niektórych rodziców należało pouczyć a nawet ukarać mandatem.

W ramach kampanii w szkołach oraz przedszkolach na terenie całej Polski realizowane były lekcje edukacyjne, których bohaterem jest postać Pancernika.

Inicjatorem i organizatorem kampanii jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej oraz we współpracy z Policją, Ministerstwem Edukacji, Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, agencją reklamową PZL oraz Fundacją „Okularnicy” za strategię komunikacji odpowiedzialna jest Fabryka Komunikacji Społecznej. Media wspierające kampanię to: TVP2, UPC Polska, kanał Mini Mini, AMS, Radio ZET, Radio PRL, Multikino, Gazeta Wyborcza, Wysokie Obroty, Miesięcznik Dziecko, gazeta.pl, babyboom.pl,

Więcej informacji na stronie internetowej kampanii: www.klubpancernika.pl

Źródło: Instytut Transportu Samochodowego

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764