logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Symetria realizuje sesję certyfikacyjną UX-PM całkowicie online

  PR 10.04.2020, przeczytano 1179 razy
ilustracjastrzałka

Symetria UX, jedyna polska agencja badawczo-projektowa, należąca do międzynarodowego stowarzyszenia UXalliance, pierwszy raz w historii zrealizowała sesję certyfikacyjną UX-PM Level 3. To inauguracyjne w skali całego świata, przeprowadzone w pełni zdalnie szkolenie, które udowodniło, że nawet tak skomplikowaną tematykę jak badania i projektowanie doświadczeń, można zgłębić z poziomu kanapy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/symetria-realizuje-sesje-certyfikacyjna-ux-pm-calkowicie-online,386545,artykul.html

Zagrażający życiu koronawirus to najbardziej palący problem, z jakimi musi uporać się ludzkość. Jednak po zakończeniu pandemii, gdy już wygramy batalię o zdrowie, przyjdzie pora na kurację dla biznesu. A tu łatwo nie będzie – kryzys wymusi na firmach zachowanie maksymalnej ostrożności w wydawaniu pieniędzy. Realizując tę strategię, biznes poświęci więcej czasu na poznanie i zrozumienie tego, czego oczekuje odbiorca produktu lub usługi - przy okrojonych budżetach, nie ma miejsca na pomyłki.

– Firmy wykorzystujące badania UX, czyli doświadczenia użytkownika, są w stanie osiągnąć o 30% większy przychód i o ponad połowę zwiększają całkowity zwrot z inwestycji. Firma doradcza McKinsey nie pozostawia złudzeń: managerowie, którzy polegają na intuicji, a nie na wiedzy o potrzebach klientów, czekają ciężkie czasy – mówi Piotr Chwiedziewicz, Marketing Manager z Symetria UX.

Sposób, w jaki funkcjonuje świat – zmienił się i prędko, o ile w ogóle, nie wróci do poprzednio znanej nam formy. To, co jest dziś kluczową cechą biznesu zorientowanego na sukces to elastyczność. Dotyczy to również firm badawczych, dla których największym wyzwaniem jest przeorganizowanie badań z użytkownikami na formę zdalną, która w czasach autokwarantanny jest jedyną możliwą metodą interakcji z respondentami. Kolejne wyzwanie to przeprowadzanie szkoleń. Przed takim zadaniem stanęła poznańska firma, specjalizująca się w badaniach i projektowaniu UX – Symetria.

ilustracjastrzałka

19-20 marca 2020 r. odbyła się pierwsza na świecie sesja certyfikacyjna UX-PM Level 3, która została przeprowadzona w pełni zdalnie. UX-PM to unikatowy na skalę międzynarodową program szkoleniowy certyfikowany przez stowarzyszenie UXalliance, czyli organizację, która zrzesza ekspertów UX z całego świata. Symetria UX jest jedyną firmą w Polsce, która prowadzi szkolenia UX-PM.

A jakie korzyści płyną z posiadania takiego certyfikatu?

– Dzięki takiemu szkoleniu, project managerowie wiedzą, jak efektywnie korzystać z metod UX oraz jak inicjować, realizować i kierować projektami z wykorzystaniem UX. To również pozwala im oszacować, kiedy inwestycje w UX są potrzebne oraz jak kontrolować rentowność tych działań  – tłumaczy Chwiedziewicz z Symetria UX, polskiej firmy badawczej, która jako jedyna w Polsce może prowadzić takie szkolenia.

Laptop i dostęp do sieci wystarczyły by bezproblemowo zrealizować szkolenie.

– Z racji tego, że dużą część szkolenia stanowią ćwiczenia warsztatowe, uczestnicy zostali podzieleni na mniejsze grupy i pracowali w „wirtualnych pokojach”. Dzięki temu udało się zachować wysoki poziom interakcji między uczestnikami – relacjonuje Wojciech Chojnacki, certyfikowany trener UX-PM oraz Strategy Director w agencji Symetria, który prowadził szkolenie.

Po szkoleniu swoją opinią podzielił się jeden z uczestników, Paweł Kamiński, Senior Product Designer z firmy Enginiety: - Myślałem o przełożeniu UX-PM3 na inny termin, wrześniowy, który miał mieć miejsce pół roku później! Jednak stwierdziłem, że zdalna wersja może być lekcją dla wszystkich, w końcu przez bliżej nieokreślony czas będziemy musieli się w takiej rzeczywistości obracać. Wyzwanie dla organizatorów było ogromne, dla odbiorców też – miewamy dużo rozpraszaczy w domach... ale udało się! Łącznie z ćwiczeniami w grupach – wyszło świetnie.

Czy fakt, że szkolenia będą prowadzone online, wpłynie na jakość certyfikacji? Jeżeli już to pozytywnie, jak pokazują wyniki przedstawione przez SRI International po 12-letnim badaniu, studenci, którzy uczyli się online, zdają testy o 9% lepiej niż ci, którzy studiują w konwencjonalny sposób. Potwierdzają to dane zebrane przez Symetrię po zakończeniu  zdalnego szkolenia certyfikacyjnego UX-PM Level 3. Okazało się, że poziom satysfakcji uczestników był bardzo wysoki. Średnia ocena, jaką przyznano szkoleniu w dziewięciostopniowej skali to 9. Jak widać, nie sposób komunikacji, a jej jakość mają główny wpływ na ilość przyswajanej wiedzy. W dobie obowiązywania izolacji społecznej i autokwarantanny to ważny argument.

ilustracjastrzałka

Źródło: Symetria

www.symetria.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764