logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Sukces Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda

  PR 30.05.2023, przeczytano 575 razy
ilustracja

Jak powrócić na mapę wydarzeń stacjonarnych po 2-letnim sezonie zakupów online, w nowych lokalizacjach i odsłonach? Jak wyostrzyć kamerę promocji na marce klienta przy kurczącym się rynku wydawniczym oraz wzroście aktywności konkurencji? Jak udało nam się „zaprosić” 350 000 osób na targi, pozyskać 290 publikacji w mediach oraz dotrzeć do 1 309 226 odbiorców? Zachęcamy do zapoznania się z Eko-cudnym case study.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sukces-targow-kosmetykow-naturalnych-ekocuda,400191,artykul.html

PROJEKT:

Ekocuda to bardzo dobrze rozpoznawalna marka targów kosmetyków naturalnych i ekologicznych w Polsce, z ponad 60% rozpoznawalnością wśród ankietowanych raportu SW Research z 2020 roku. To szeroka edukacja konsumentów w postaci warsztatów, prezentacji i prelekcji podczas targów, oraz promocja branży (producentów) i eko-świadomych trendów poza nimi. Ekocuda to marka ambitna, z apetytem na więcej i stale poszerzająca horyzonty. A, że Triple PR podziela te same wartości,
to spotkanie było nam pisane – wiosną 2022 wystartowaliśmy pod wspólną banderą komunikacji.

Celem działań PR była szeroka promocja powracających do formuły stacjonarnej, po trudnym dla branży okresie pandemii, Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda – wiosną 2022. Do naszych zadań należało również opracowanie nowej odsłony wydarzenia i koordynacja działań komunikacyjnych.

Zrozumienie potrzeb klienta i bliska, kreatywna współpraca, szybkie reagowanie na zmiany pojawiające się podczas realizacji projektu oraz nastawienie na rozwiązania zaowocowały sukcesem zbudowanym w trzech odsłonach.

DZIAŁANIA:

Współpracę rozpoczęliśmy od ułożenia koncepcji komunikacji, doboru narzędzi i kanałów. Pozyskanie patronów medialnych, doprecyzowanie świadczeń oraz dystrybucja treści – każde wydarzenie Ekocuda odbywa się pod parasolem mediów. Naszym zadaniem było zaproponowanie tytułów, które swoim przekazem najlepiej rezonują z misją Ekocudów, a następnie trzymanie w ryzach harmonogramu i koordynacja całości współpracy. Możemy pochwalić się działaniami z takimi tytułami jak: Radio Eska, My Company, Business Woman & Life, Imperium Kobiet, Biznes i Ekologia, Wirtualne Kosmetyki, Trustedcosmetics.pl, EXAMPLE, Dobra Mama, Warszawa Nasze Miasto, Nasz Głos Poznański, Gazeta Wrocławska, Dlalejdis.pl, Magazyn Mama, All4Mom.pl, a także z Polskim Stowarzyszeniem Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Patroni w liczbach:

  • Wiosna 2022 – 14
  • Jesień 2022 – 24
  • Wiosna 2023 – 26

Zadanie promocji wydarzenia może się wydawać standardową komunikacją PR z wykorzystaniem konkretnych działań media relations i influencer marketingu. W przypadku Ekocudów każdy detal miał (i ma) znaczenie – stworzenie oprawy wizualnej press i gift packów jest jednym z nich. Przez trzy edycje wypuściłyśmy blisko 300 paczek! Trafiły do  dziennikarek lifestyle&beauty oraz influencerów. A że kreacja i jakość to nasze agencyjne DNA wszystkie wyglądały zarówno eko jak i cudownie (warto sprawdzić na naszym firmowym Instagramie).

Jedyna racja to Innowacja – przy jesiennej edycji klient rzucił nam wyzwanie – rozbudowujemy grupę docelową oraz wprowadzamy nową formułę! Organizatorom zależało, aby Ekocuda rozwinęły zakres komunikacji o wiedzę merytoryczną w bardzo szerokim ujęciu. Stanęliśmy przed wyzwaniem organizacji Kongresu i panelu eksperckiego, doboru mówców i połączenia tej formuły z klasyczną – zakupową.  Na ławie eksperckiej chcieliśmy by zasiedli przedstawiciele nauki, badań, producenci, innowatorzy, pasjonaci oraz specjaliści od marketingu marek beauty. I tak „ex cathedra” głos zabrali m.in. Kamila Pawłowska z J.S. Hamilton Poland, Martyna Zastawna (Wosh Wosh i SzeptSzum) czy dr Anna Oborska z Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, Michał Kruszyński – ZNIKA oraz wielu innych, wybitnych ekspertów branży (w tym Agnieszka Malesza – Woźniak – partner zarządzająca Triple PR).

W tle jesiennej edycji 2022 po raz pierwszy w historii marki odbył się także projekt specjalny Ekocuda Beauty Awards. Nagrody wyróżniły i pomogły w promocji wyjątkowych produktów młodych, polskich marek kosmetyków naturalnych. Nasza Agencja była odpowiedzialna za szeroką promocję wydarzenia, pozyskanie patronów medialnych oraz doboru jury, które wyróżniło polskich przedsiębiorców produktów naturalnych aż w 10 kategoriach.

Rok 2022 zakończył się zamknięciem kluczowych wydawnictw i tytułów prasowych, a z nimi naszych ustaleń współpracy przy promocji oraz relacji z dziennikarzami. Wiosenna edycja 2023 jawiła się jako ciężki orzech do zgryzienia. „Rozgrywkę” medialnej komunikacji rozpoczęliśmy zwiększając liczbę patronów oraz wysyłek do influencerów, a także przenosząc działania na promocję wizerunkową Organizatorów. Zorganizowanie 5 konkursów w radiach i na dobrze rozpoznawalnym portalu oraz 5 wywiadów eksperckich z Pomysłodawczynią Ekocudów uważamy za wybrnięcie z wirażu. Wywiady pojawiły się na łamach: magazynu Biznes&Ekologia, Example.pl, KosmetykoFanki.pl, Trustedcosmetics.pl, Damosfera.pl i w Radiu Kampus.

Igrzysk i chleba! – Tym ostatnim stało się „zaspokojenie” potrzeb producentów wystawiających się na Targach. Jakich? Wiedzy o rynku, trendach konsumenckich, a także o narzędziach promocji najskuteczniejszych dla produktów naturalnych. Bo słyszeć potrzeby klienta – czasem nie artykułowane wprost – to nasza najważniejsza kompetencja. I tak narodził się pomysł organizacji dla wystawców webinaru o mocnym trendzie „Świadomego Konsumenta”, który poprowadziła Anna Olkowicz (partner zarządzająca Triple PR). W naszych spotkaniu wzięło udział 26 marek wystawców Targów Kosmetyków Naturalnych, m.in: BE BIO COSMETICS, Hagi, Babo, Dary Natury, Psie bąbelki.

Co jeszcze może się wydarzyć, gdy dzieje się i tak dużo? Obostrzenia UOKiK – niestety regulacje dotyczące oznaczania reklam przez influencerów dość mocno wpłynęły na naszą pracę z gift packami. Nasz zespół potrzebował poszerzyć swoje horyzonty pod względem prawnym jak i logistycznym. Paczki musiały zostać odpowiednio „sformatowane” do nowych wytycznych, a informacje publikowane przez współpracujących z nami influencerów odpowiednio oznaczane – #OznaczanieReklam. Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu stworzyłyśmy wpis blogowy na naszej stronie internetowej, który stał się mini kompendium wiedzy o oznaczaniu treści dla współpracujących z nami influencerów – z otrzymanego feedback’u wiemy, że okazał się bardzo przydatny.

EFEKTY:

  • Liczba publikacji: 290
  • Influencerki i przekazane gift packi: 264
  • Wywiady radiowe: 5
  • Konkursy wspomagające promocję: 13
  • Łączny zasięg publikacji sięgnął zaś 1 309 226
  • Ekwiwalent reklamowy wynosił około 555 662 zł

O Ekocudach było głośno zarówno w rozgłośniach radiowych: Eska, VOX FM, Radio Kolor, Radio Kampus, Radio Poznań, Radio RDC, Radio Ram jak i na portalach i w magazynach takich jak m.in.: Nasze Miasto, Glamour, Claudia, National Geographic, My Company, Business Woman & Life, Imperium Kobiet, ekoBiznes i wiele, wiele innych.

Praca przy tym projekcie udowodniła, że „jedyną stałą w życiu, jest zmiana”, i że „elastyczność” i szybkie reakcje na dynamicznie zmieniający się świat, to nasze ogromne atuty. Dziś wiemy, że jesteśmy w stanie poradzić sobie w każdej sytuacji i wypromować wydarzenie nawet w najtrudniejszych warunkach. Wraz z Ekocudami wyszłyśmy naprzeciw konsumentom i stale rozwijającemu się trendowi życia w zgodzie z naturą.

Po stronie agencji za koordynację projektu odpowiedzialne były Anna Olkowicz (partner zarządzająca Triple PR) oraz Kinga Ostrowska – Senior PR Consultant ze wsparciem zespołu Juniorskiego: Magdaleny Drązikowskiej, Weroniki Madejskiej oraz Adrianny Wójcik.

Źródło: Triple PR

www.triplepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża SEO z perspektywy międzynarodowej - Whitepress publikuje wyniki raportu
Kim są i ile wydają na SEO specjaliści w Europie? Jaki procent tego budżetu przeznaczają na działania on-site a jaki na link building? Według najnowszego raportu platformy WhitePress, przeciętny specjalista od pozycjonowania stron, to mężczyzna (62 proc.), zatrudniony w agencji (35 proc.) lub freelancer (33 proc.), pracujący w dużej mierze zdalnie lub hybrydowo, który poza...
Na jakie kwestie prawne muszą zwrócić uwagę przedsiębiorcy odtwarzający muzykę w celach komercyjnych
Odkryj tajemnicę, która przemawia zarówno do twoich uszu, jak i twojego portfela. Muzyka w biznesie to nie tylko przyjemność, to także kwestia prawna, która może wpłynąć na przyszłość twojej firmy. W naszym artykule zgłębiamy świat licencjonowania muzyki, z naciskiem na to, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, aby uniknąć fałszywych nut i...
5 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
Z możliwości outsourcingu zleceń korzysta coraz więcej firm. W Polsce w 2022 roku współpracę z niezależnymi specjalistami nawiązywały przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa (42,6 proc.) i małe oraz średnie firmy (35,8 proc.). Mimo to dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, taka forma outsourcingu może wydawać...
Student na freelance – czyli jak zarobić i zdobyć cenne doświadczenie
Studiowanie stanowi finansowe wyzwanie dla większości młodych ludzi. Według Warszawskiego Instytutu Bankowości polski student wydaje miesięcznie na swoje utrzymanie 3867,06 zł. Nic więc dziwnego, że studenci często zmuszeni są do podjęcia pracy. Jednak doświadczenie w sklepie czy gastronomi niekoniecznie będzie przydatne w budowaniu umiejętności do pracy w wyuczonym zawodzie....
Marki są coraz bardziej świadome tego, że bez połączenia się ze światem mediów społecznościowych nie mogą istnieć. Nie wystarczy jednak stworzyć swojego kanału w “socialach” i liczyć na krociowe zyski. Trzeba korzystać z pracy tych, którzy najlepiej odnajdują sie w internecie – z influencerów. Wiedzą to już nie tylko sprzedający w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764