logo
WIADOMOŚCI

Sukces Seminarium Wielkoformatowego Atrium i Ikonos

   07.12.2018, przeczytano 643 razy
ilustracjastrzałka

Ogromnym sukcesem zakończyło się Seminarium Wielkoformatowe Atrium Centrum Ploterowe i Ikonos. 140 uczestników, 10 prelegentów, liczne prezentacje i pokazy oraz muzyczne atrakcje. Tak w skrócie można podsumować to wydarzenie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-seminarium-wielkoformatowego-atrium-i-ikonos,380462,artykul.html

Co roku, na jesień firma Atrium Centrum Ploterowe oraz Ikonos organizują Seminaria na temat druku wielkoformatowego. Podobnie jak w roku ubiegłym, tak i w listopadzie tego roku firma zorganizowała to wydarzenie w Opolu, w którym nieprzerwanie działa od ćwierćwiecza.

Dwudniowe spotkanie branżowe było okazją do poznania nowych technologii druku oraz przeglądu aktualnych trendów z zakresu urządzeń i materiał do druku wielkoformatowego. Uczestnicy otrzymali informacje z pierwszej ręki od przedstawicieli producentów takich jak Mutoh, EFI, Onyx czy Ikonos.

Wiedza i technologia z pierwszej ręki

Seminarium rozpoczęło się w nowoczesnym Muzeum Polskiej Piosenki od bloku teoretycznego.

ilustracjastrzałka

Volker Lienig z firmy Mutoh opowiedział o japońskiej fabryce tych niezawodnych ploterów i  światowej organizacji firmy. Prelegent wytłumaczył jak Mutoh tworzy produkty na podstawie opinii klientów i rynku. Opowiedział także o tendencjach rynkowych, planach i koncepcjach rozwoju oraz o nowych produktach które pojawią w najbliższym roku a także odniósł się do analizy sondaży przeprowadzonego na uczestnikach tegorocznych targów FESPA. Podsumowując tę prelekcję, można być  bezpiecznie patrzeć w przyszłość druku wielkoformatowego pod warunkiem rozsądnego wyboru technologii.

Drugim przedstawicielem europejskiego oddziały firmy Mutoh był Stephan Heintjens. W technicznej, blisko godzinnej prezentacji, dogłębnie opowiedział o technologii druku na tkaninach, ploterach do druku bezpośredniego na tkaninach naturalnych i syntetycznych a także o sublimacji. Porównał także atramenty o odczynie kwasowym, atramentom reaktywnym, sublimacyjnym i pigmentowym. Szeroko został omówiony także ploter tekstylny Mutoh ValueJet 1938 TX, który tego dnia został po raz pierwszy zaprezentowany.

Tematy tekstylne a konkretnie transferowy, cyfrowy druk sublimacyjny z wykorzystaniem popularnej drukarki Mutoh RJ-900 – omówił Jacek Warkoczyński z firmy Margot.

ilustracjastrzałka

Najpopularniejszy segment druku wielkoformatowego – druk „eko” omówił Piotr Wochna z firmy Atrium Centrum Ploterowe, przedstawiając przewagi technologiczne drukarek żywicznych Mutoh ValueJet X nad innymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Z kolei „lekcję chemii i fizyki” o druku LED i UV poprowadził Marek Mróz, specjalista z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

O fabryce IKONOS opowiedział Tomasz Juchkiewicz, szef produkcji polskiego producenta. Omówił kolejne kroki milowe jaką od przez ostatnią dekadę, opolska firma musiała przejść aby od pomysłu rozwinąć produkcję do 4 milionów metrów kwadratowych materiałów rocznie. W planach opolskiej fabryki kolejne wyzwania, m.in. budowa centrum badawczo-rozwojowego, z którego będą mogli korzystać m.in. polscy odbiorcy poszukujący nowych możliwości i indywidualnych rozwiązań.

ilustracjastrzałka

Z kolei nowe trendy i produkty IKONOS omówił i zaprezentował Adrian Pałucki. Najciekawsze z nich to super mocne i jednocześnie 2-3 krotnie lżejsze do tradycyjnych banery do zadruku LED. Ich dodatkowym atutem jest biodegradowalny skład bez PVC. Drugim interesującym produktem, były innowacyjne atramenty polimerowe UltraVision Textile do druku bezpośredniego na różnych materiałach: bawełna, len, wiskoza, poliester czy nawet tapety. Zalety nowej technologii to 100-procentowa kompatybilności z aktualnym sprzętem na rynku, uproszczona produkcja bez potrzeby prania, suszenia, zgodność z REACH i eko-paszportem OEKO-TEX, brak wolnych związków organicznych i odporność na UV.

O najnowszym oprogramowaniu do druku i zarządzania drukiem wielkoformatowym opowiedział Rigte Groenbroek z ONYX. Pokazał moc możliwości kolorystycznych, zgodność, a dokładniej mówiąc prekursorstwo z najnowszymi standardami kolorystycznymi takimi jak ICCmax, PDF 2.0 czy silnikiem Adobe PDF Print Engine w wersji 5. Ciekawym punktem prezentacji był pokaz możliwości Onyx HUB czyli oprogramowania do analizy i zarządzania pracą drukarni wielkoformatowej.

ilustracjastrzałka

Na koniec, Monika Hagno-Mitura z EFI opowiedziała m.in. o zastosowaniu nowej technologii LED w druku wielkoformatowym, a także o profesjonalnych ploterach EFI Pro 16H, Pro 24F, H1625 i premierowym ploterze rolowym EFI Pro 32R.

Uczestnicy mogli w przerwie obejrzeć pokaz prac biorących udział w konkursie World Press Photo wydrukowanych na materiałach Ikonos Premium i ploterach Mutoh, przy współpracy z Galerią Sztuki Współczesnej z Opola.

Warsztaty druku i zwiedzanie fabryki

Uczestnicy po części teoretycznej przenieśli się do centrum demonstracyjnego Atrium Centrum Ploterowe i fabryki IKONOS gdzie wszystko o czym dowiedzieli się „przed chwilą”, mogli zobaczyć i przetestować w praktyce. Na uczestników czekało blisko 20 urządzeń do druku wielkoformatowego takich marek jak MUTOH, EFI, Summa czy Artemis.  Goście mogli zapoznać się „na żywo” z technologiami druku: LED-UV, żywiczną, eko-solwentową, sublimacyjną i bezpośrednią na tekstyliach oraz solwentową także urządzeniami do cięcia, laminacji czy kalandrami wykorzystując do tego szeroką ofertę materiałów i podłoży IKONOS.

ilustracjastrzałka

Ciekawostką było również, zwiedzanie fabryki IKONOS (mieszczącej się w tym samym miejscu). Uczestnicy mieli możliwość obejrzenia podczas pracy linię produkującą materiały samoprzylepne i powlekane, laboratoria, magazyny surowców czy linie konfekcjonujące.

Drugiego dnia Seminarium również można było skorzystać z możliwości centrum demonstracyjnego Atrium, przetestować urządzenia, uzupełnić wiedzę, wziąć udział w warsztatach a także porozmawiać z ekspertami z fabryki IKONOS.

W Opolu wszystko gra

ilustracjastrzałka

Na koniec pierwszego dnia, na uczestników Seminarium Atrium i Ikonos czekały jeszcze 2 atrakcje. Kolacja miała miejsce w nowoczesnym i multimedialnym Muzeum Polskiej Piosenki (mieszczącego się pod słynnym opolskim Amfiteatrem), w  którym można było przybliżyć sobie historię polskiej piosenki od lat 20. ubiegłego wieku do czasów współczesnych w formie teledysków, fragmentów koncertów, programów telewizyjnych, reportaży i wywiadów z artystami… a nawet możliwość skorzystania ze studia nagraniowego. Po „muzycznej zakąsce” na uczestników czekał koncert legendy polskiego rocka – Lady Pank.

ilustracjastrzałka

Seminarium Wielkoformatowe Atrium Centrum Ploterowe i Ikonos objęte było patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Badanie: E- Święta Polaków [INFOGRAFIKA]
Firma Selectivv, specjalizująca się w realizacji kampanii mobile marketingowych i analizach zachowań użytkowników na podstawie danych z kanału mobile zbadała przedświąteczne zwyczaje zakupowe Polaków. W badaniu wykorzystano sprofilowane dane Selectivv obejmujące 14 mln użytkowników urządzeń przenośnych w kraju. Analizie poddano użytkowników 4 aplikacji...
Galeria Krakowska z rozszerzoną rzeczywistością
Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) to technologia, która pozwala łączyć świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Elementy obu tych światów przenikają się, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie efektów znanych z filmów science-fiction. Z tego typu technologii korzysta Galeria Krakowska  i – jako jedna z nielicznych galerii handlowych – oferuje klientom...
Lubelska ze świąteczną aktywacją konsumencką
Działania prowadzone są na Facebooku z wykorzystaniem bota i potrwają do 18 grudnia. Za komunikację Lubelskiej w internecie i obsługę konkursu odpowiada agencja Schulz brand friendly.
Kirill Umrikhin, ambasador marki Nikon, odkrywa zapomniany świat Wysp Komandorskich
Niesamowita fotograficzna wyprawa odkrywa przed nami nieznane krajobrazy, dziką przyrodę i nowe miejsca do surfowania.
„NADAJEMY KULTURĘ” pod takim hasłem realizowana jest pierwsza wspólna, wizerunkowa kampania Domów Kultury z Warszawy. Już 16 grudnia br. na kilkudziesięciu nośnikach outdoorowych w Warszawie oraz w środkach komunikacji miejskiej będzie można zobaczyć layout stworzony wraz z Antonim Wajdą, promujący nowy wizerunek Domów Kultury.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone