logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

SWPS: Najpopularniejszy w Polsce kanał uniwersytecki na Youtube

  PR 30.06.2016, przeczytano 666 razy

Kanał Uniwersytetu SWPS na YouTube jest najpopularniejszym i najlepiej ocenianym kanałem uczelnianym w Polsce zdaniem widzów, jak i ekspertów z branży marketingu. W czerwcu liczba wyświetleń opublikowanych przez Uniwersytet SWPS materiałów edukacyjnych i naukowych przekroczyła milion.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swps%3A-najpopularniejszy-w-polsce-kanal-uniwersytecki-na-youtube,29144,artykul.html

Uniwersytet popularyzuje wiedzę i naukę nie tylko na uczelni, ale również poprzez kilkadziesiąt kanałów na 9 różnych platformach społecznościowych takich jak YouTube, Facebook, czy Twitter. Efekty działań uczelni zostały dostrzeżone przez specjalistyczny serwis traktujący o YouTube - yt360.pl. Raport opublikowany przez analityków z firmy MUSE wskazywał potencjał w kanałach wideo, który można wykorzystać zarówno do popularyzacji nauki, jak i pozyskiwania kandydatów na studia. − W tym modelu najlepiej odnajduje się Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (dziś Uniwersytet SWPS). Na ich kanale znajdziemy wykłady, rozmowy z inspirującymi ludźmi, relacje z festiwali oraz materiały o samej uczelni. Ta sama uczelnia może się również pochwalić największą liczbą subskrybentów − pisali autorzy.

Uniwersytet SWPS jako jedyna uczelnia znalazł się wśród 100 najefektywniejszych polskich marek na YouTube w raporcie Video Marketing Raport 2015, podsumowującym działania wszystkich polskich firm i organizacji działających na YouTube. Uczelnia uplasowała się w połowie TOP100 i co ciekawe, jej kanał był jednym z najszybciej zyskujących na popularności. Cały raport do pobrania jest tutaj.

Na rynku nie ma regularnych zestawień i porównań działań uniwersytetów w mediach społecznościowych, a dostępne dotyczą zazwyczaj jedynie Facebooka. Z raportu przygotowanego przez firmę Sotrender na zlecenie Uniwersytetu SWPS, porównującego aktywność polskich uczelni na YouTube wynika, że kanał uniwersytetu w porównaniu z kanałami innych uczelni zdecydowanie wyróżnia się biorąc pod uwagę tak mierniki ilościowe, jak i jakościowe. Filmy produkowane przez społeczność Uniwersytetu SWPS są najczęściej oglądanymi i najlepiej ocenianymi materiałami spośród wszystkich tworzonych przez polskie uczelnie. Raport Sotrender (PDF) do pobrania pod tym linkiem.

Staramy się obserwować i analizować to, co dzieje się wokół nas. Dostrzegamy zmiany zachodzące w mediach i wiemy, że internet nie jest telewizją, widzimy jaką ze sobą niesie zmianę i wiemy, że jest czymś o wiele więcej, czymś co zmienia reguły komunikacji. Uznaliśmy, że nie chcemy nagrywać spotów mówiących o przewagach naszego Uniwersytetu, by następnie wyświetlać je na siłę ludziom, którzy chcącym oglądać coś innego. Uznaliśmy, że po prostu nagramy i udostępnimy to, co robimy, jak robimy i jacy jesteśmy w naszym naturalnym środowisku, podczas wykładów czy rozmów. Wierzyliśmy, że to wystarczy. Liczby pokazują, że się nie pomyliliśmy – mówi Kinga Nowacka, Dyrektor Marketingu Uniwersytetu SWPS.

Uniwersytet SWPS na swoim kanale w serwisie YouTube publikuje głównie treści edukacyjne i popularyzujące naukę. Regularnie upubliczniane są nagrania z wykładów zarówno polskich, jak i zagranicznych naukowców oraz cykle wywiadów “Można!”, w których Andrzej Tucholski, absolwent psychologii biznesu Uniwersytetu SWPS rozmawia z inspirującymi przedstawicielami społeczności akademickiej SWPS, od studentów po założycieli Uniwersytetu.

W czerwcu tego roku liczba wyświetleń materiałów na kanale Uniwersytetu SWPS przekroczyła milion i z miesiąca na miesiąc oglądalność ta wzrasta. Kanał obserwuje obecnie ponad 9 tysięcy osób, w wyniku czego jest on najpopularniejszym kanałem uczelnianym w Polsce.

Źródło: SWPS

swps.edu.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764