logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sukces Seminarium Wielkoformatowego Atrium i Ikonos

   07.12.2018, przeczytano 5530 razy
ilustracjastrzałka

Ogromnym sukcesem zakończyło się Seminarium Wielkoformatowe Atrium Centrum Ploterowe i Ikonos. 140 uczestników, 10 prelegentów, liczne prezentacje i pokazy oraz muzyczne atrakcje. Tak w skrócie można podsumować to wydarzenie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-seminarium-wielkoformatowego-atrium-i-ikonos,380462,artykul.html

Co roku, na jesień firma Atrium Centrum Ploterowe oraz Ikonos organizują Seminaria na temat druku wielkoformatowego. Podobnie jak w roku ubiegłym, tak i w listopadzie tego roku firma zorganizowała to wydarzenie w Opolu, w którym nieprzerwanie działa od ćwierćwiecza.

Dwudniowe spotkanie branżowe było okazją do poznania nowych technologii druku oraz przeglądu aktualnych trendów z zakresu urządzeń i materiał do druku wielkoformatowego. Uczestnicy otrzymali informacje z pierwszej ręki od przedstawicieli producentów takich jak Mutoh, EFI, Onyx czy Ikonos.

Wiedza i technologia z pierwszej ręki

Seminarium rozpoczęło się w nowoczesnym Muzeum Polskiej Piosenki od bloku teoretycznego.

ilustracjastrzałka

Volker Lienig z firmy Mutoh opowiedział o japońskiej fabryce tych niezawodnych ploterów i  światowej organizacji firmy. Prelegent wytłumaczył jak Mutoh tworzy produkty na podstawie opinii klientów i rynku. Opowiedział także o tendencjach rynkowych, planach i koncepcjach rozwoju oraz o nowych produktach które pojawią w najbliższym roku a także odniósł się do analizy sondaży przeprowadzonego na uczestnikach tegorocznych targów FESPA. Podsumowując tę prelekcję, można być  bezpiecznie patrzeć w przyszłość druku wielkoformatowego pod warunkiem rozsądnego wyboru technologii.

Drugim przedstawicielem europejskiego oddziały firmy Mutoh był Stephan Heintjens. W technicznej, blisko godzinnej prezentacji, dogłębnie opowiedział o technologii druku na tkaninach, ploterach do druku bezpośredniego na tkaninach naturalnych i syntetycznych a także o sublimacji. Porównał także atramenty o odczynie kwasowym, atramentom reaktywnym, sublimacyjnym i pigmentowym. Szeroko został omówiony także ploter tekstylny Mutoh ValueJet 1938 TX, który tego dnia został po raz pierwszy zaprezentowany.

Tematy tekstylne a konkretnie transferowy, cyfrowy druk sublimacyjny z wykorzystaniem popularnej drukarki Mutoh RJ-900 – omówił Jacek Warkoczyński z firmy Margot.

ilustracjastrzałka

Najpopularniejszy segment druku wielkoformatowego – druk „eko” omówił Piotr Wochna z firmy Atrium Centrum Ploterowe, przedstawiając przewagi technologiczne drukarek żywicznych Mutoh ValueJet X nad innymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Z kolei „lekcję chemii i fizyki” o druku LED i UV poprowadził Marek Mróz, specjalista z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

O fabryce IKONOS opowiedział Tomasz Juchkiewicz, szef produkcji polskiego producenta. Omówił kolejne kroki milowe jaką od przez ostatnią dekadę, opolska firma musiała przejść aby od pomysłu rozwinąć produkcję do 4 milionów metrów kwadratowych materiałów rocznie. W planach opolskiej fabryki kolejne wyzwania, m.in. budowa centrum badawczo-rozwojowego, z którego będą mogli korzystać m.in. polscy odbiorcy poszukujący nowych możliwości i indywidualnych rozwiązań.

ilustracjastrzałka

Z kolei nowe trendy i produkty IKONOS omówił i zaprezentował Adrian Pałucki. Najciekawsze z nich to super mocne i jednocześnie 2-3 krotnie lżejsze do tradycyjnych banery do zadruku LED. Ich dodatkowym atutem jest biodegradowalny skład bez PVC. Drugim interesującym produktem, były innowacyjne atramenty polimerowe UltraVision Textile do druku bezpośredniego na różnych materiałach: bawełna, len, wiskoza, poliester czy nawet tapety. Zalety nowej technologii to 100-procentowa kompatybilności z aktualnym sprzętem na rynku, uproszczona produkcja bez potrzeby prania, suszenia, zgodność z REACH i eko-paszportem OEKO-TEX, brak wolnych związków organicznych i odporność na UV.

O najnowszym oprogramowaniu do druku i zarządzania drukiem wielkoformatowym opowiedział Rigte Groenbroek z ONYX. Pokazał moc możliwości kolorystycznych, zgodność, a dokładniej mówiąc prekursorstwo z najnowszymi standardami kolorystycznymi takimi jak ICCmax, PDF 2.0 czy silnikiem Adobe PDF Print Engine w wersji 5. Ciekawym punktem prezentacji był pokaz możliwości Onyx HUB czyli oprogramowania do analizy i zarządzania pracą drukarni wielkoformatowej.

ilustracjastrzałka

Na koniec, Monika Hagno-Mitura z EFI opowiedziała m.in. o zastosowaniu nowej technologii LED w druku wielkoformatowym, a także o profesjonalnych ploterach EFI Pro 16H, Pro 24F, H1625 i premierowym ploterze rolowym EFI Pro 32R.

Uczestnicy mogli w przerwie obejrzeć pokaz prac biorących udział w konkursie World Press Photo wydrukowanych na materiałach Ikonos Premium i ploterach Mutoh, przy współpracy z Galerią Sztuki Współczesnej z Opola.

Warsztaty druku i zwiedzanie fabryki

Uczestnicy po części teoretycznej przenieśli się do centrum demonstracyjnego Atrium Centrum Ploterowe i fabryki IKONOS gdzie wszystko o czym dowiedzieli się „przed chwilą”, mogli zobaczyć i przetestować w praktyce. Na uczestników czekało blisko 20 urządzeń do druku wielkoformatowego takich marek jak MUTOH, EFI, Summa czy Artemis.  Goście mogli zapoznać się „na żywo” z technologiami druku: LED-UV, żywiczną, eko-solwentową, sublimacyjną i bezpośrednią na tekstyliach oraz solwentową także urządzeniami do cięcia, laminacji czy kalandrami wykorzystując do tego szeroką ofertę materiałów i podłoży IKONOS.

ilustracjastrzałka

Ciekawostką było również, zwiedzanie fabryki IKONOS (mieszczącej się w tym samym miejscu). Uczestnicy mieli możliwość obejrzenia podczas pracy linię produkującą materiały samoprzylepne i powlekane, laboratoria, magazyny surowców czy linie konfekcjonujące.

Drugiego dnia Seminarium również można było skorzystać z możliwości centrum demonstracyjnego Atrium, przetestować urządzenia, uzupełnić wiedzę, wziąć udział w warsztatach a także porozmawiać z ekspertami z fabryki IKONOS.

W Opolu wszystko gra

ilustracjastrzałka

Na koniec pierwszego dnia, na uczestników Seminarium Atrium i Ikonos czekały jeszcze 2 atrakcje. Kolacja miała miejsce w nowoczesnym i multimedialnym Muzeum Polskiej Piosenki (mieszczącego się pod słynnym opolskim Amfiteatrem), w  którym można było przybliżyć sobie historię polskiej piosenki od lat 20. ubiegłego wieku do czasów współczesnych w formie teledysków, fragmentów koncertów, programów telewizyjnych, reportaży i wywiadów z artystami… a nawet możliwość skorzystania ze studia nagraniowego. Po „muzycznej zakąsce” na uczestników czekał koncert legendy polskiego rocka – Lady Pank.

ilustracjastrzałka

Seminarium Wielkoformatowe Atrium Centrum Ploterowe i Ikonos objęte było patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764