logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Surf in the City: Paul Ripke i Nik Ainley dla Kolekcji Ten

  PR 08.07.2014, przeczytano 1110 razy
ilustracjastrzałka

Fotolia przedstawia trzecią międzynarodową parę artystów: niemieckiego fotografa Paula Ripke i brytyjskiego ilustratora cyfrowego Nika Ainley’a. Duet w ramach projektu TEN by Fotolia stworzył pracę pt.: „Surf in the City”, która dostępna będzie przez 24 h do darmowego pobrania w dniu 10 lipca na stronie www.tenbyfotolia.com.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/surf-in-the-city%3A-paul-ripke-i-nik-ainley-dla-kolekcji-ten,22134,artykul.html

W trzeciej odsłonie edukacyjnej i kreatywnej Kampanii TEN by Fotolia, bank zdjęć kontynuuje swoje zobowiązanie do tworzenia sztuki cyfrowej dostępnej dla wszystkich oraz promocji artystów z całego świata. Co drugi miesiąc, serwis Fotolia zaprasza dwóch znanych, międzynarodowych artystów, fotografa i grafika, do współpracy nad wspólnym dziełem sztuki. Praca odzwierciedla różne kultury i artystyczne tła artystów, ujawniając ich unikalną wizję przyszłości. Autorami trzeciej pracy Kolekcji TEN jest dwóch samouków: niemiecki fotograf Paul Ripke i brytyjski ilustrator cyfrowy Nik Ainley.


Surf in the City, jazda na fali, gdzie spotyka się mitologia i technologia

Fotograf i miłośnik wielkomiejskiej przestrzeni Paul Ripke, chciał stworzyć projekt, który reprezentuje miasto Hamburg z futurystycznego punktu widzenia. Najbardziej bystrzy obserwatorzy rozpoznają w pracy wielkie miasto portowe Hamburg; miejsce, gdzie współistnieją wiatraki, dźwigi, przemysł i ekologia. Inni po prostu dadzą się poprowadzić tajemnicy projektu.

Scena przedstawiona w pracy pokazuje postapokaliptyczne miasto z niesamowitym spokojem. Ruch jest wszechobecny – w falach, surferze w powietrzu, żaglach w oddali... a jednak, wszystko wydaje się być zamrożone w czasie. Mężczyźni i kobiety wtapiają się w krajobraz tak, jakby byli duchami wody. Wakeboarder, (Frederic "Freddy" von Osten, Mistrz Europy 2012 i 2013 oraz Mistrz Świata 2012), który dominuje tę nadnaturalną scenę, przeskakując wiele ludzkich ciał, symbolizuje zwycięstwo człowieka nad elementami. Według Paula Ripke, to sport przyszłości, a "surfowanie po mieście" nie musi wcale być tak odległą fantazją.

Wspólny projekt promuje eksplorację i kulturową różnorodność

Według Paula Ripke, projekt jest pięknym przykładem pracy zespołowej. – Różnorodność zawsze pomaga osiągnąć lepsze efekty – mówi, a współpraca przy TEN jest idealnym tego przykładem. Jednym z głównych powodów, dla których zaangażował się w projekt jest zamiłowanie do pracy z ludźmi z różnych krajów, a także do łączenia stylów, co pozwala stworzyć coś wyjątkowego. Ilustrator Nik Ainley, który dołączył do projektu TEN w dużej mierze dlatego, że chciał pracować z Ripke, potwierdza. – Współpraca jest bardzo zabawna, zwłaszcza gdy wasze poszczególne style są różne. Bardzo dobrze się bawiliśmy przy tym międzynarodowym projekcie – mówi. – Możliwość pracy z takim fotografem jak Paul była czymś, czego nie mogłem odrzucić – przyznaje ilustrator cyfrowy.

O artystach

W tym miesiącu, Kolekcja TEN by Fotolia połączyła dwóch artystów z różnych krajów, którzy nigdy nie spotkali. Oni jednak mają co najmniej jedną wspólną cechę: obydwaj są samoukami. Wykorzystując jako inspirację powiedzenie „Jak jest wola, to jest i metoda”, zbudowali swoje kariery ucząc się rzemiosła i dzięki wielkiej ciekawości i wytrwałości.

Paul Ripke, fotograf
Niemiecki profesjonalny fotograf Paul Ripke nigdy oficjalnie nie studiował fotografii, ale to nigdy nie powstrzymało go przed realizacją swoich celów. Dzięki poczuciu ciekawości i zaangażowania w ciężką pracę, udało mu się przekonać do pracy ze sobą takie marki jak Red Bull, Axe, Hermès Europe i Hugo Boss. Nie ukrywa faktu, że aby być fotografem, trzeba być kreatywnym i wiedzieć, jak korzystać z ze swojego sprzętu. – Ale w sumie, to wszystko jest tylko teoria. Najczęściej trzeba po prostu wyjść na zewnątrz i rzeczywiście coś robić – mówi Paul.

Nik Ainley, artysta cyfrowy
Brytyjski ilustrator cyfrowy Nik Ainley zwierzył się serwisowi Fotolia – Moje początki są zupełnie nie-kreatywne. Po ukończeniu szkoły średniej studiowałem na wydziale fizyki w Londynie i to właśnie w tamtym czasie odkryłem Photoshopa. Oczarowany narzędziem, zaczął poświęcać większość wolnego czasu na naukę tego programu. Nie trwało długo, zanim wiedział, że ścieżka jego kariery odwróci się od fizyki w stronę sztuki cyfrowej. Chociaż czuje, że jego sukces można przypisać przynajmniej w części szczęściu, to jego determinacja i pragnienie wiedzy, pozwoliły mu zabłysnąć i przyciągnąć wzrok dużych marek, takich jak Starbucks, Virgin, Pepsi, itp.

Uczenie się od artystów

W dniu 10 lipca na www.tenbyfotolia.com oraz kanale TEN na youtube http://www.youtube.com/tencollection zostanie udostępnione wideo making-of w formie tutoriala, w którym krok po kroku artyści pokażą w jaki sposób stworzyli pracę – od ich pierwszego spotkania do gotowego projektu.

Konkurs TEN Sezon 3

Wyzwanie Paula Ripke i Nika Ainley’a rozpoczyna się 12 lipca.

Począwszy od 12 lipca, bank zdjęć Fotolia ogłasza międzynarodowy konkurs dla projektantów i fotografów, który zostanie uruchomiony na Facebooku i będzie dostępny na www.tenbyfotolia.com. Profesjonaliści i amatorzy będą mieć okazję do wyzwania pięciu duetów artystycznych. Projektanci zostaną poproszeni o przedstawienie swojej interpretacji projektu Nika Ainley’a, a fotografowie przedstawią swoje najlepsze zdjęcia za pomocą technik Paula Ripke, które zostaną szczegółowo omówione w wideo making-of.

Zwycięzcy zdobędą wiele wspaniałych nagród, takich jak: tablety Wacom, subskrypcje Adobe Creative Cloud, drukarki Roland VersaStudio BN-20, druki Exaprint czy reflektor Wescott.

Kompletny plik .PSD z pracą „Surf in the City” z wszystkimi warstwami, efektami, ustawieniami fotograficznych miar oraz zasobami banku zdjęć Fotolia będzie dostępny do pobrania za darmo w czwartek, 10 lipca przez 24 godziny na www.tenbyfotolia.com.

Źródło: Fotolia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764