logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sukces Stora Enso w konkursie European Carton Excellence Awards 2019

  PR 07.10.2019, przeczytano 543 razy

19 września br. na Malcie miała miejsce uroczystość wręczenia nagród w konkursie European Carton Excellence Awards, organizowanym przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Kartonu (ECMA). Jego tegoroczna edycja okazała się sukcesem Stora Enso i wielu jej klientów, którzy zdobyli trzy „Nagrody Specjalne” i cztery „Nagrody Złote”. W wyróżnionych pracach wykorzystali oni produkowane przez Stora Enso kartony: Ensocoat, Tambrite, CKB oraz Cupforma.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-stora-enso-w-konkursie-european-carton-excellence-awards-2019,384230,artykul.html

Podwójnym zwycięzcą okazało się opakowanie na kosmetyki marki Swissgetal, wytwarzane na bazie kartonu Ensocoat 2S przez Omaks Packaging. Otrzymało ono „Złotą Nagrodę” przyznawaną przez jury, a także specjalną „Nagrodę Publiczności”. W założeniach twórców opakowania, jego prostota miała z jednej strony eksponować wysoką białość kartonu Ensocoat, z drugiej pokazać rozbudowane wnętrze, kryjące komplet kosmetyków: ampułki, sprej w butelce i maseczki na twarz. Stworzone w ten sposób pudełko jest praktyczne w użyciu, a kartonowa wkładka zastępuje plastikowe tacki i separatory.

Nagrodę „Chrońmy Planetę” otrzymał BalloonGrip – proekologiczny patyczek do balonów, bazujący na kartonie CKB i wyprodukowany przez Van Genechten Packaging. Jego projektanci zwracali szczególną uwagę na to, by materiał z którego został wykonany, był mocny i odporny na zginanie – to cechy istotne w kontekście używania go przez dzieci. BalloonGrip składa się z dwóch warstw CKB, laminowanych i wzbogaconych o specjalne wtłoczenie, wzmacniające uchwyt. Proekologiczność tego produktu wynika z zastąpienia plastiku przez karton, co czyni go w pełni odnawialnym. Z kolei możliwość naniesienia nadruku może być atrakcyjną opcją przy promocjach sprzedażowych.

Nagroda za wykorzystanie innowacyjnych materiałów – „Innovations Award Material” – przypadła opakowaniu premium na lody marki Cuckoo, wykonanemu z biodegradowalnego kartonu Cupforma Special Pro. Po konsumpcji można je poddać utylizacji wraz odpadami organicznymi, które są przetwarzane w przemysłowych kompostowniach. W komunikacie konkursowym jurorzy napisali m.in.:

- Opakowanie to może w pewien sposób zmienić reguły gry rynkowej. Jest ono bowiem wykonane z kartonu pokrytego miłą w dotyku biopowłoką a dzięki zastosowanym w produkcji materiałom jest w pełni kompostowalne.

Zwycięzcą „Złotej Nagrody” zostało Pic-a-Pac Variey Cube – opakowanie na płatki zbożowe firmy Nestlé, wykonane – na bazie kartonu Tambrite – przez Graphic Packaging International. Właścicielowi marki zależało w tym przypadku na wyróżnieniu się na bardzo konkurencyjnym rynku tego typu produktów, poprawie funkcjonalności, wygodzie użytkowania oraz zwiększeniu proekologiczności opakowania, np. w kontekście jego odzysku. Projekt (w kształcie kostki) uwzględnia koncepcję tzw. „worka w pudełku”. Oznacza to, że płatki mogą być spożywane bez wyjmowania ich z opakowania – znajdujący się wewnątrz worek pozwala na wlanie napoju (np. mleka) do środka.

Kolejna „Złota Nagroda” przypadła w udziale opakowaniu kosmetycznemu marki Webecos. To luksusowe pudełko, wykonane w całości z kartonu Ensocoat 2S przez firmę Intergrafipak, mieści siedem różnych produktów oraz poświęcony im drukowany magazyn, stanowiąc zestaw promocyjny klasy premium. W tym przypadku zleceniodawcy zależało na uzyskaniu opakowania naturalnego w wyglądzie i dotyku. Efekt ten został osiągnięty dzięki m.in. delikatnej powłoce lakierowej, naniesionej na karton.

Jeszcze innym wyróżnionym „Złotą Nagrodą” rozwiązaniem, wykonanym na bazie materiałów Stora Enso (tym razem kartonie Cupforma Natura 2Bio), było opakowanie na lody Carte d’Or marki Unilever. Wytwarzane przez firmę Seda Italy jest ono w pełni odnawialne i kompostowalne. W przypadku lodów Carte d’Or zastąpiło tradycyjny plastikowy pojemnik, dając – jak podkreśla firma – oszczędność rzędu 520 ton tworzyw sztucznych rocznie. Co więcej, opakowanie kartonowe jest o 23% lżejsze niż jego plastikowy odpowiednik, zaś zastosowane w nim wytłoczenie ma podkreślać naturalność znajdującego się wewnątrz produktu klasy premium.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764