logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Święta w trybie offline z marką E.Wedel

  PR 31.01.2020, przeczytano 564 razy
ilustracjastrzałka

Styczeń to czas postanowień, ale i… podsumowań. Dla marki E.Wedel koniec ubiegłego roku obfitował w szereg działań, prowadzonych w ramach kampanii „Przejdźmy w tryb świąteczny”. Badanie z komentarzem psychologa, dedykowany landing page czy aktywacja w social mediach to tylko niektóre z jej etapów. Zachęcamy do zapoznania się z video casem na temat całej aktywacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swieta-w-trybie-offline-z-marka-e.wedel,385519,artykul.html

Produkty E.Wedel towarzyszą Polakom od 1851 roku i to zainspirowało markę do przeprowadzenia badania, dotyczącego naszych zachowań w tym wyjątkowym czasie w roku. Okazało się między innymi, że aż 80% Polaków uważa, że dobra atmosfera oraz spotkanie z rodziną są ważniejsze niż tradycja i świąteczne przygotowania. A to, co drażni i negatywnie wpływa na relacje międzypokoleniowe przy wigilijnym stole, to nieustanne sięganie po telefon komórkowy. Co by było, gdyby jednak w czasie świąt, odłożyć go na bok? Aż 79% badanych chętnie podjęłoby się tego wyzwania. Swoją świąteczną kampanią marka E.Wedel postanowiła zainicjować przejście w „tryb świąteczny”.

Na potrzeby aktywacji powstał dedykowany serwis: www.trybswiateczny.pl, w którym zaprezentowano wyniki badań wraz z komentarzem psycholożki – Magdaleny Chorzewskiej. Podczas spotkania z dziennikarzami, ekspertka opowiedziała także o jego wynikach. Kampanii proponującej przejście w tryb świąteczny (czyli offline) towarzyszyła specjalna nakładka – filtr AR, do pobrania na urządzenia mobilne. Dzięki niemu użytkownicy na swoich profilach społecznościowych, mogli w atrakcyjny sposób podkreślić magię świąt oraz fakt, że w tym czasie są poza siecią. Przygotowany do emisji w TV spot reklamowy marki E.Wedel, otrzymał 15-sekundową kontynuację do wykorzystywania w digitalu, w którym w zaskakujący sposób – bo wbrew utartym, komunikacyjnym przekazom, zaprezentowano to, co w świętach powinno być najistotniejsze.

Nieoczywistym działaniom towarzyszyła także współpraca z influencerami. Głównymi ambasadorkami akcji zostały piosenkarka i influencerka młodego pokolenia Sylwia Lipka, a także Marta Lech-Maciejewska (SuperStyler), jedna z najbardziej popularnych blogerek parentingowych. Dodatkowo całość kampanii wspierało 15 micro influencerów, którzy na czas świąt zadeklarowali przejście w tryb świąteczny i całkowite wyłączenie się w tym czasie z social mediów. Ich celem była promocja czasu spędzanego z rodziną i tym samym, wstrzymanie się od publikowania contentu, który mógłby odciągnąć obserwujących od tego, co naprawdę ważne – budowania relacji tu i teraz, wśród najbliższych nam osób. O świątecznej aktywacji E.Wedel w wigilijny poranek usłyszeli także widzowie Dzień Dobry TVN od Marty Lech-Maciejewskiej (SuperStyler) i Magdaleny Chorzewskiej.

Kampania „Przejdźmy w tryb świąteczny” przyniosła doskonałe wyniki. W samym internecie z komunikatem zetknęło się ponad 10 milionów osób, prawie 1,5 miliona obejrzało audycję w DD TVN i Onet Rano, a blisko 180 tysięcy użytkowników zapoznało się bliżej z dedykowanym kampanii contentem, umieszczonym na portalach informacyjnych. Współprace z influencerami także spotkały się z bardzo pozytywnych odbiorem – uzyskały ponad 2,2 miliona zasięgu organicznego, 350 000 polubień, 4 000 komentarzy. Obserwujący chętnie angażowali się w dyskusję pod postami i deklarowali przyłączenie się do akcji.

Za koncepcję i produkcję spotu telewizyjnego odpowiedzialna była agencja PZL, koncepcję i realizację kampanii – w tym spot video i filtr AR, opracowała agencja GoldenSubmarine. Działania PR towarzyszące akcji „Przejdźmy w tryb świąteczny” poprowadził Walk PR, zaś nad współpracą z influencerami oraz zakupem mediów czuwał dom mediowy Zenith.

Badanie „Zetki i starsze pokolenia wobec Wigilii” prezentowane w ramach kampanii przeprowadziła firma Kantar na zlecenie LOTTE Wedel w październiku 2019 roku.

Źródło: E.Wedel

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Besymbio - jak wprowadzić markę kosmetyków w czasie pandemii?
Polska marka innowacyjnych naturalnych produktów, których skład opiera się na certyfikowanych wyciągach roślinnych zamkniętych w szklanych opakowaniach – tym właśnie jest BeSymbio. Launch tego brandu jest potwierdzeniem na to, że nie warto odkładać realizacji biznesowych marzeń na później, pomimo trudnego czasu pandemii. Jakie działania miały miejsce w pierwszych tygodniach...
Od chwili, gdy więcej czasu spędzamy w domach, a mniej w galeriach, handel internetowy jest na fali. Jednocześnie wraz z recesją stajemy się mniej skłonni do beztroskich zakupów. E-sklepy już się na nią przygotowują i zmieniają swoją strategię działania. Eksperci Shoper opisują pięć zjawisk, które będą się umacniać w świecie postpandemicznym.
Wiarygodność to podstawa, czyli o plasowaniu eksperta w mediach
Ekspert dla mediów to nie tylko specjalista w konkretnej dziedzinie. To także osoba, która w zrozumiały dla odbiorców sposób, potrafi przekazać swoją wiedzę. Jak wygląda proces budowania wizerunku eksperta w mediach i na co zwrócić uwagę we współpracy na linii PR-owiec-dziennikarz w tym aspekcie?
Rozszerzona rzeczywistość w reklamie to już nie science fiction
Firmom z każdej branży coraz trudniej wyróżnić się na rynku, zaangażować odbiorców i ich utrzymać. Klienci oczekują silnych bodźców i prawdziwych emocji, które umocnią autentyczność marki i jej historię. Według badań, ich uwagę można jednak przyciągnąć jedynie na 8 sekund. O ten czas rywalizują dziesiątki komunikatów jednocześnie....
Co wyróżnia najlepsze programy lojalnościowe?
Najlepsze programy lojalnościowe to takie, które angażują klientów i budują emocjonalny związek pomiędzy marką i jej odbiorcami. A jednak, wiele z nich opiera się na podobnych mechanizmach. Dlatego postanowiliśmy wyodrębnić najlepsze pomysły na programy lojalnościowe i zebrać je w jednym tekście.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764