logo
WIEDZA

Świąteczny marketing sensoryczny podnosi sprzedaż w sklepach

Mateusz Zawiślak  PR 04.12.2017, przeczytano 323 razy

Jak wynika z analiz firmy Mood Polska, w okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki zwiększają wydatki na działania, które kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane dekoracje, specjalne zapachy oraz muzykę. Coraz częściej stawiają także na marketing dotykowy. Wszystko po to, aby przyciągnąć klienta i wydłużyć czas jego pobytu w sklepie lub lokalu. Zwłaszcza, że – jak wynika z badań – około 70 proc. decyzji podejmowanych przez klientów, ma miejsce w punkcie handlowo-usługowym. Statystyki pokazują, że stosowanie profesjonalnego marketingu sensorycznego, może zwiększyć sprzedaż nawet o 30 proc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swiateczny-marketing-sensoryczny-podnosi-sprzedaz-w-sklepach,34705,artykul.html

Świąteczny okres to jedne z najlepszych dni dla sprzedawców i czas zintensyfikowanych działań marketingowych. Jak pokazują wyniki badania "Zakupy świąteczne" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, wydatki planowane przez Polaków w 2017 r., są o 2 proc. wyższe niż w ubiegłym roku. Konsumenci deklarują wydatki świąteczne na poziomie blisko 900 zł. Okazuje się również, że coraz więcej wydajemy na prezenty (51 proc.) względem jedzenia (39 proc.).

Na tym trendzie korzystają sprzedawcy, którzy w okresie przedświątecznym generują niespotykane w skali roku zyski. Nic jednak nie dzieje się bez przyczyny, a więc żeby uzyskać wysokie profity, trzeba najpierw zainwestować, między innymi w stworzenie odpowiedniej atmosfery towarzyszącej zakupom produktów czy usług.

- Aby maksymalnie zwiększyć potencjał sprzedażowy sklepu lub lokalu usługowego, należy w pełni wykorzystać wpływ ludzkich zmysłów na decyzje zakupowe klientów. Tutaj bardzo pomocne okazują się dobrze dobrane narzędzia marketingu sensorycznego, które mają na celu pobudzenie zmysłów konsumenta, a w efekcie wywołanie jego konkretnych i pożądanych reakcji. W przypadku sklepów jest to na przykład wydłużenie czasu robienia zakupów, które zwykle kończy się większą ilością zakupów, a co za tym idzie, większą ilością pieniędzy zostawionych w kasie – mówi Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager w Mood Poland & Baltics.

Marketing sensoryczny w okresie przedświątecznym i świątecznym cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Głównie dlatego, że jego umiejętne wykorzystanie przekłada się jak widać wprost, na wyniki sprzedażowe. Badania przeprowadzone przez Mood we współpracy z organizacją ESOP wskazują, że ponad połowa kupujących jednoznacznie deklaruje, że chętniej dłużej zostanie w sklepie, jeśli jego atmosfera będzie im odpowiadać. Czas wizyty, jest z kolei silnie skorelowany z ilością wydanych przez klienta pieniędzy.

– Listopad i grudzień to moment, w którym otrzymujemy największą ilość zapytań ofertowych dotyczących naszych usług. Marketerzy doskonale wiedzą, że w tym okresie Klienci wyczuleni są na nowości produktowo-usługowe, szukają promocji i rozglądają się za najlepszymi ofertami. Wówczas, jako eksperci marketingu sensorycznego, mamy spore pole do popisu, przy tworzeniu, tak oczekiwanej przecież przez wszystkich, świątecznej atmosfery. Atmosfery, która zachęci do wejścia do sklepu, podkreśli promocję i pokieruje do nowości. Wprowadzamy ją za pomocą świątecznej muzyki, delikatnie dodawanej do standardowej playlisty już od końca listopada, ale nie tylko. Naszym klientom dostarczamy także świąteczne zapachy i wizualizacje, odwołujące się do bodźców poznawczych i zmysłów. Klientowi ciężko jest się oprzeć pozytywnym decyzjom zakupowym, szczególnie w okresie Świąt, kiedy wokół słychać dzwonki i świąteczne utwory, w tle pachnie goździkami, piernikiem, grzanym winem lub choinką, a z ekranów spogląda na nas radosna twarz Mikołaja, który wraz z elfem pakuje kolejne świąteczne pudełka z prezentami.  – podkreśla Aleksandra Potrykus-Wincza.

Globalne badania Mood wykazują, iż niekontrolowane decyzje konsumenckie stanowią blisko 70 proc. wszystkich zakupów. To właśnie w punkcie sprzedażowym klient podejmuje 2/3 decyzji. Odsetek zakupów impulsywnych sięga 67 proc. w supermarketach i na stacjach benzynowych, a w centrach handlowych wartość ta oscyluje na poziomie 39 proc.

– Według naszych badań, odpowiednie zastosowanie marketingu sensorycznego jest w stanie wpłynąć na wzrost sprzedaży  nawet o 30 procent. Analizując raporty sprzedażowe naszych Klientów na całym świecie, odnotowujemy wahania na poziomie od 10 do 33 proc., a w wyjątkowych przypadkach nawet 40 proc. – ocenia Aleksandra Potrykus-Wincza.

Świąteczne dekoracje, wizualizacje, muzyka oraz zapachy, to poszczególne narzędzia marketingu sensorycznego, które wpływają na zwiększanie obrotów w punktach sprzedaży. I choć każde z nich, także pojedynczo,  może przekładać się na większe zakupy Klientów, to dużo lepsze efekty osiąga się,  łącząc je wszystkie w jedną spójną całość. Holistyczne działania neuromarketingu dają najbardziej pożądane efekty.

– Poza aspektami dźwiękowymi, wzrokowymi oraz zapachowymi, marki coraz częściej wykorzystują także doznania dotykowe,  aby przyciągać do swoich obiektów kolejnych konsumentów. Sklepy zachęcają, by produkt wziąć do ręki, dotknąć go, poczuć. Dla sprzedawcy to duża część sukcesu w procesie zakupowym. Dotykając przedmiotu, Klient zaczyna czuć się jego właścicielem. Najczęściej, jeszcze sobie tego nie uświadamia, ale jego mózg już to koduje. Metoda ta, do niedawna jeszcze zaniedbywana, obecnie jest już coraz bardziej doceniana, zwłaszcza że tradycyjne metody przyciągania klientów, przestały być tak efektywne jak dawniej – dodaje Aleksandra Potrykus-Wincza.

Źródło: Mood

www.moodmedia.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Mobile i programmatic – duet doskonały?
Rynek mobile programmatic rośnie w bardzo szybkim tempie i zyskuje coraz większą popularność. Trzeba jednak wiedzieć, jak skutecznie przeprowadzać kampanie z zastosowaniem zaawansowanej technologii oraz danych, tak aby w pełni wykorzystać ich potencjał. Jak tworzyć efektywne kampanie przy pomocy modelu programmatic reklamy mobilnej? O tym w artykule Mariusza...
Jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne?
W marcu, Google poinformował na swoim oficjalnym blogu  o stopniowym migrowaniu witryn do indeksu mobilnego. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania organicznego zostaną z czasem ujednolicone na wszystkich urządzeniach w oparciu o Mobile-First Index. Jak poprawnie zoptymalizować stronę pod różne urządzenia i czym jest Mobile-First Index? Na te pytania odpowiada Joanna...
Zalety wykorzystania chatbota do organizacji konkursów na Facebooku
Chociaż efektywne prowadzenie profilu marki w mediach społecznościowych staje się coraz większym wyzwaniem, konkurs na Facebooku to wciąż jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie społeczności. Duży zasięg wiąże się jednak z mnóstwem pracy, z której części wyręczyć nas może chatbot konkursowy.
Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co...
Rola dotyku w projektowaniu architektury sklepów i punktów sprzedaży
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
 
sobota 21.07.2018, 143 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone