logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sun Chemical i 10 Akademia Zarządzania Barwą

  PR 04.01.2017, przeczytano 583 razy

„Cyfrowy workflow kolorów specjalnych” to tytuł prezentacji Piotra Bogusza, sales managera w firmie Sun Chemical, podczas jubileuszowej 10. Akademii Zarządzania Barwą, organizowanej przez wydawnictwo Polski Drukarz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sun-chemical-i-10-akademia-zarzadzania-barwa,31009,artykul.html

Konferencja, która odbyła się pod koniec listopada br., zgromadziła ponad 160 osób – przedstawicieli branży poligraficznej (drukarzy i dostawców, a także fotografów, grafików, pracowników studiów DTP i prepress). Z jednej strony organizatorzy zadbali o to, by uczestnikom przekazać sporą dawkę wiedzy z zakresu zarządzania barwą, z drugiej strony wydarzeniu towarzyszyła dobra zabawa podczas jego wieczornej części. Firma Sun Chemical była również jednym z partnerów tego przedsięwzięcia.

Akademia Zarządzania Barwą to konferencja obfitująca w prezentacje wielu dostawców. Wśród nich po raz kolejny była firma Sun Chemical, która tym razem przedstawiła tematykę związaną z cyfrowym workflow kolorów specjalnych w produkcji oraz służące temu narzędzie - Sun Color Box. Temat ten zaprezentował Piotr Bogusz, sales manager w firmie Sun Chemical.

Sun Color Box jest zestawem aplikacji i usług, które Sun Chemical oferuje swoim klientom, by w ich zakładach mógł powstać cyfrowy workflow zarządzania barwą. Korzyści z wdrożenia Sun Color Box, co podkreślał prelegent opierając się na danych z przeprowadzonych projektów, są bardzo duże. Do zasadniczych należą: obniżenie (od 25 do 30%) czasu narządzania maszyny, wzrost (od 10 do 50%) ilości prac niewymagających korekcji koloru, zmniejszenie (do 70%) czasu korekcji koloru na maszynie, a także redukcja (od 5 do 20%) czasu niezbędnego na pasowanie kolorystyczne, zwiększanie wykorzystania farb resztkowych (od 20 do 70%), redukcja (od 30 do 80%) kolorów w produkcji oraz redukcja odpadów (podłoże/farba) – o 30 do 40%.

Zastosowanie przez użytkowników tego narzędzia, przynosi też dodatkowe wartości takie jak chociażby przygotowanie cyfrowo (zamiast na maszynie) standardów Light/Dark, standaryzację procesu, a także kontrolę stabilności i powtarzalności barw dla prac powtarzalnych.

Przed wdrożeniem Sun Color Box firma dokłada starań, aby przeprowadzić staranny audyt dla implementacji tego narzędzia u klientów. Najpierw odbywa się wstępna analiza zapotrzebowania podczas wizyty specjalisty ds. Sun Color Box w zamierzającej wdrożyć go drukarni by przygotować rozwiązanie, które spełni wymagania klienta.

Rozpoczęcie projektu zaczyna się od wykonania pomiaru wzorów barwnych w celu stworzenia palet dla danego klienta. Następny krok to racjonalizacja palety – usunięcie duplikatów, a także jej harmonizacja z systemem PantoneLive. Narzędzie Sun Color Box zapewnia - jak podkreślał prelegent - szybki i powtarzalny sposób wytwarzania próbek barwnych z cyfrowej palety kolorów klienta, a także dokładne przedstawienie im barw w cyfrowej formie (za pomocą cyfrowych książek wzorców i standardów kolorów, które przygotowywane są z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, drukowane cyfrowo w bardzo wąskiej tolerancji, zawierających precyzyjną informację o kolorze dla klienta, symulację podłoża drukowego i odwzorowanie wartości tonalnych). Narzędzie to zapewnia też cyfrowe przekazywanie informacji o barwie pomiędzy wieloma lokalizacjami (np. między dostawcą farb i workflow drukarni; a także możliwość połączenia wielu oddziałów drukarni z centralną bazą danych). Możliwe jest także udostępnienie bazy danych drukarni na platformie Sun Chemical z jej indywidualną bazą danych wzorców i tolerancji. Firma zapewnia też użytkownikom tego rozwiązania aktualizacje oprogramowania, wsparcie techniczne i szkolenie. Co istotne i pomocne dla zainteresowanych – firma może zarządzać procesem zakupu oprogramowania i urządzeń dla całości projektu – są wśród nich cyfrowe i sprzętowe rozwiązania marki X-Rite. Sun Chemical zarządza też procesem ich dostawy bezpośrednio do drukarń, a także zapewnia możliwość wykorzystania wielu modułów, by sprostać wymaganiom swoich klientów.

Jest nam niezmiernie miło, że po raz kolejny mogliśmy wesprzeć wydarzenie branżowe zarówno w jego części merytorycznej, ale również jako partner. Możliwość bycia bliżej naszych klientów w takiej właśnie formie jest dla nas szczególnie cenna. Tu możemy dzielić się z nimi naszą wiedzą, a z kolei ich doświadczenia i potrzeby są dla nas inspirujące na przyszłość – tak Piotr Góral, dyrektor zarządzający polskim oddziałem Sun Chemical podsumowuje udział firmy w 10. Akademii Zarządzania Barwą.

Źródło: Sun Chemical

www.sunchemical.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Heidelberg Wallbox coraz popularniejszy
Na rynku niemieckim Heidelberg jest w gronie odnoszących największe sukcesy dostawców rozwiązań do ładowania aut elektrycznych. Aby skuteczniej sprostać rosnącemu popytowi w tym sektorze, a tym samym jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję rynkową, Heidelberg uruchomił teraz drugą linię produkcyjną do ich produkcji w zakładach w Wiesloch-Walldorf.
Accuriolabel 230 w MD Labels – wdrożenie zgodnie z nową etykietą biznesową
Najnowsza współpraca drukarni etykietowej MD Labels z Konica Minolta Business Solutions Polska to dowód na to, że ultrakrótkie nakłady stanowią zauważalny odsetek zleceń i zwiastują dużą zmianę na rynku etykietowym. AccurioLabel 230 do cyfrowego druku etykiet w trybie „z roli na rolę” to odpowiedź na oczekiwania coraz bardziej wymagających...
Mark Andy edukuje studentów z całego świata
Firma Mark Andy zorganizowała w ostatnim czasie kolejne webinaria. Tym razem były one skierowane do studentów z całego świata, kształcących się na kierunkach związanych z branżą poligraficzną i jej pokrewnymi. Webinaria odbywały się w dwóch odsłonach – pierwsza 23 kwietnia dla osób z Polski, druga – 26 kwietnia dla audiencji międzynarodowej. Oba...
Siła etykiety a marka lokalna – spotkanie online Konica Minolta i Avery Dennison
Polscy konsumenci coraz bardziej przywiązują wagę do czytania etykiet. Oprócz analizowania składów żywności czy zwracania uwagi na walory ekologiczne, coraz częściej podejmując zakupowe decyzje biorą pod uwagę lokalność produktów. Chętniej sięgają po te wytworzone w Polsce czy nawet w konkretnym regionie.
Drukarnia Zet i oklejarka PUR PFi 2100 z oferty Duplo
Inwestycja w oklejarkę PUR PFi 2100 z oferty Duplo to kolejny zakup urządzenia tego producenta przez Drukarnię Zet z Dębicy. Dzięki niemu firma zwiększyła swoje moce produkcyjne, a w ślad za tym może się dalej rozwijać – wzrosło tu jednocześnie zapotrzebowanie na pracowników. Co więcej ,w niełatwym pandemicznym czasie - jak podkreśla Jarosław Zybura, właściciel...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764