logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Sukces Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda

  PR 30.05.2023, przeczytano 993 razy
ilustracja

Jak powrócić na mapę wydarzeń stacjonarnych po 2-letnim sezonie zakupów online, w nowych lokalizacjach i odsłonach? Jak wyostrzyć kamerę promocji na marce klienta przy kurczącym się rynku wydawniczym oraz wzroście aktywności konkurencji? Jak udało nam się „zaprosić” 350 000 osób na targi, pozyskać 290 publikacji w mediach oraz dotrzeć do 1 309 226 odbiorców? Zachęcamy do zapoznania się z Eko-cudnym case study.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-targow-kosmetykow-naturalnych-ekocuda,400191,artykul.html

PROJEKT:

Ekocuda to bardzo dobrze rozpoznawalna marka targów kosmetyków naturalnych i ekologicznych w Polsce, z ponad 60% rozpoznawalnością wśród ankietowanych raportu SW Research z 2020 roku. To szeroka edukacja konsumentów w postaci warsztatów, prezentacji i prelekcji podczas targów, oraz promocja branży (producentów) i eko-świadomych trendów poza nimi. Ekocuda to marka ambitna, z apetytem na więcej i stale poszerzająca horyzonty. A, że Triple PR podziela te same wartości,
to spotkanie było nam pisane – wiosną 2022 wystartowaliśmy pod wspólną banderą komunikacji.

Celem działań PR była szeroka promocja powracających do formuły stacjonarnej, po trudnym dla branży okresie pandemii, Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda – wiosną 2022. Do naszych zadań należało również opracowanie nowej odsłony wydarzenia i koordynacja działań komunikacyjnych.

Zrozumienie potrzeb klienta i bliska, kreatywna współpraca, szybkie reagowanie na zmiany pojawiające się podczas realizacji projektu oraz nastawienie na rozwiązania zaowocowały sukcesem zbudowanym w trzech odsłonach.

DZIAŁANIA:

Współpracę rozpoczęliśmy od ułożenia koncepcji komunikacji, doboru narzędzi i kanałów. Pozyskanie patronów medialnych, doprecyzowanie świadczeń oraz dystrybucja treści – każde wydarzenie Ekocuda odbywa się pod parasolem mediów. Naszym zadaniem było zaproponowanie tytułów, które swoim przekazem najlepiej rezonują z misją Ekocudów, a następnie trzymanie w ryzach harmonogramu i koordynacja całości współpracy. Możemy pochwalić się działaniami z takimi tytułami jak: Radio Eska, My Company, Business Woman & Life, Imperium Kobiet, Biznes i Ekologia, Wirtualne Kosmetyki, Trustedcosmetics.pl, EXAMPLE, Dobra Mama, Warszawa Nasze Miasto, Nasz Głos Poznański, Gazeta Wrocławska, Dlalejdis.pl, Magazyn Mama, All4Mom.pl, a także z Polskim Stowarzyszeniem Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Patroni w liczbach:

  • Wiosna 2022 – 14
  • Jesień 2022 – 24
  • Wiosna 2023 – 26

Zadanie promocji wydarzenia może się wydawać standardową komunikacją PR z wykorzystaniem konkretnych działań media relations i influencer marketingu. W przypadku Ekocudów każdy detal miał (i ma) znaczenie – stworzenie oprawy wizualnej press i gift packów jest jednym z nich. Przez trzy edycje wypuściłyśmy blisko 300 paczek! Trafiły do  dziennikarek lifestyle&beauty oraz influencerów. A że kreacja i jakość to nasze agencyjne DNA wszystkie wyglądały zarówno eko jak i cudownie (warto sprawdzić na naszym firmowym Instagramie).

Jedyna racja to Innowacja – przy jesiennej edycji klient rzucił nam wyzwanie – rozbudowujemy grupę docelową oraz wprowadzamy nową formułę! Organizatorom zależało, aby Ekocuda rozwinęły zakres komunikacji o wiedzę merytoryczną w bardzo szerokim ujęciu. Stanęliśmy przed wyzwaniem organizacji Kongresu i panelu eksperckiego, doboru mówców i połączenia tej formuły z klasyczną – zakupową.  Na ławie eksperckiej chcieliśmy by zasiedli przedstawiciele nauki, badań, producenci, innowatorzy, pasjonaci oraz specjaliści od marketingu marek beauty. I tak „ex cathedra” głos zabrali m.in. Kamila Pawłowska z J.S. Hamilton Poland, Martyna Zastawna (Wosh Wosh i SzeptSzum) czy dr Anna Oborska z Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, Michał Kruszyński – ZNIKA oraz wielu innych, wybitnych ekspertów branży (w tym Agnieszka Malesza – Woźniak – partner zarządzająca Triple PR).

W tle jesiennej edycji 2022 po raz pierwszy w historii marki odbył się także projekt specjalny Ekocuda Beauty Awards. Nagrody wyróżniły i pomogły w promocji wyjątkowych produktów młodych, polskich marek kosmetyków naturalnych. Nasza Agencja była odpowiedzialna za szeroką promocję wydarzenia, pozyskanie patronów medialnych oraz doboru jury, które wyróżniło polskich przedsiębiorców produktów naturalnych aż w 10 kategoriach.

Rok 2022 zakończył się zamknięciem kluczowych wydawnictw i tytułów prasowych, a z nimi naszych ustaleń współpracy przy promocji oraz relacji z dziennikarzami. Wiosenna edycja 2023 jawiła się jako ciężki orzech do zgryzienia. „Rozgrywkę” medialnej komunikacji rozpoczęliśmy zwiększając liczbę patronów oraz wysyłek do influencerów, a także przenosząc działania na promocję wizerunkową Organizatorów. Zorganizowanie 5 konkursów w radiach i na dobrze rozpoznawalnym portalu oraz 5 wywiadów eksperckich z Pomysłodawczynią Ekocudów uważamy za wybrnięcie z wirażu. Wywiady pojawiły się na łamach: magazynu Biznes&Ekologia, Example.pl, KosmetykoFanki.pl, Trustedcosmetics.pl, Damosfera.pl i w Radiu Kampus.

Igrzysk i chleba! – Tym ostatnim stało się „zaspokojenie” potrzeb producentów wystawiających się na Targach. Jakich? Wiedzy o rynku, trendach konsumenckich, a także o narzędziach promocji najskuteczniejszych dla produktów naturalnych. Bo słyszeć potrzeby klienta – czasem nie artykułowane wprost – to nasza najważniejsza kompetencja. I tak narodził się pomysł organizacji dla wystawców webinaru o mocnym trendzie „Świadomego Konsumenta”, który poprowadziła Anna Olkowicz (partner zarządzająca Triple PR). W naszych spotkaniu wzięło udział 26 marek wystawców Targów Kosmetyków Naturalnych, m.in: BE BIO COSMETICS, Hagi, Babo, Dary Natury, Psie bąbelki.

Co jeszcze może się wydarzyć, gdy dzieje się i tak dużo? Obostrzenia UOKiK – niestety regulacje dotyczące oznaczania reklam przez influencerów dość mocno wpłynęły na naszą pracę z gift packami. Nasz zespół potrzebował poszerzyć swoje horyzonty pod względem prawnym jak i logistycznym. Paczki musiały zostać odpowiednio „sformatowane” do nowych wytycznych, a informacje publikowane przez współpracujących z nami influencerów odpowiednio oznaczane – #OznaczanieReklam. Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu stworzyłyśmy wpis blogowy na naszej stronie internetowej, który stał się mini kompendium wiedzy o oznaczaniu treści dla współpracujących z nami influencerów – z otrzymanego feedback’u wiemy, że okazał się bardzo przydatny.

EFEKTY:

  • Liczba publikacji: 290
  • Influencerki i przekazane gift packi: 264
  • Wywiady radiowe: 5
  • Konkursy wspomagające promocję: 13
  • Łączny zasięg publikacji sięgnął zaś 1 309 226
  • Ekwiwalent reklamowy wynosił około 555 662 zł

O Ekocudach było głośno zarówno w rozgłośniach radiowych: Eska, VOX FM, Radio Kolor, Radio Kampus, Radio Poznań, Radio RDC, Radio Ram jak i na portalach i w magazynach takich jak m.in.: Nasze Miasto, Glamour, Claudia, National Geographic, My Company, Business Woman & Life, Imperium Kobiet, ekoBiznes i wiele, wiele innych.

Praca przy tym projekcie udowodniła, że „jedyną stałą w życiu, jest zmiana”, i że „elastyczność” i szybkie reakcje na dynamicznie zmieniający się świat, to nasze ogromne atuty. Dziś wiemy, że jesteśmy w stanie poradzić sobie w każdej sytuacji i wypromować wydarzenie nawet w najtrudniejszych warunkach. Wraz z Ekocudami wyszłyśmy naprzeciw konsumentom i stale rozwijającemu się trendowi życia w zgodzie z naturą.

Po stronie agencji za koordynację projektu odpowiedzialne były Anna Olkowicz (partner zarządzająca Triple PR) oraz Kinga Ostrowska – Senior PR Consultant ze wsparciem zespołu Juniorskiego: Magdaleny Drązikowskiej, Weroniki Madejskiej oraz Adrianny Wójcik.

Źródło: Triple PR

www.triplepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764