Dentsu opublikowało raport: Świat Bez Cookies: Przewodnik po Nowej Erze. Zawiera on analizę wpływu, jaki na marki będą miały duże zmiany w możliwościach monitorowania ruchu w sieci bez cookies, jak i zaostrzone przepisy dotyczące prywatności.
Pliki cookie do 2023 roku pozostaną podstawą otwartego internetu i pozyskiwania danych o zachowaniach internautów w sieci. Jednak ich czas mija. W najbliższych miesiącach będzie to niewątpliwie źródło utrudnień dla wielu marketerów i wydawców. Trudno dziś znaleźć nową drogę w gąszczu wielu pomysłów alternatywnych. To utrudnia zbudowanie standardu przyszłego modelu pozyskiwania danych i w efekcie planowanie działań marketingowych w sieci.
W raporcie:
- Geneza i konsekwencje zmian w obsłudze plików cookie i ochrony prywatności
- Porady dotyczące pozyskiwania danych i zarządzania nimi
- Jak aktywować konsumentów w nowym wydaniu prywatności
- Ewolucja pomiarów efektywności
- Przyszłe działania w ramach przygotowań do wycofania plików cookie stron trzecich
Procesy, metody pracy, starania w zakresie zgodności z prawem, technologia, strategie dotyczące danych klientów - a nawet modele biznesowe - muszą zostać zrewidowane i ponownie przemyślane, aby ograniczyć zakłócenia w działalności. Jednak w dłuższej perspektywie daje to wyjątkową okazję do odbudowania zaufania pomiędzy markami i konsumentami w kwestii danych.
- Na całym świecie 91% konsumentów jest zaniepokojonych ilością danych, które firmy mogą o nich zbierać, a 42% podjęło kroki w celu zmniejszenia ilości danych, które udostępniają online. Nic więc dziwnego, że wszystkie oczy skupiają się na tej fundamentalnej zmianie sposobu w jaki wszyscy funkcjonujemy w sieci. Mamy teraz czas i możliwości, aby upewnić się, że to, co nastąpi później, będzie najlepszym rozwiązaniem dla naszych klientów. Przy tak poważnym przewrocie w stosunku do dawno ustalonego status quo, rozumiemy, że istnieje niepewność i wiele pytań. Raport Świat Bez Cookies jest po to, aby dostarczyć odpowiedzi marketerom, którzy muszą zmagać się z wielkimi wyzwaniami stojącymi przed ich markami teraz i w nadchodzących latach.- Rohan Philips, Global Product Officer, Media, dentsu international
- Raport Świat Bez Cookies: Przewodnik po Nowej Erze Marketingu Cyfrowego można pobrać TUTAJ.
Źródło: dentsu