logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KBA CEE podsumowuje udany rok 2015

  PR 01.02.2016, przeczytano 1373 razy
ilustracjastrzałka
Kierownictwo firmy KBA CEE. Od lewej Jan Korenc - prezes zarządu, Paweł Krasowski - Marketing & Administration Manager, Grzegorz Szymczykowski - dyrektor ds. sprzedaży i serwisu.

27 stycznia br. w warszawskim hotelu Bristol odbyło się tradycyjne, doroczne spotkanie kierownictwa KBA CEE z przedstawicielami prasy branżowej. Z ramienia firmy wzięli w nim udział: Jan Korenc – prezes zarządu, Grzegorz Szymczykowski – dyrektor ds. sprzedaży i serwisu oraz Paweł Krasowski – Marketing & Administration Manager. Zaprezentowane zostały podczas niego najważniejsze informacje dotyczące sytuacji całego koncernu Koenig & Bauer, jak również KBA CEE - jako jednej z najlepiej prosperujących jego filii w skali całego świata. Nie zabrakło zapowiedzi związanych z rozwiązaniami KBA, przygotowywanymi przez firmę z myślą o targach drupa 2016.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kba-cee-podsumowuje-udany-rok-2015,27307,artykul.html

Koenig & Bauer: krajobraz po zmianach

Konferencję prasową rozpoczął Paweł Krasowski, który podziękował dziennikarzom za przybycie i przedstawił agendę spotkania. Następnie Jan Korenc podkreślił bardzo dobrą kondycję grupy Koenig & Bauer, którą obrazuje trzykrotny wzrost wartości jej akcji na przestrzeni ostatniego roku. Wpływ na taki stan rzeczy miało – zdaniem prezesa KBA CEE – kilka czynników.

Pierwszym było udane wdrożenie programu konsolidacyjnego znanego pod nazwą Fit@All, kolejnymi – przekształcenie Koenig & Bauer w holding KBA Group, dalsze inwestycje w technologie produkcji i rozwiązania IT oraz nowe koncepcje w obszarze rozbudowanej obsługi serwisowej (co szczególnie docenili średni i duzi klienci)”.

Jan Korenc zwrócił też uwagę na fakt, że wskutek zmian w strukturze koncernu wiodącą pozycję w ramach grupy objął dział maszyn arkuszowych, także w kontekście przychodów ze sprzedaży. Rok 2015 przyniósł firmie znaczący wzrost zamówień na nowe maszyny, obecny zapowiada się równie owocnie. Podpisane już kontrakty stanowią 60% budżetu zaplanowanego na 2016 rok.

KBA CEE – kolejny udany rok

W kolejnej części wystąpienia Jan Korenc przedstawił obecną sytuację spółki KBA CEE, która swoją działalnością obejmuje obszar Polski, Czech i Słowacji. Jej baza zainstalowanych maszyn arkuszowych przekracza obecnie 420, z czego ponad połowa pracuje w naszym kraju. Prezes KBA CEE podkreślił znaczącą pozycję Koenig & Bauer w segmencie maszyn półformatowych oraz niemal dominującą na rynku maszyn B0 i większych.

W ubiegłym roku firma KBA CEE dostarczyła 19 maszyn (które składają się w sumie na 127 zespołów), z czego 5 to maszyny wielkoformatowe. „Odnotowaliśmy też rosnące zainteresowanie rozbudowanymi konfiguracjami maszyn KBA Rapida w formacie B1. Zrealizowane w tym segmencie wdrożenia obejmowały wielozespołowe linie produkcyjne, których odbiorcami były z jednej strony zakłady poligraficzne specjalizujące się w opakowaniach, z drugiej – wykonujące wysoko przetworzone produkty akcydensowe – podkreślał Jan Korenc. – Chciałbym również zasygnalizować pierwsze w obsługiwanym przez nas regionie dostawy maszyn KBA – jednej bazującej na technologii LED-UV (jest ona wykorzystywana do zadrukowywania podłoży foliowych) oraz jednej HR-UV (która trafiła do drukarni akcydensowej)”.

Nasze szacunki wskazują, że pod względem przychodów ze sprzedaży udziały rynkowe firmy Koenig & Bauer w regionie obsługiwanym przez KBA CEE wyniosły w ubiegłym roku 37% - kontynuował Jan Korenc. – Sukcesy sprzedażowe i działania związane m.in. z dalszym udoskonalaniem obsługi serwisowej przyniosły efekt w postaci wyróżnienia KBA CEE jako jednej z wiodących filii KBA w ramach całego koncernu. Tym razem w tym wewnętrznym rankingu znaleźliśmy się na 2. miejscu, ustępując jedynie kolegom z USA. Jednak dumą napawa nas fakt, że już trzeci rok z rzędu lokujemy się wśród pięciu najlepszych regionalnych przedstawicielstw KBA”.

Następnie Jan Korenc przedstawił obecną strukturę koncernu Koenig & Bauer oraz miejsce, jakie zajmuje w niej KBA CEE. „W sumie we wszystkich trzech krajach zatrudniamy 39 osób, z czego 80% to pracownicy serwisu. Mamy też autoryzowanych partnerów serwisowych, dzięki czemu naszymi klientami z Polski, Czech i Słowacji łącznie opiekuje się ok. 40 osób, odpowiedzialnych za obsługę posprzedażową” – podkreślał Jan Korenc.

Wspomniał też o najważniejszych ubiegłorocznych wydarzeniach, które były okazją do spotkań z klientami, kadrą pracowniczą drukarń oraz studentami polskich uczelni poligraficznych. Były wśród nich zarówno Dni Otwarte organizowane w Radebeul (m.in. poświęcone technologii UV, w których w sumie wzięło udział ponad 1000 klientów, w tym 150 z regionu CEE), wydarzenia odbywające się w Polsce (m.in. KBA Seminar Day, zorganizowany wspólnie z partnerami technologicznymi) oraz wyjazdy grup studentów do zakładów produkcyjnych w Radebeul i drukarń, będących użytkownikami maszyn KBA.

Na zakończenie Jan Korenc pokrótce przedstawił plany firmy na rok 2016: „Będzie to ważny rok ze względu na zbliżające się targi drupa, podczas których zaprezentujemy nasze najnowsze osiągnięcia technologiczne. Chcemy w nim także utrzymać realizowaną z sukcesem strategię, w ramach której bazujemy na najważniejszych działach dla całej grupy, przede wszystkim na dziale maszyn arkuszowych. Nasze starania obejmą też dalsze udoskonalanie obsługi serwisowej i posprzedażowej oraz wzmocnienie dywersyfikacji portfolio oferowanego klientom. Ważnym i nowym z naszego punktu widzenia elementem będzie też wprowadzenie na rynek maszyn fleksograficznych, oferowanych przez jedną z filii koncernu – KBA-Flexotecnica”.

„Inwestycje w innowacyjne technologie”

Taki tytuł nosiła kolejna prezentacja, którą przedstawił Grzegorz Szymczykowski. Na wstępie omówił on obecne portfolio maszyn arkuszowych marki Koenig & Bauer, podkreślając, że jest to najszersza dostępna na rynku oferta: „Dysponujemy maszynami we wszystkich klasach formatowych – począwszy od dedykowanej specjalistycznym aplikacjom ćwierćformatowej maszyny KBA Genius 52UV, na superwielkoformatowym modelu KBA Rapida 205 skończywszy. Ważną ubiegłoroczną nowością była maszyna KBA Rapida 105 PRO, którą pozycjonujemy między modelami Rapida 105 i Rapida 106. Uwzględniono w niej wiele rozwiązań automatyzujących i usprawniających pracę, znanych z modelu Rapida 106. Wiele uwagi w ubiegłym roku poświęcaliśmy też systemom suszenia arkuszy. Mam na myśli m.in. system VariDry LED UV, który – z założenia dedykowany produkcji akcydensowej – chcemy też implementować w maszynach zadrukowujących opakowania”.

Nowości KBA na targach drupa 2016

Spotkanie z mediami było okazją do zaprezentowania zapowiedzi firmy Koenig & Bauer, związanych ze zbliżającymi się targami drupa 2016. Pierwsze z nich to Rapida RDC – bazujące na platformie znanej z maszyn arkuszowych z serii KBA Rapida urządzenie do wycinania etykiet samoprzylepnych oraz IML. Obecnie trwają prace, mające dostosować je także do typowej produkcji opakowaniowej. Kolejna anonsowana w związku z targami drupa 2016 premiera do rotacyjne urządzenie sitodrukowe, umożliwiające nanoszenie lakieru na zadrukowane arkusze, zarówno w trybie off-line, jak też in-line (w tym drugim przypadku jest ono zintegrowane z maszyną drukującą).

Grzegorz Szymczykowski wspomniał też o nowych rozwiązaniach KBA, bazujących na technologii cyfrowej: kolejnych dwóch modelach zwojowej maszyny inkjetowej KBA RotaJET oraz pierwszych efektach współpracy z firmą HP w obszarze bezpośredniego, wielobarwnego zadrukowywania tektury falistej.

Z myślą o wąskowstęgowej produkcji etykiet portfolio maszyn Koenig & Bauer zostało wzbogacone o model KBA Varius LX-TX, bazujący na rozwiązaniu stworzonym przez KBA-MePrint. Z kolei od listopada ub.r. w ofercie KBA CEE znajdują się maszyny fleksograficzne KBA-Flexotecnica. To rezultat przejęcia przez KBA większości udziałów ich włoskiego producenta w grudniu 2013 r. Obecnie trwa integracja działań, związanych z ich ponownym wprowadzeniem na rynek w ramach istniejącej sieci sprzedażowej i serwisowej KBA.

Grzegorz Szymczykowski podkreślił również fakt rozbudowy portfolio KBA CEE o rozwiązania, oferowane przez jej partnerów technologicznych: systemy MIS Cicero, stworzone przez spółkę Stapro Group oraz rozkrawacze produkowane przez BW Papersystems. Na zakończenie scharakteryzował pakiet kompleksowych usług przed- i posprzedażowych, oferowanych przez KBA, obejmujący m.in.: planowanie inwestycji, wdrożenie, szkolenia, kontrakty serwisowe, rozbudowę i relokację maszyn, zdalną całodobową diagnostykę, monitorowanie wydajności i parametrów produkcyjnych oraz bieżące dostawy materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych.

Źródło: KBA CEE

www.kba.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764