logo
WIADOMOŚCI

Sun Chemical i 10 Akademia Zarządzania Barwą

Mateusz Zawiślak  PR 04.01.2017, przeczytano 404 razy

„Cyfrowy workflow kolorów specjalnych” to tytuł prezentacji Piotra Bogusza, sales managera w firmie Sun Chemical, podczas jubileuszowej 10. Akademii Zarządzania Barwą, organizowanej przez wydawnictwo Polski Drukarz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sun-chemical-i-10-akademia-zarzadzania-barwa,31009,artykul.html

Konferencja, która odbyła się pod koniec listopada br., zgromadziła ponad 160 osób – przedstawicieli branży poligraficznej (drukarzy i dostawców, a także fotografów, grafików, pracowników studiów DTP i prepress). Z jednej strony organizatorzy zadbali o to, by uczestnikom przekazać sporą dawkę wiedzy z zakresu zarządzania barwą, z drugiej strony wydarzeniu towarzyszyła dobra zabawa podczas jego wieczornej części. Firma Sun Chemical była również jednym z partnerów tego przedsięwzięcia.

Akademia Zarządzania Barwą to konferencja obfitująca w prezentacje wielu dostawców. Wśród nich po raz kolejny była firma Sun Chemical, która tym razem przedstawiła tematykę związaną z cyfrowym workflow kolorów specjalnych w produkcji oraz służące temu narzędzie - Sun Color Box. Temat ten zaprezentował Piotr Bogusz, sales manager w firmie Sun Chemical.

Sun Color Box jest zestawem aplikacji i usług, które Sun Chemical oferuje swoim klientom, by w ich zakładach mógł powstać cyfrowy workflow zarządzania barwą. Korzyści z wdrożenia Sun Color Box, co podkreślał prelegent opierając się na danych z przeprowadzonych projektów, są bardzo duże. Do zasadniczych należą: obniżenie (od 25 do 30%) czasu narządzania maszyny, wzrost (od 10 do 50%) ilości prac niewymagających korekcji koloru, zmniejszenie (do 70%) czasu korekcji koloru na maszynie, a także redukcja (od 5 do 20%) czasu niezbędnego na pasowanie kolorystyczne, zwiększanie wykorzystania farb resztkowych (od 20 do 70%), redukcja (od 30 do 80%) kolorów w produkcji oraz redukcja odpadów (podłoże/farba) – o 30 do 40%.

Zastosowanie przez użytkowników tego narzędzia, przynosi też dodatkowe wartości takie jak chociażby przygotowanie cyfrowo (zamiast na maszynie) standardów Light/Dark, standaryzację procesu, a także kontrolę stabilności i powtarzalności barw dla prac powtarzalnych.

Przed wdrożeniem Sun Color Box firma dokłada starań, aby przeprowadzić staranny audyt dla implementacji tego narzędzia u klientów. Najpierw odbywa się wstępna analiza zapotrzebowania podczas wizyty specjalisty ds. Sun Color Box w zamierzającej wdrożyć go drukarni by przygotować rozwiązanie, które spełni wymagania klienta.

Rozpoczęcie projektu zaczyna się od wykonania pomiaru wzorów barwnych w celu stworzenia palet dla danego klienta. Następny krok to racjonalizacja palety – usunięcie duplikatów, a także jej harmonizacja z systemem PantoneLive. Narzędzie Sun Color Box zapewnia - jak podkreślał prelegent - szybki i powtarzalny sposób wytwarzania próbek barwnych z cyfrowej palety kolorów klienta, a także dokładne przedstawienie im barw w cyfrowej formie (za pomocą cyfrowych książek wzorców i standardów kolorów, które przygotowywane są z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, drukowane cyfrowo w bardzo wąskiej tolerancji, zawierających precyzyjną informację o kolorze dla klienta, symulację podłoża drukowego i odwzorowanie wartości tonalnych). Narzędzie to zapewnia też cyfrowe przekazywanie informacji o barwie pomiędzy wieloma lokalizacjami (np. między dostawcą farb i workflow drukarni; a także możliwość połączenia wielu oddziałów drukarni z centralną bazą danych). Możliwe jest także udostępnienie bazy danych drukarni na platformie Sun Chemical z jej indywidualną bazą danych wzorców i tolerancji. Firma zapewnia też użytkownikom tego rozwiązania aktualizacje oprogramowania, wsparcie techniczne i szkolenie. Co istotne i pomocne dla zainteresowanych – firma może zarządzać procesem zakupu oprogramowania i urządzeń dla całości projektu – są wśród nich cyfrowe i sprzętowe rozwiązania marki X-Rite. Sun Chemical zarządza też procesem ich dostawy bezpośrednio do drukarń, a także zapewnia możliwość wykorzystania wielu modułów, by sprostać wymaganiom swoich klientów.

Jest nam niezmiernie miło, że po raz kolejny mogliśmy wesprzeć wydarzenie branżowe zarówno w jego części merytorycznej, ale również jako partner. Możliwość bycia bliżej naszych klientów w takiej właśnie formie jest dla nas szczególnie cenna. Tu możemy dzielić się z nimi naszą wiedzą, a z kolei ich doświadczenia i potrzeby są dla nas inspirujące na przyszłość – tak Piotr Góral, dyrektor zarządzający polskim oddziałem Sun Chemical podsumowuje udział firmy w 10. Akademii Zarządzania Barwą.

Źródło: Sun Chemical

www.sunchemical.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

10 lat technologii Kodak Flexcel NX
Podczas odbywającej się 12 kwietnia br. w hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi konferencji Meet Kodak Polska, firma Kodak wraz z klientami i użytkownikami swoich rozwiązań świętowała 10. rocznicę wprowadzenia na rynek technologii Kodak Flexcel NX. Było to okazja do wspomnień z początków wprowadzania tej technologii na rynek, również w Polsce, a także do przedstawienia nowej inicjaty...
Introzap i Kolbus na targach Packaging Innovations 2018
Wśród wystawców targów Packaging Innovations 2018, jakie odbywały się w Warszawie w dniach 17-18 kwietnia br., po raz pierwszy pojawiła się firma Introzap. Promowała na nim zaawansowane rozwiązania Kolbus – swojego partnera handlowego, przeznaczone do produkcji opakowań luksusowych. Przygotowana przez firmę ekspozycja targowa uwzględniała różnego rodzaju pudełka, wykonane m.in. z zastosowan...
API Folie Polska na targach Packaging Innovations: Podsumowanie
Sukcesem zakończył się udział firmy API Folie Polska – lokalnego oddziału API Group (producenta specjalistycznych folii, laminatów i rozwiązań holograficznych dedykowanych m.in. branży opakowaniowej) w targach Packaging Innovations 2018. Odbywały się one dniach 17-18 kwietnia br. w Warszawie. Stoisko firmy, obfitujące w liczne próbki materiałów wytwarzanych przez API oraz przykłady ich pr...
Meet Kodak Polska po raz dwunasty
Po raz dwunasty już firma Kodak Polska zaprosiła przedstawicieli drukarń i firm poligraficznych, wydawnictw, agencji reklamowych, a także partnerów biznesowych oraz mediów na doroczne spotkanie z cyklu Meet Kodak Polska. Obywało się ono 12 kwietnia br. w hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi i było okazją do zapoznania się z najnowszymi informacjami na temat rozwoju firmy, jej produktów, a ...
Być albo nie być na rynku poligrafii: 5. edycja Akademii Liderów Biznesu
„Być albo nie być na rynku poligrafii, czyli czego oczekuje od nas klient” – tak brzmi motyw przewodni piątej edycji Akademii Liderów Biznesu organizowanej przez firmę Konica Minolta. Tegoroczna konferencja odbędzie się w dniach 23–24 maja w Hotelu Tiffi w Iławie. Podczas spotkania znani eksperci z branży i przedstawiciele świata biznesu będą inspirowali największe polskie drukarnie do...
 
poniedziałek 23.04.2018, 161 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone