logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Świdnica uwalnia się od reklamozy

   08.08.2018, przeczytano 1823 razy
ilustracjastrzałka
Fot. UM Świdnica

Kolejne miejsca w Świdnicy uwalniane są od szpetnych i często nielegalnych reklam. Przestrzeń w mieście zyskuje na estetyce dzięki działaniom koordynowanym przez pracowników Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury, którzy korzystają z możliwości jakie daje im wprowadzona 3 lata temu nowa polityka reklamowa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-swidnica-uwalnia-sie-od-reklamozy,37517,artykul.html

Od początku jej funkcjonowania w Świdnicy zniknęło około 550 różnego rodzaju niepożądanych reklam. Pojawiły się natomiast dobrej jakości stylizowane szyldy i inne nośniki reklam. Po uporządkowaniu szyldów w bloku śródrynkowym oraz zabytkowym centrum przyszedł czas na inne rejony miasta. W ciągu ostatnich kilku tygodniu urzędnikom udało się zlikwidować banery, bilbordy czy też plakaty w takich miejscach jak: ul Mieszka 1 przy przychodni zdrowia oraz placu targowym, Kopernika, Głowackiego, Żeromskiego, Budowlanej, Pułaskiego, Rynek czy Spółdzielczej.

- Nasze działania, szczególnie prowadzona od miesięcy kampania informacyjna, dają kolejne efekty w postaci oczyszczonej przestrzeni publicznej w mieście. Przedsiębiorcy w Świdnicy są otwarci na nasze postulaty i nawiązują z nami współpracę przy tworzeniu nowych szyldów, witryn sklepowych czy wysięgników. Podpowiadamy im w jaki sposób wykonać dany nośnik reklamowy, aby był on spójny z przyjętymi rozwiązaniami – mówi Małgorzata Osiecka, dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury.

Warto przypomnieć, że od lat funkcjonuje specjalna strona internetowa, na której znajdują się wszelkie informacje odnośnie prowadzonej polityki reklamowej, działań miasta, zasad umieszczania reklam czy aktów prawnych. Funkcjonuje także galeria dobrych praktyk, gdzie przedstawiono reklamy, które mogą służyć jako przykład estetycznych i zgodnych z wszelkimi regułami prawa rozwiązań.

obrazek

Wpływ na estetykę miejskiej przestrzeni mają nie tylko dużych rozmiarów banery czy bilbordy, ale także wszelkiego rodzaju formy artystycznego wyrazu, czyli murale na elewacjach budynków. W ostatnich latach powstało ich wiele w różnych rejonach miasta. Każdy z nich został wcześniej sprawdzony i uzgodniony z Wydziałem Gospodarki Przestrzennej i Architektury. Ostatnim tego typu dziełem jest projekt świdnickiego artysty Roberta Kukli przy ul. Dworcowej, gdzie podziwiać można okazałych rozmiarów, portret Ireny Sendlerowej.

Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony www.um.swidnica.pl/pages/pl/moje-miasto/polityka-reklamowa

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

UM wygrywa przetarg H&M
UM poszerza portfolio swoich regionalnych klientów przejmując obsługę H&M na 20 europejskich rynkach
Rozmowy o problemach emocjonalnych w kampanii „Każdy zasługuje na słuchacza.”
Havas Warsaw rozpoczyna akcję, w której zachęca osoby będące w kryzysie emocjonalnym, aby otworzyły się i porozmawiały z kimś o swoich problemach. Kampania wystartowała z hasłem ,,Każdy zasługuje na słuchacza”, bo niezależnie od tego, czy jesteś gwiazdą muzyki, czy zwykłym nastolatkiem, w trudnych chwilach potrzebny jest ktoś, kto Cię zauważy i wysłucha. Inicjatywę...
New Balance inspiruje i pokazuje, że każdy jest biegaczem
To proste. Jeśli biegasz, jesteś biegaczem, a jedyny słuszny styl biegania, to Twój własny. Taka jest idea najnowszej globalnej kampanii ‘Run Your Way’ przygotowanej przez New Balance. Z inspiracji i nawiązując do globalnej kampanii marka w Polsce postanowiła przybliżyć sylwetki lokalnych biegaczy, z których każdy biega z innego powodu i inaczej postrzega...
Sony wprowadza nowy, pełnoklatkowy aparat ZV E1 — narzędzie dla wideoblogerów
Firma Sony wprowadza na rynek nowy aparat z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i wymiennymi obiektywami ZV-E1, przeznaczony dla autorów wideoblogów, którzy pragną tworzyć lepsze materiały. Ten nowy, zaawansowany technologicznie model plasuje się na szczycie gamy aparatów Sony do vlogowania. Współpracuje z wymiennymi obiektywami Sony z mocowaniem typu...
LG prezentuje pierwszy projektor digital signage
Nowy LG ProBeam, zaprojektowany do różnych przestrzeni, wyświetla nawet 300‑calowe obrazy w rozdzielczości 4K o szczytowej jasności 7000 ANSI lumenów
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764