logo
WIADOMOŚCI

Świąteczna kartka Iggesund Paperboard w 44 tysiącach wersji

redakcja  PR 21.12.2016, przeczytano 766 razy
ilustracjastrzałka
Tegoroczna kartka świąteczna wykonana z tektury Invercote firmy Iggesund Paperboard oferuje ponad 44 tysiące wersji.

Firma Iggesund Paperboard kontynuuje tradycję tworzenia wyszukanych kartek świątecznych. Mówi się, że każdy płatek śniegu jest wyjątkowy. Podobnie jest w przypadku naszej kartki świątecznej na rok 2016. W tym roku firma Iggesund stworzyła płatek śniegu, który można złożyć na wiele tysięcy sposobów, w kolorach od kryształowej bieli po zimowy błękit.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swiateczna-kartka-iggesund-paperboard-w-44-tysiacach-wersji,30909,artykul.html

Kartka złożona jest z siedmiu wykrawanych płatków śniegu. Na każdej ze stron nadrukowany jest inny wzór. Te czternaście kombinacji można następnie złożyć, tworząc ponad 44 tysiące wzorów. Projekt ten zrodził się w wyobraźni niemieckiego projektanta Petera Dahmena. W ostatnich latach wyspecjalizował się on w obróbce cyfrowej, często współpracując z izraelską drukarnią Highcon. Płatek śniegu, jaki stworzyć może osoba obdarowana, znajduje się wewnątrz kartki wykonanej z tektury Invercote Metalprint 359 g/m2 w odcieniach koloru niebieskozielonego nadrukowanej na metalową folię, z tradycyjnymi życzeniami świątecznymi na odwrocie.

Obróbka cyfrowa jest niezwykle ekscytująca, a świąteczna kartka firmy Iggesund to jeden z najbardziej wyrafinowanych projektów, nad jakim kiedykolwiek pracowałem”, mówi Peter Dahmen. „Teoretycznie projekt można było wykonać z wykorzystaniem tradycyjnych wykrojników. Jednak przy takim nakładzie byłoby to o wiele droższe, ponieważ konieczne byłoby ręczne usuwanie zbędnych pozostałości tektury”.

Yaron Eshel, inżynier i projektant z firmy Highcon, zapewnił wsparcie kreatywne Peterowi Dahmenowi.

„Pomysł na kartkę świąteczną zrodził się w mojej głowie w noc przed planowanym wylotem do Izraela”, wyjaśnia Peter Dahmen. „Miałem problem z zaśnięciem, lecz gdy wpadłem na ten pomysł, musiałem wyskoczyć z łóżka i spisać to, co przyszło mi do głowy, zanim o wszystkim zapomnę”.

Następnego dnia w czasie lotu Peter poprawił rysunki na swoim iPadzie i po wylądowaniu przedstawił je Yaronowi Eshelowi.

Gdy Yaron Eshel stwierdził, że wykonanie projektu będzie możliwe z wykorzystaniem procesu firmy Highcon, wszystkie najważniejsze elementy złożyły się w jedną całość”.

Peter Dahmen korzystał już wcześniej zarówno z cyfrowych, jak i tradycyjnych metod wykrawania i bigowania, i jest dobrze zaznajomiony ze wszystkimi tego typu technikami. Stwierdził on jednak, że technologia cyfrowa ułatwia wprowadzanie drobnych zmian na ostatnią chwilę.

Po rozpoczęciu pracy z wykrojnikiem i przekonaniu się, jak ono działa, może się okazać, że realizacja projektu odbiega od twojego zamysłu oraz że kilka dodatkowych szczegółów pozwoliłoby uzyskać lepszy efekt końcowy. Natomiast technologia cyfrowa daje mi – jako projektantowi – większą swobodę, ponieważ zazwyczaj nie ma czasu, aby ręcznie regulować wykrojnik”.

Firma Iggesund Paperboard tworzy wyszukane kartki świąteczne nie tylko po to, by wysyłać swoim klientom życzenia w eleganckiej formie.

„Czynnie poszukujemy nowych technik i rozwiązań oraz innowacyjnych sposobów wykorzystania tradycyjnych metod, które mogłyby służyć inspiracją dla naszych klientów na całym świecie. Kartka świąteczna jest próbką ukazującą, co można osiągnąć z wykorzystaniem tektury Invercote i Incada”, wyjaśnia Anna Adler, kierownik projektu z firmy Iggesund Paperboard, która odpowiadała już za około tuzin tego rodzaju kartek.

Źródło: Iggesund Paperboard

www.iggesund.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Meet Kodak Polska po raz dwunasty
Po raz dwunasty już firma Kodak Polska zaprosiła przedstawicieli drukarń i firm poligraficznych, wydawnictw, agencji reklamowych, a także partnerów biznesowych oraz mediów na doroczne spotkanie z cyklu Meet Kodak Polska. Obywało się ono 12 kwietnia br. w hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi i było okazją do zapoznania się z najnowszymi informacjami na temat rozwoju firmy, jej produktów, a ...
Być albo nie być na rynku poligrafii: 5. edycja Akademii Liderów Biznesu
„Być albo nie być na rynku poligrafii, czyli czego oczekuje od nas klient” – tak brzmi motyw przewodni piątej edycji Akademii Liderów Biznesu organizowanej przez firmę Konica Minolta. Tegoroczna konferencja odbędzie się w dniach 23–24 maja w Hotelu Tiffi w Iławie. Podczas spotkania znani eksperci z branży i przedstawiciele świata biznesu będą inspirowali największe polskie drukarnie do...
Chroma.pl coraz bliżej przepięcia  na nowy serwis
Zbliża się planowana data zamiany starego serwisu na nowy. Aby mogło to nastąpić potrzebne są wszystkie produkty i funkcje.
Chroma znalazła pracownika: Finał kampanii
Zakończyła się ponad dwumiesięczna kampania marketingowa „Najpozytywniejsza praca świata” drukarni Chroma. Pierwszym etapem była rekrutacja na stanowisko menedżera gwarancji jakości. Zwycięzcą, wyłonionym spośród 1500 kandydatów został Michał Bajda. Swoim video „Jedenaście przytaknięć Michała” i jego aktywną promocją zapewnił sobie kontrakt z drukarnią o wartości 60 tys. zł. W ostatn...
„Lepsze pomysły” („Brighter Ideas”) – pod takim hasłem firma Sun Chemical pojawi się na tegorocznych targach Fespa, jakie odbywać się będą w Berlinie w dniach 15-18 maja. Na stoisku D20 w pawilonie 2.2 zaprezentuje ona portfolio swoich farb i atramentów (oraz technologii z nimi związanych), znajdujących zastosowanie przy różnych aplikacjach graficznych, tekstylnych i przemysłowych. Aby le...
 
czwartek 19.04.2018, 121 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone