logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Święta w trybie offline z marką E.Wedel

  PR 31.01.2020, przeczytano 1159 razy
ilustracjastrzałka

Styczeń to czas postanowień, ale i… podsumowań. Dla marki E.Wedel koniec ubiegłego roku obfitował w szereg działań, prowadzonych w ramach kampanii „Przejdźmy w tryb świąteczny”. Badanie z komentarzem psychologa, dedykowany landing page czy aktywacja w social mediach to tylko niektóre z jej etapów. Zachęcamy do zapoznania się z video casem na temat całej aktywacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swieta-w-trybie-offline-z-marka-e.wedel,385519,artykul.html

Produkty E.Wedel towarzyszą Polakom od 1851 roku i to zainspirowało markę do przeprowadzenia badania, dotyczącego naszych zachowań w tym wyjątkowym czasie w roku. Okazało się między innymi, że aż 80% Polaków uważa, że dobra atmosfera oraz spotkanie z rodziną są ważniejsze niż tradycja i świąteczne przygotowania. A to, co drażni i negatywnie wpływa na relacje międzypokoleniowe przy wigilijnym stole, to nieustanne sięganie po telefon komórkowy. Co by było, gdyby jednak w czasie świąt, odłożyć go na bok? Aż 79% badanych chętnie podjęłoby się tego wyzwania. Swoją świąteczną kampanią marka E.Wedel postanowiła zainicjować przejście w „tryb świąteczny”.

Na potrzeby aktywacji powstał dedykowany serwis: www.trybswiateczny.pl, w którym zaprezentowano wyniki badań wraz z komentarzem psycholożki – Magdaleny Chorzewskiej. Podczas spotkania z dziennikarzami, ekspertka opowiedziała także o jego wynikach. Kampanii proponującej przejście w tryb świąteczny (czyli offline) towarzyszyła specjalna nakładka – filtr AR, do pobrania na urządzenia mobilne. Dzięki niemu użytkownicy na swoich profilach społecznościowych, mogli w atrakcyjny sposób podkreślić magię świąt oraz fakt, że w tym czasie są poza siecią. Przygotowany do emisji w TV spot reklamowy marki E.Wedel, otrzymał 15-sekundową kontynuację do wykorzystywania w digitalu, w którym w zaskakujący sposób – bo wbrew utartym, komunikacyjnym przekazom, zaprezentowano to, co w świętach powinno być najistotniejsze.

Nieoczywistym działaniom towarzyszyła także współpraca z influencerami. Głównymi ambasadorkami akcji zostały piosenkarka i influencerka młodego pokolenia Sylwia Lipka, a także Marta Lech-Maciejewska (SuperStyler), jedna z najbardziej popularnych blogerek parentingowych. Dodatkowo całość kampanii wspierało 15 micro influencerów, którzy na czas świąt zadeklarowali przejście w tryb świąteczny i całkowite wyłączenie się w tym czasie z social mediów. Ich celem była promocja czasu spędzanego z rodziną i tym samym, wstrzymanie się od publikowania contentu, który mógłby odciągnąć obserwujących od tego, co naprawdę ważne – budowania relacji tu i teraz, wśród najbliższych nam osób. O świątecznej aktywacji E.Wedel w wigilijny poranek usłyszeli także widzowie Dzień Dobry TVN od Marty Lech-Maciejewskiej (SuperStyler) i Magdaleny Chorzewskiej.

Kampania „Przejdźmy w tryb świąteczny” przyniosła doskonałe wyniki. W samym internecie z komunikatem zetknęło się ponad 10 milionów osób, prawie 1,5 miliona obejrzało audycję w DD TVN i Onet Rano, a blisko 180 tysięcy użytkowników zapoznało się bliżej z dedykowanym kampanii contentem, umieszczonym na portalach informacyjnych. Współprace z influencerami także spotkały się z bardzo pozytywnych odbiorem – uzyskały ponad 2,2 miliona zasięgu organicznego, 350 000 polubień, 4 000 komentarzy. Obserwujący chętnie angażowali się w dyskusję pod postami i deklarowali przyłączenie się do akcji.

Za koncepcję i produkcję spotu telewizyjnego odpowiedzialna była agencja PZL, koncepcję i realizację kampanii – w tym spot video i filtr AR, opracowała agencja GoldenSubmarine. Działania PR towarzyszące akcji „Przejdźmy w tryb świąteczny” poprowadził Walk PR, zaś nad współpracą z influencerami oraz zakupem mediów czuwał dom mediowy Zenith.

Badanie „Zetki i starsze pokolenia wobec Wigilii” prezentowane w ramach kampanii przeprowadziła firma Kantar na zlecenie LOTTE Wedel w październiku 2019 roku.

Źródło: E.Wedel

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764