logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Święta w trybie offline z marką E.Wedel

  PR 31.01.2020, przeczytano 423 razy
ilustracjastrzałka

Styczeń to czas postanowień, ale i… podsumowań. Dla marki E.Wedel koniec ubiegłego roku obfitował w szereg działań, prowadzonych w ramach kampanii „Przejdźmy w tryb świąteczny”. Badanie z komentarzem psychologa, dedykowany landing page czy aktywacja w social mediach to tylko niektóre z jej etapów. Zachęcamy do zapoznania się z video casem na temat całej aktywacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swieta-w-trybie-offline-z-marka-e.wedel,385519,artykul.html

Produkty E.Wedel towarzyszą Polakom od 1851 roku i to zainspirowało markę do przeprowadzenia badania, dotyczącego naszych zachowań w tym wyjątkowym czasie w roku. Okazało się między innymi, że aż 80% Polaków uważa, że dobra atmosfera oraz spotkanie z rodziną są ważniejsze niż tradycja i świąteczne przygotowania. A to, co drażni i negatywnie wpływa na relacje międzypokoleniowe przy wigilijnym stole, to nieustanne sięganie po telefon komórkowy. Co by było, gdyby jednak w czasie świąt, odłożyć go na bok? Aż 79% badanych chętnie podjęłoby się tego wyzwania. Swoją świąteczną kampanią marka E.Wedel postanowiła zainicjować przejście w „tryb świąteczny”.

Na potrzeby aktywacji powstał dedykowany serwis: www.trybswiateczny.pl, w którym zaprezentowano wyniki badań wraz z komentarzem psycholożki – Magdaleny Chorzewskiej. Podczas spotkania z dziennikarzami, ekspertka opowiedziała także o jego wynikach. Kampanii proponującej przejście w tryb świąteczny (czyli offline) towarzyszyła specjalna nakładka – filtr AR, do pobrania na urządzenia mobilne. Dzięki niemu użytkownicy na swoich profilach społecznościowych, mogli w atrakcyjny sposób podkreślić magię świąt oraz fakt, że w tym czasie są poza siecią. Przygotowany do emisji w TV spot reklamowy marki E.Wedel, otrzymał 15-sekundową kontynuację do wykorzystywania w digitalu, w którym w zaskakujący sposób – bo wbrew utartym, komunikacyjnym przekazom, zaprezentowano to, co w świętach powinno być najistotniejsze.

Nieoczywistym działaniom towarzyszyła także współpraca z influencerami. Głównymi ambasadorkami akcji zostały piosenkarka i influencerka młodego pokolenia Sylwia Lipka, a także Marta Lech-Maciejewska (SuperStyler), jedna z najbardziej popularnych blogerek parentingowych. Dodatkowo całość kampanii wspierało 15 micro influencerów, którzy na czas świąt zadeklarowali przejście w tryb świąteczny i całkowite wyłączenie się w tym czasie z social mediów. Ich celem była promocja czasu spędzanego z rodziną i tym samym, wstrzymanie się od publikowania contentu, który mógłby odciągnąć obserwujących od tego, co naprawdę ważne – budowania relacji tu i teraz, wśród najbliższych nam osób. O świątecznej aktywacji E.Wedel w wigilijny poranek usłyszeli także widzowie Dzień Dobry TVN od Marty Lech-Maciejewskiej (SuperStyler) i Magdaleny Chorzewskiej.

Kampania „Przejdźmy w tryb świąteczny” przyniosła doskonałe wyniki. W samym internecie z komunikatem zetknęło się ponad 10 milionów osób, prawie 1,5 miliona obejrzało audycję w DD TVN i Onet Rano, a blisko 180 tysięcy użytkowników zapoznało się bliżej z dedykowanym kampanii contentem, umieszczonym na portalach informacyjnych. Współprace z influencerami także spotkały się z bardzo pozytywnych odbiorem – uzyskały ponad 2,2 miliona zasięgu organicznego, 350 000 polubień, 4 000 komentarzy. Obserwujący chętnie angażowali się w dyskusję pod postami i deklarowali przyłączenie się do akcji.

Za koncepcję i produkcję spotu telewizyjnego odpowiedzialna była agencja PZL, koncepcję i realizację kampanii – w tym spot video i filtr AR, opracowała agencja GoldenSubmarine. Działania PR towarzyszące akcji „Przejdźmy w tryb świąteczny” poprowadził Walk PR, zaś nad współpracą z influencerami oraz zakupem mediów czuwał dom mediowy Zenith.

Badanie „Zetki i starsze pokolenia wobec Wigilii” prezentowane w ramach kampanii przeprowadziła firma Kantar na zlecenie LOTTE Wedel w październiku 2019 roku.

Źródło: E.Wedel

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Katalogi na 2020 rok – jakie trendy uwzględnić w projektowaniu?
W projektowaniu katalogów w 2020 r. warto uwzględnić kilka trendów i inspiracji. Dzięki nim klient dostrzeże w nadawcy partnera, który rozumie swój czas i szanuje jego. Wiele zestawień wskazuje pewne wspólne cechy designu na ten rok. O których z nich warto wiedzieć?
Czy warto brać udział w konkursach, po co Stowarzyszenie je współorganizuje, jak wygląda proces i – przede wszystkim – jak Ty możesz na niego wpłynąć pisze Lena Mitkowa, Creative in Chief w Leniva°, Członkini Zarządu STGU, odpowiedzialna w STGU za konkursy brandingowe.
Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764