logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Światowy Dzień AIDS: czerwone kokardki na fasadach budynków

  PR 26.11.2023, przeczytano 604 razy
ilustracja

Rok 2022 z 2384 nowo wykrytymi zakażeniami HIV był rekordowy w historii Polski. Był, ale już nie jest, bo bieżący rok zamknie się wyższą liczbą. Tylko do połowy listopada zgłoszono 2590 zakażeń. Ile ostateczne będzie ich na koniec roku? Tego dowiemy się za kilka miesięcy. A ile osób żyjących z HIV jeszcze nie wie o swoim zakażeniu? Tego możemy nie dowiedzieć się nigdy. A przecież każdy, kto wie, że żyje z HIV i przyjmuje bezpłatne w Polsce leczenie, może zachować zdrowie i żyć normalnie do późnej starości. Dlatego warto się testować, o czym przypominać będzie 29 listopada czerwona kokardka z napisem „Razem przeciw HIV” wyświetlana na fasadach budynków w Warszawie. To happening organizowany przez Polską Fundację Pomocy Humanitarnej ‘Res Humanae’ oraz Gilead Sciences.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swiatowy-dzien-aids%3A-czerwone-kokardki-na-fasadach-budynkow,402229,artykul.html

To już ósma taka akcja organizowana w przededniu Światowego Dnia AIDS, który jak co roku obchodzić będziemy 1 grudnia. W ten sposób Polska Fundacja Pomocy Humanitarnej ‘Res Humanae’ oraz Gilead Sciences chcą przypomnieć, jak ważne są testy na HIV. Badanie takie trzeba wykonać szczególnie po tzw. ryzykownym zachowaniu, czyli choćby seksie bez prezerwatywy. I to przez cały rok, a nie tylko z okazji Europejskiego Tygodnia Testowania, przypadającego w tym roku między 20. a 27. listopada” – powiedział Mateusz Liwski, prezes ‘Res Humanae’.

O tym, że HIV nie należy się wstydzić przekonuje Dorota Stobiecka z „My, Rodzice – stowarzyszenie matek, ojców, i sojuszników osób LGBTQIA: „Dzięki wygranej w konkursie Pozytywnie Otwarci przeprowadziliśmy w tym roku szereg warsztatów na temat HIV i AIDS. Nagrania są dostępne na stronie myrodzice.org. Walczyliśmy i walczymy z pokutującym wciąż mitem jakoby osoby nieheteronormatywne były główną grupą narażoną na zakażenie HIV. To nieprawda! HIV może dotyczyć każdego. Oprócz relacji z warsztatów polecam również zredagowaną przez nas na ich podstawie i także dostępną już wkrótce na naszej stronie broszurę odpowiadającą na pytanie „Czy bać się HIV?”.

ilustracjastrzałka

HIV to dziś jedna z wielu chorób przewlekłych. Każdy, kto się testuje, a w razie pozytywnego wyniku przyjmuje bezpłatne w Polsce leczenie, może z nim normalnie żyć. Nie ma mowy o rozwoju AIDS, można mieć zdrowe dzieci i pewność, że nie zakazi się partnera, bo osoba lecząca się z czasem staje się niezakaźna. Właśnie dlatego rok w rok zachęcamy do testów w kierunku HIV, wyświetlając kokardki w wielu miastach. Byliśmy już w Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Toruniu. W tym roku jesteśmy ponownie w Warszawie. Połączyliśmy w tej akcji siły z „Res Humanae”, bo wierzymy, że tylko działając razem z lekarzami i  organizacjami pozarządowymi możemy zatrzymać HIV”  – podsumował Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Źródło: Res Humanae, Gilead Sciences

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Freelancehunt: Rośnie liczba firm bazujących na freelancerach
Około 20% firm zarejestrowanych na miedzynarodowym portalu Freelancehunt.com zatrudnia więcej freelancerów niż pracowników na etat. Dotyczy to również Polski. Przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po freelancerów ze względu na dużą dostępność i wybór specjalistów, gwarancję skuteczności oraz zdecydowanie niższe koszty...
Panasonic Connect Co., Ltd. zaopatrzy Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024, trwające od 26 lipca do 11 sierpnia oraz następujące po nich Igrzyska Paraolimpijskie, od 28 sierpnia do 8 września, w najnowocześniejsze technologie audiowizualne. Jako jeden z kluczowych sponsorów, Panasonic dostarczy zaawansowane projektory i monitory profesjonalne, sprzęt do produkcji transmisji live i...
Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764