logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Świąteczne emocje w liczbach

  PR 20.12.2019, przeczytano 217 razy
ilustracjastrzałka

Co trzeci Polak boi się porażki w wyborze świątecznego upominku. Dla co trzeciego Polaka kupno prezentów dla najbliższych to wciąż wyzwanie. Do finansowych szaleństw w grudniu przyznaje się 43% Polaków, aż 73% odczuwa zdenerwowanie towarzyszące nadchodzącym świętom. Takie wnioski płyną z badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swiateczne-emocje-w-liczbach,385165,artykul.html

Według 43% respondentów badania „Emocje Polaków podczas świąt” przygotowaniom towarzyszy zdenerwowanie wynikające głównie z faktu, że wszystko jest na naszej głowie, a według 30% stres czy ze wszystkim zdążymy. Skutecznie atmosferę świąt według 37% Polaków psuje szaleństwo w sklepach, według 24% niewygodne pytania stawiane przez bliskich oraz jak podkreśla 20% rozmowy o polityce przy wigilijnym stole.

Jak pokazują wyniki badania serwisu Prezentmarzeń dla 35% ankietowanych kupowanie upominków to wciąż wyzwanie obarczone stresem. Wynika to z faktu, że boimy się porażki w wyborze upominku, zajmuje nam to zbyt dużo czasu i często nie wiemy jakie są preferencje prezentowe osób, które chcemy obdarować. Według 27% Polaków stajemy się bardziej wygodni ofiarując na prezenty vouchery i karty podarunkowe. Jak podkreśla 23% coraz częściej zamiast prezentów materialnych wolimy takie, które pozwalają bliskim rozwijać pasje czy miło spędzić czas. Według badania co trzeci Polak zdecydowanie woli kupowanie prezentów niż ich otrzymywanie, ponieważ dzięki temu może uszczęśliwić drugą osobę.

Co drugi Polak zapytany przez serwis Prezentmarzeń przyznaje, że nie tylko kupowaniu, ale także dawaniu świątecznych upominków towarzyszy stres. Dla 33% jest on związany z oczekiwaniem na reakcją obdarowanego – czy prezent spodoba się, a dla 17% z zakłopotaniem, gdyż nigdy nie udaje się kupić właściwego prezentu. Już na etapie nabywania upominków towarzyszą nam silne emocje. Dla 43% respondentów jest to zmęczenie ciągłym bieganiem po sklepach. Według 28% dezorientacja wynikająca z faktu, że nie wiemy co może się spodobać bliskim.

Spośród 1007 zapytanych przez Prezentamarzeń Polaków 38% przyznało się, że zdarzyło im się już wstydzić podarowanego upominku. Święta to czas dawania i przyjmowania prezentów, jednak dla wielu z nas obie te czynności są trudne i obarczone ryzykiem niepowodzenia. Upominki mają mnóstwo znaczeń i ujawniają jak postrzegamy innych. Niewłaściwy lub niedoceniony podarunek może przynieść spore straty w relacjach międzyludzkich.

Jak okazuje się Polacy nie są materialistami, na pytanie czy otrzymali już prezent marzeń, aż 43% deklaruje że ich marzenia nie są związane z prezentami. Reszta respondentów albo nadal czeka  za każdym razem na ten jeden wymarzony prezent życia (27%) albo doskonale pamięta ten moment, bo pozostał w ich pamięci (19%).

Zdania Polaków odnośnie kwot, jakie przeznaczamy na grudniowe prezenty, są podzielone. Według 38% respondentów wydatek na poziomie 100 – 200 zł na osobę jest w porządku, gdyż z okazji świąt można poszaleć i beztrosko wydać trochę więcej pieniędzy. Dla 28% rozsądna kwota, która pokazuje że szanujemy bliskich to około 100 zł. Większość osób nie zgadza się z opinią, że świąteczny prezent musi być drogi.

Gorączka przygotowań, gonitwa za prezentami, niezadowolenie bliskich z otrzymanych upominków powoduje, że aż 73% Polaków odczuwa zdenerwowanie towarzyszące nadchodzącym świętom.

Źródło: Prezentmarzeń

Dodatkowe informacje:

* Badanie "Emocje Polaków podczas Świąt” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1007 respondentów w formie ankiety online w listopadzie 2019 roku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ulgi podatkowe dla firm pomagających w walce z koronawirusem
W związku z obecną sytuacją nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, wiele firm zmaga się z ogromnymi problemami. W tym celu rząd przygotował ustawę - tzw. „Tarczę antykryzysową”, która ma ułatwić firmom funkcjonowanie i pozwolić im przetrwać ten trudny czas. Dodatkowo dla firm, które chcą przyłączyć się do pomocy z walką z wirusem,...
Przygotowany przez rząd projekt nowelizacji specustawy dotyczącej walki z koronawirusem przewiduje kilka rozwiązań mających ułatwić pracodawcom stosowanie elastycznego czasu pracy. Portal Prawo.pl zwraca uwagę, że podobne zapisy już istnieją w Kodeksie Pracy, a zmiana może ograniczyć krąg podmiotów uprawnionych do ich stosowania.
Tarcza… kryzysowa, czyli jak wpędzić gospodarkę w spiralę pogłębiającego się kryzysu
Rozczarowanie – firmy branży targowej nazywają tak to, co znalazło się w tzw. Tarczy Antykryzysowej. - Do końca wierzyliśmy, że rząd uwzględni nasze propozycje. Zabrakło dużej części postulowanych rozwiązań, które pozwoliłby poprawić płynność firm niezależnie od ich wielkości – mówi Beata Kozyra – prezes zarządu Polskiej Izby Przemysłu Targowego (PIPT),...
Next.gazeta.pl zaprasza na cykl „#Bizneswalczy”
W serwisie Next.Gazeta.pl zadebiutowały materiały dziennikarskie z nowego cyklu specjalnego „#BiznesWalczy”. Redakcja biznesowo-technologicznego serwisu portalu Gazeta.pl prezentuje w nim obecną sytuację kryzysową z punktu widzenia przedsiębiorców, zachęcając firmy do walki o ich biznes.
Koronawirus a rynek eventów - klienci szukają alternatywnych rozwiązań
Organizacje branży MICE alarmują, że brakuje kompleksowego programu pomocy dla tego sektora. Spowoduje to falę zwolnień i upadłości. Globalny rynek imprez dla firm B2B jest wart ponad wart 1,1 biliona dolarów, jak informuje raport AMR „Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2019–2026”. Do 2026 roku jego wzrost szacuje się do $2,330 bilionów. Biznes doskonale...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764