logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sukces ogólnopolskiej kampanii „Pełnosprawni w Miłości”

  PR 19.04.2022, przeczytano 1115 razy
ilustracjastrzałka

„ŻYJEMY W PEŁNI. KOCHAMY W PEŁNI” to hasło zorganizowanej przez Fundację Avalon ogólnopolskiej kampanii społecznej “Pełnosprawni w miłości”, która w czasie swojej trzymiesięcznej obecności w przestrzeni medialnej dotarła do ponad 22 miliony odbiorców. Działania prowadzone były od grudnia 2021 do marca 2022 roku, w telewizji, radio, prasie, portalach oraz mediach społecznościowych, szeroko rozumianej przestrzeni digitalowej oraz nośnikach zewnętrznych. Do realizacji spotu i sesji zdjęciowej Fundacja zaprosiła trzy osoby z niepełnosprawnościami wraz z ich bliskimi. Zdecydowali się oni na odsłonięcie wycinka ze swojego życia rodzinnego i miłosnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-ogolnopolskiej-kampanii-_pelnosprawni-w-milosci_,395552,artykul.html

- Po raz czwarty Fundacja Avalon organizuje kampanię społeczną dotyczącą wizerunku osób z niepełnosprawnościami. Natomiast po raz pierwszy dotykamy tak delikatnej sfery, jaką są związki interablistyczne. W społecznym przekonaniu często osób z niepełnosprawnością nie postrzega się jako pełnoprawnych partnerów czy odpowiedzialnych rodziców. Jako cel postawiliśmy sobie szerokie dotarcie z naszym przekazem, bo zależy nam, żeby każdy w Polsce zobaczył, że człowieka nie definiuje jego wygląd czy sprawność. - Helena Szczuka, kierowniczka działu komunikacji i promocji Fundacji Avalon

Kampania “Pełnosprawni w miłości” zrodziła się z potrzeby przełamywania społecznego tabu związanego z rodzicielstwem, relacjami i więziami osób z niepełnosprawnością ruchową. Dzięki inicjatywie hasło mówiące o tym, że miłość nie zna podziału na sprawnych i niepełnosprawnych i nie dyskryminuje, dotarło do Polaków w całym kraju. Czy cele i założenia projektu zostały osiągnięte?

Ponad 22 miliony odbiorców

Profesjonalna realizacja, dobór materiałów promocyjnych, ale też ogromne zainteresowanie mediów tematem kampanii i zaangażowanie twórców internetowych w działania wokół “Pełnosprawnych w miłości” umożliwiły dotarcie do ponad 22 miliony odbiorców. O inicjatywie mówiono między innymi w Faktach TVN, TOK FM, Radio Zet, RMF FM, różnych kanałach Polskiego Radia oraz informowano w portalach horyzontalnych – Onet i Interia. Historie bohaterów zainspirowały redaktorów m.in. Neewsweek, Zwierciadła, Polityki czy też Vogue Polska, gdzie ukazały się obszerne wywiady z nimi. Temat kampanii pojawił się również w Dzień Dobry TVN, Onet Rano oraz mediach branżowych.

- Jeden z artykułów inspirowanych tematyką kampanii nosi tytuł - “256 lekcja akceptacji”. Przeczytamy w nim o wszystkich bohaterach, m.in. o historii Ani Klechy, która dopiero po amputacji zaakceptowała swoje ciało i pozbyła się lęku przed związkami. Nasza kampania to pewnego rodzaju lekcja dla polskiego społeczeństwa. Ile z niej zapamiętamy, na ile zmienimy swoje postrzeganie niepełnosprawności. - Żaneta Krysiak, kierowniczka projektu Sekson

Całość kampanii wygenerowała olbrzymie zasięgi i dotarła do wielu odbiorców. Spoty reklamowe emitowane na kanałach ogólnopolskich stacji telewizyjnych dotarły do ponad 22 milionów oglądających, komunikaty radiowe przyciągnęły uwagę ponad 9 milionów słuchaczy, a kampania outdoorowa wygenerowała ponad 6,5 miliona kontaktów. Posty publikowane w social mediach w czasie trwania kampanii dotarły do 13 milionów użytkowników. Działania outdoorowe, które były ukazane łącznie na 76 nośnikach w takich miastach jak: Białystok, Bydgoszcz, Trójmiasto, Lublin, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Toruń, Warszawa i Wrocław, dotarły łącznie do 6,5 miliona osób.

Działania w ramach kampanii organizacja realizowała we współpracy z Agencją Nie Do Ogarnięcia z Krakowa.

- Jestem dumny, że wspólnie z Fundacją Avalon mogliśmy realizować tak ważną kampanię, która ma na celu wpływ na wizerunek najprawdopodobniej największej mniejszości społecznej w Polsce. Wyrazy wdzięczności dla wszystkich wspaniałych osób, które przyłożyły rękę, żeby kampania mogła się wydarzyć pięknie i z jak najlepszym efektem. - Jakub Kulasa z Agencji Nie Do Ogarnięcia

Zaskakujące wyznanie Marianny Gieryszewskiej

Marianna Gieryszewska – aktorka i influencerka, której niepełnosprawność nie jest widoczna na pierwszy rzut oka, pod wpływem przesłania kampanii “Pełnosprawni w miłości” postanowiła poprzeć akcję odważnym wpisem. Pokazała swoje zdjęcie w bieliźnie, pokazując swoją niepełnosprawność i zachęcając do dyskusji nad życiem intymnym osób z niepełnosprawnością. Post był wielokrotnie powielany i komentowany przez różne media. Pokazał też społeczeństwu, że z niepełnosprawnością można wieść spełnione życie rodzinne i zawodowe. Niepełnosprawność nie definiuje człowieka, jego pragnień czy marzeń, jest jedynie elementem towarzyszącym.

Zauważalna zmiana społeczna

Fundacja Avalon wraz z agencją Minds & Roses zbadała wpływ kampanii “Pełnosprawni w miłości” na postawy społeczne. Aż 76% badanych wskazało, że wspieranie osób z niepełnosprawnościami poprzez działania wizerunkowe jest niezwykle ważne. Efektem kampanii jest zmniejszenie ilości osób, które twierdziły, że ogół społeczeństwa wstydzi się osób z niepełnosprawnościami. W zakresie postrzegania zauważono znaczące zmiany. O 8% wzrosła liczba osób, które sądzą, że osoby z niepełnosprawnościami mogą mieć satysfakcjonujące życie seksualne. Wzrosła również liczba osób przekonanych, że mogą one prowadzić satysfakcjonujące życie rodzinne – wychowywać dzieci (wzrost o 7,2 %) i spełniać się w rolach partnerów_ek i rodziców (wzrost o 6,7%) oraz mieć relacje towarzyskie takie same jak wszyscy (wzrost o 5,7%). Natomiast ponad 64% populacji zadeklarowało, że w wyniku kampanii postrzega osoby z niepełnosprawnościami bardziej pozytywnie.

Pokazać życie takim, jakie jest

Kampania „Pełnosprawni w miłości” spełniła swoje zamierzenie. Spoty, wywiady oraz publikowane treści pokazały życie osób niepełnosprawnych takim, jakie jest. Bez zbędnego koloryzowania czy wcielania osób w rolę bohatera lub ofiary. Do kampanii zaproszono trzy osoby z niepełnosprawnościami: Artura Wachowicza – tatę i męża, który na co dzień porusza się na wózku, Sylwię Stankiewicz – mamę i żonę, która od urodzenia zmaga się ze artrogrypozą oraz Anię Klechę, która dzięki protezie nogi znów poczuła się sobą. Dobór bohaterów kampanii umożliwił ukazanie osób doświadczających niepełnosprawności w różnych aspektach życiowych: rodzicielstwie, partnerstwie, kobiecości, intymności oraz pewności siebie.

Nieustanne działania na rzecz zmiany wizerunku OzN

Kampania „Pełnosprawni w miłości” jest tylko jednym z elementów tego, co Fundacja Avalon robi w obszarze seksualności i rodzicielstwa osób z niepełnosprawnościami w ramach projektu Sekson. Fundacja Avalon nieustannie poszerza wiedzę społeczeństwa odnośnie relacji, rodzin i związków osób z niepełnosprawnościami. Dlatego też w ramach projektu poświęconego seksualności i rodzicielstwu OzN powstała platforma edukacyjna i organizowane są liczne działania edukacyjne, w tym także coroczna Konferencja Sekson, będąca spotkaniem reprezentantów środowisk osób z niepełnosprawnością, specjalistów_ek i ekspertów_ek z zakresu: seksuologii, ginekologii, urologii, psychologii, a także działaczy i działaczek na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Konferencja Sekson 2022 została zaplanowana na październik.

Kampania “Pełnosprawni w miłości” została zrealizowana dzięki dofinansowaniu ze środków PFRON.

Źródło: Fundacja Avalon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764