logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sukces kampanii wirusowej - Motowalentynki

  PR 02.03.2006, przeczytano 794 razy

Dobiegł końca internetowy konkurs Motowalentynki. Była to pierwsza wspólna akcja specjalna sieci ARBOmedia Polska i wydawnictwa Axel Springer. Po raz kolejny potwierdziła się siła marketingu wirusowego - w ciągu trzech tygodni stronę konkursową odwiedziło blisko 60 000 osób (BBmedia, 01-02.2006).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-kampanii-wirusowej---motowalentynki,3623,artykul.html

Akcja polegała na wysyłaniu przez internautów wirtualnych walentynek do jak największej liczby znajomych. Nagrodami w konkursie były telefony RAZR V3 (limitowana różowa seria). W zabawie wzięło udział niemal 13 000 osób, które łącznie wysłały ponad 230 000 kartek (BBmedia, 01-02.2006).


Witryna konkursu Motowalentynki

Konkurs promowany był zarówno na witrynach internetowych, jak i w prasowych tytułach Axel Springer. Internetowa część akcji to przykład połączenia sponsoringu i kampanii odsłonowej . Stałe obecności na witrynach Newsweek.pl, KomputerSwiat.pl, Auto-Swiat.pl, Dziewczyna.pl i Olivia.pl zostały wsparte milionem odsłon billboarda na wszystkich podstronach serwisów należących do wydawnictwa Axel Springer. W ten sposób w ciągu trzech tygodni wygenerowano blisko 10 milionów kontaktów reklamowych. Kampanię widziało niemal 1 200 000 unikalnych użytkowników (BBmedia, 01-02.2006).


Billboard FX, Skyscraper FX i Watermark na www.komputerswiat.pl

Do promocji Motowalentynek wykorzystano Watermark, Rectangle 300x250, Skyscraper 120x600 oraz zawierający efekty specjalne Skyscraper 120x600 FX. Przedstawiał on telefon RAZR V3 osadzony na kwiecie tulipana, który rozkwitając wydostawał się poza naturalny obszar kreacji. Wskaźnik klikalności tej formy reklamowej znacząco przewyższył CTR dla standardowego Skyscrapera.

Kluczową rolę w kampanii odegrała forma konkursu. Wysyłane kartki stanowiły jednocześnie zaproszenie do wzięcia w nim udziału, co zapewniło angażowanie się kolejnych internautów w zabawę. Na licznych stronach poświęconych telefonii komórkowej lub rozrywce uczestnicy chętnie dzielili się wrażeniami związanymi z Motowalentynkami. Doszło nawet do powstania specyficznych społeczności wymieniających się między sobą punktami konkursowymi.

"Akcja Motowalentynki to pierwszy wymierny efekt wspólnego działania ARBOmedia z Axel Springer. Udało nam się zorganizować efektowny konkurs czerpiący z dobrodziejstw marketingu wirusowego. Sukcesu internetowej kampanii Motowalentynki nie można jednak ograniczać do niemal ćwierć miliona wysłanych kartek elektronicznych. Równie istotny jest fakt, iż przez trzy tygodnie markowe witryny takie, jak Newsweek.pl, Auto-Swiat.pl czy KomputerSwiat.pl, przybrały postać bogatej w nowoczesne kreacje, różowej reklamy telefonu komórkowego. Jestem pewien, iż w bliskiej przyszłości będziemy organizować podobne projekty." - podsumowuje Grzegorz Sewastianowicz, koordynator internetowej części projektu.

Projekt kartek walentynkowych powstał w Dziale Projektów Specjalnych Axel Springer Polska. Kreacje internetowe oraz stronę konkursową zostały przygotowane przez agencję interaktywną Internet Contact. Za zakup mediów dla Motoroli odpowiada dom mediowy The Media Insight Polska.

Źródło: ARBOmedia Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764