logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Świąteczna rywalizacja miast i pomaganie ze Świeć się z Energą

  PR 03.12.2021, przeczytano 750 razy
ilustracjastrzałka
Grand Prix konkursu fotograficznego 12. edycji Świeć się z Energą Fot. Piotr Skrzypiec

Rusza doroczny plebiscyt Energi z Grupy ORLEN, w którym wybierane są miasta o najpiękniejszych iluminacjach świątecznych w regionie i w całej Polsce. Głosujący w 13. edycji zadecydują też, dokąd trafi dobroczynna pomoc o łącznej wartości 200 tys. zł. Na zwycięskich 16 miejscowości czekają sprzęty AGD i lampy UV-C, a do jednej z placówek pomocowych trafi instalacja fotowoltaiczna od Energi Obrotu. Akcji towarzyszy konkurs fotograficzny o tematyce świątecznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swiateczna-rywalizacja-miast-i-pomaganie-ze-swiec-sie-z-energa,393991,artykul.html

Początek grudnia to szczególny czas, gdy ulice, skwery i domy rozbłyskują tysiącami świateł, a wszyscy zaczynają odliczać dni do Bożego Narodzenia. Im bliżej Świąt, tym częściej mamy ochotę na wizytę na jarmarku bożonarodzeniowym czy wieczorny spacer, który często pozwala na nowo odkryć nasze miejscowości. Wszystko za sprawą feerii mieniących się barw, gry światła i cienia czy też pierwszych opadów śniegu. W takich okolicznościach miękną nawet najtwardsze serca, czego dowodem są tysiące zdjęć nadsyłanych co roku ze zgłoszeniami miejscowości do ogólnopolskiego Plebiscytu Miast i na konkurs fotograficzny Świeć się z Energą.

Doskonała zabawa dla lokalnych patriotów

Największe emocje w Świeć się z Energą wywołuje oczywiście coroczny Plebiscyt Miast, w którym głosujemy na najpiękniejsze miasta w województwie, a w finale decydujemy, które z nich zasługuje na tytuł Świetlnej Stolicy Polski.

ilustracjastrzałka

Chełm – Świetlna Stolica Polski 11. edycji Świeć się z Energą

– Mam nadzieję, że 13. edycja dobroczynnej akcji Energi z Grupy ORLEN wywoła tradycyjnie pozytywne emocje w sercach tysięcy Polaków, którzy z dumą zagłosują na swoje pięknie rozświetlone miasta – mówi Justyna Kruszewska, dyrektor Departamentu Marketingu Energi SA. – Szanse swojej miejscowości na wygraną i charytatywne nagrody, możemy zwiększyć dzięki mobilizacji i zaangażowaniu dobrej, sąsiedzkiej energii. Dlatego zachęcamy do systematycznego głosowania oraz dopingujmy do tego swoją rodzinę i znajomych – dodaje.

Gdzie trafia pomoc od Energi?

Co roku każdy z 16 laureatów plebiscytu otrzymuje nagrody, które następnie trafiają do osób w potrzebie. Dzięki akcji wartość charytatywnego wsparcia przekroczyła w tym roku 1,2 mln zł. Sprzęt trafił do dziesiątek placówek pomocowych i setek rodzin oraz osób indywidualnych z całej Polski. Energooszczędne lodówki, pralki, kuchnie i lampy UV-C służące do dezynfekcji pomieszczeń przekazywane są m.in. domom dziecka, domom seniora czy rodzinom w potrzebie. Sprzęt ten ułatwia im codzienne życie, a także pozwala ograniczyć zużycie energii elektrycznej i wody.

ilustracjastrzałka

Uroczystość przekazania dobroczynnych nagród dla mieszkańców Chełma

W tym roku jedna z placówek otrzyma także dodatkowo nowoczesną instalację fotowoltaiczną dobraną przez ekspertów spółki Energa Obrót. Energa, realizując swoje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, w ramach projektu Domy Dobrej Energii instaluje już tego typu urządzenia na domach dziecka i dzięki temu doświadczeniu zaproponuje kolejnej placówce rozwiązanie, które najlepiej będzie dopasowane do potrzeb jej mieszkańców.

Jak włączyć się do zabawy?

Pierwszym krokiem powinno być wejście przez SwiecSie.pl na listę kandydatów w danym województwie i sprawdzenie, czy nasze miasto jest na liście miast rywalizujących o tytuł Świetlnej Stolicy Polski. Jeśli nie, warto jak najszybciej je zgłosić. Można to zrobić od 3 grudnia. Im wcześniej miasto znajdzie się na liście do głosowania w regionalnym plebiscycie, tym większa szansa na dużą liczbę głosów. Zgłoszenie kandydatury miasta jest bardzo proste. Wystarczy zrobić zdjęcie miejskim iluminacjom i wchodząc na stronę SwiecSie.pl wybrać odpowiednie województwo, a następnie postępując zgodnie z instrukcją, udostępnić fotografie prezentujące miejskie iluminacje. By zwiększyć szansę na zwycięstwo, warto regularnie głosować na swoje miasto i zachęcać do tego swoich znajomych i lokalne społeczności np. poprzez media społecznościowe. Głos można oddać każdego dnia podczas trwania plebiscytów. Kluczem do osiągania dobrych wyników będzie mobilizacja i systematyczność sympatyków danej miejscowości.

Głosowanie w etapie regionalnym rozpocznie się 10 grudnia i potrwa do 12 stycznia 2022 roku. Runda finałowa ruszy 14 stycznia i potrwa do 25 stycznia. Bieżące informacje oraz aktualny stan klasyfikacji śledzić można przez stronę SwiecSie.pl oraz w mediach społecznościowych z hasztagiem #SwiecSie.

Plebiscyt co roku cieszy się dużym zainteresowaniem miast i zaangażowaniem lokalnych społeczności. W 12. edycji rywalizowało aż 188 miejscowości, a tytuł zdobył Chełm. Dotychczas tryumfowały też m.in. Bielsko-Biała, Rzeszów, Szczecin i Zamość.

Świąteczny konkurs fotograficzny

Akcji towarzyszy tradycyjnie ogólnopolski konkurs świątecznej fotografii, obejmujący pięć kategorii tematycznych: Moje Miasto, Mój Dom, Moi Bliscy, Moja Iluminacja i Moja Szopka. Do udziału w konkursie zachęcają atrakcyjne nagrody do zdobycia w 16 plebiscytach wojewódzkich oraz w głosowaniu jury. W tym roku na mistrzów świątecznej fotografii czeka aż 79 kart podarunkowych o łącznej wartości ponad 30 tys. zł.

Źródło: Energa

Dodatkowe informacje:

Organizatorzy i partnerzy akcji

Inicjatorem i sponsorem głównym akcji jest Energa z Grupy ORLEN. Organizatorem 13. edycji Świeć się z Energą jest Polska Press Grupa wraz z siecią swoich dzienników regionalnych, tygodników lokalnych oraz serwisów naszemiasto.pl. Dostawcą instalacji fotowoltaicznej dla zdobywcy 1. miejsca w Plebiscycie Miast jest Energa Obrót, zaś 16 lamp UV-C dla laureatów wojewódzkich konkursu udostępni spółka Energa Oświetlenie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764