logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Superbet ze Złotym Spinaczem

  PR 13.12.2023, przeczytano 2183 razy
ilustracjastrzałka

Czy da się otrzymać najbardziej prestiżową nagrodę w branży PR za projekt dotyczący niszowej dyscypliny sportu? Jak najbardziej, o ile tą dyscypliną są szachy, a efektem działania marki jest rozkochanie Polaków w „królewskiej grze” i przywrócenie jej na salony. Legalny bukmacher Superbet wspólnie z agencją Clue PR otrzymał Złoty Spinacz w kategorii Sport, turystyka i rekreacja za organizację i promocję turnieju szachowego Superbet Rapid&Blitz. – Dziękujemy za to wyróżnienie i cieszymy się, że nasz turniej na stałe wpisał się w kalendarz ekscytujących wydarzeń sportowych w naszym kraju – mówi Katarzyna Gawlik, dyrektorka marketingu Superbet Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/superbet-ze-zlotym-spinaczem,402465,artykul.html

Organizowany w Warszawie od 2022 roku turniej Superbet Rapid&Blitz to pierwsza tak duża inicjatywa szachowa w naszym kraju. Gośćmi imprezy były takie gwiazdy jak Garri Kasparow, Jan-Krzysztof Duda, Levon Aronian i inne gwiazdy oraz legendy „królewskiej gry”. Fundamentem frekwencyjnego i komunikacyjnego sukcesu turnieju była i pozostaje szeroko zakrojona kampania 360 stopni. – Wspólnie z agencją Clue PR postawiliśmy na połączenie klasyki z nowymi trendami. Do sprowadzonych gwiazd i organizacji wywiadów z nimi czy dużej konferencji prasowej, na której pojawiły się tłumy dziennikarzy, dołożyliśmy wsparcie influencerów, studio komentatorskie na miejscu umożliwiające generowanie bogatego contentu, a także oryginalną kampanię OOH, w której nie zabrakło wykorzystania brandingu na autobusach miejskich czy ekranach w metrze – mówi Katarzyna Gawlik.

Organizatorzy chcieli choć w części przełożyć globalną popularność szachów – społeczność pasjonatów tej gry szacuje się na 600 milionów osób! – na zainteresowanie tą dyscypliną w Polsce. Wykorzystując rosnącą popularność Jana-Krzysztofa Dudy oraz szachowy boom wywołany Netfliksowym serialem „Gambit Królowej”, turniej Superbet Rapid&Blitz podbił serca mieszkańców naszego kraju, przyciągając rekordowe zainteresowanie mediów oraz sympatyków sportu. Pomogło w tym również zaangażowanie ambasadorów bukmachera oraz odważna kampania w mediach społecznościowych. – Efekt przerósł nasze oczekiwania. O naszym turnieju mówiło się tyle, co o ważnym meczu piłkarskim. Na dodatek wydźwięk wszystkich publikacji był pozytywny! Statystyki samej pierwszej edycji Superbet Rapid&Blitz w naszym kraju były wręcz szokujące – przyznaje dyrektorka marketingu Superbet.

Faktycznie, liczby mówią same za siebie. Łącznie w mediach pojawiło się 3816 publikacji dotyczących pierwszej edycji turnieju, ekwiwalent reklamowy AVE zbliżył się do 7 milionów złotych, a przede wszystkim zwycięzcom Złotego Spinacza udało się zapewnić pełne pokrycie komunikacyjne w kluczowych mediach. O inicjatywie pisały i ją relacjonowały kluczowe stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe, gazety i portale. Z zainteresowaniem śledzili turniej dziennikarze nie tylko mediów sportowych, ale też ogólnoinformacyjnych. Zawody były transmitowane na żywo w aplikacji TVP Sport, a także omawiane w Kanale Sportowym – największym sportowym medium na YouTube. Jeżeli ktoś obawiał się, że szachy są zbyt mało dynamiczne i efektowne, żeby zainteresować współczesnego masowego odbiorcę, był w błędzie. Dynamiczna formuła rapid&blitz w połączeniu z wykorzystaniem nowych technologii do promocji oraz zapewnieniem widzom na miejscu unikalnych doświadczeń i pełnej immersji pozwoliło „unowocześnić” grę mającą korzenie w VI-wiecznej Persji, a sam turniej na stałe wpisał się w kalendarz porywających wydarzeń sportowych w naszym kraju. W 2024 roku również najlepsi szachiści świata odwiedzą Warszawę.

Cieszymy się, że sukces turnieju znalazł uznanie w oczach jury Złotych Spinaczy. Ta nagroda to dla nas bardzo miły dowód na to, że w sponsoringu sportowym i marketingu warto czasem myśleć „outside the box”, szukać nieoczywistych rozwiązań i kanałów dotarcia. Dla bukmachera decyzja o postawieniu mocno na szachy, które nie są kluczowym sportem dla naszych klientów, była ryzykowna. Mieliśmy jednak nadzieję, na zrobienie czegoś naprawdę dużego i to nam wyszło jeszcze lepiej, niż się spodziewaliśmy – uśmiecha się CEO Superbet Polska Łukasz Seweryniak.

Źródło: Superbet Polska

www.superbet.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Znamy jury konkursu POS STARS
Podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku Festiwal Marketingu już po raz 16. odbędzie się konkurs branżowy na najlepsze displaye reklamowe POS STARS. Oto tegoroczny skład JURY, który wyłoni zwycięzców w poszczególnych kategoriach oraz wybierze GRAND PRIX tej edycji.
Michał Banaszewski w jury Innovation
Michał Banaszewski, Managing Partner w VML, znalazł się w jury tegorocznego konkursu Innovation w kategorii Innowacje w Biznesie. 
Znamy Jury konkursu Złote Spinacze 2024
Przewodniczącą Jury 22. edycji Złotych Spinaczy została Anna Cywińska, Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji, Grupa spółek Danone w Polsce oraz Prezes Fundacji Nutricia. Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich są: Magdalena Brzezińska (Grupa Żywiec), Agnieszka Kępińska-Sadowska (Haleon), Marta Pokutycka-Mądrala (Nationale-Nederlanden), Anna Wiśniewska (Skanska),...
Dodaj Kolor: konkurs Amica na motyw na pralkę
Amica rusza z wyjątkowym konkursem plastycznym "Dodaj kolor!", który łączy kreatywność z troską o planetę i pomocą charytatywną. Zadaniem uczestnika konkursu jest stworzenie projektu graficznego pralki, który tematem nawiązywać będzie do ekologii i innowacyjnych rozwiązań Amica, które pomagają oszczędzać i chronić środowisko. Najlepszy...
Golden Drum 2024: zgłoszenia przedłużone do 4 września (aktualizacja)
Konkurs Golden Drum przyjmuje zgłoszenia do 4 września 2024 roku. Reklamodawcy, agencje, domy mediowe i inni specjaliści od komunikacji marketingowej mogą zgłaszać swoje najlepsze projekty do udziału w prestiżowym międzynarodowym konkursie kreatywności. Nagrody zostaną przyznane podczas uroczystej gali 30 edycji Golden Drum Awards Show w dniu 10 października 2024 r. w Portorož w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764