Drewniane owoce i warzywa, gięta blacha, ręczne malowanie – Traffic Design zrealizowało nowy projekt. Tym razem na warsztat zostały wzięte kultowe delikatesy „Aldek” zlokalizowane przy ul. I Armii Wojska Polskiego w Gdyni.
Modernistyczny budynek, w którym znajduje się Aldek od kilku lat znajdował się na liście „rzeczy do zrobienia” Traffica. Jako miejsce do projektowej interwencji wskazywali go też gdynianie w sondzie w mediach społecznościowych organizacji.
Wyzwaniem były przede wszystkim witryny.
- Staramy się zachęcać przedsiębiorców do takiego zagospodarowywania witryn, by było przez nie widać wnętrze. Tu nie było to możliwe, ze względu na regały znajdujące się w małej odległości od okien, ale poprzez zastosowanie płytkich boksów i montaż elementów na dystansie udało się stworzyć wrażenie przestrzenności – mówi Renata Maj z Traffic Design, autorka projektu.
W siedmiu witrynach, w których do tej pory były wyklejki, umieszczono drewniane konstrukcje - podzielone tematycznie między innymi na: owoce, słodycze, warzywa, nabiał, mięso. Pozostałe witryny zostały oczyszczone z reklam. Poszczególne elementy mają nowoczesny, ilustracyjny charakter, wszystko wraz z szyldem zostało ręcznie wycięte i pomalowane.
Sama nazwa sklepu została namalowana na giętej blasze, która według zamysłu projektantki miała stać się samodzielnym detalem wpisanym w architekturę budynku. Oberżyna nawiązuje do poprzedniego szyldu Aldka.
– Zdaliśmy się zupełnie na pomysły Traffic Design, znaliśmy ich poprzednie realizacje i postanowiliśmy nie ingerować w projekt. Efekt jest super: jest przejrzyście, nowocześnie, ale też trochę retro. Mamy odzew od klientów, którzy tu zaglądają i pytali, czy to Traffic Design jeszcze przed oficjalnym odsłonięciem projektu.
Działanie zostało zrealizowane w ramach długoterminowej współpracy z miastem Gdynia i wprowadzania dobrych praktyk projektowych na ulicach miasta. W ramach tego samego projektu powstały między innymi instalacja metalograficzna: Meduza, mural na szkole nr 21, szyld magla, szyld baru „Smakosz”.
Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design