logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sympozjum TypeTalks wraca do Brna

   20.06.2013, przeczytano 896 razy
ilustracja

Wraz z trzecią edycją, Sympozjum TypeTalks wraca do swego rodzinnego miasta, Brna. Spodziewajcie się kameralnego wydarzenia ze wspaniałą atmosferą, wielu sympatycznych ludzi oraz świetnych prelegentów, którzy mają coś do powiedzenia. Dzień pełen klasycznych wykładów zostanie poprzedzony przez wieczór superkrótkich, ultrademokratycznych prezentacji TypeShorts oraz trzydniowe warsztaty projektowania informacji. Całe wydarzenie ma charakter międzynarodowy, dlatego większość wykładów odbędzie się w języku angielskim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sympozjum-typetalks-wraca-do-brna,19046,artykul.html

TypeTalks nie są wydarzeniem wyłącznie dla typografów i projektantów pisma, mówią o piśmie z perspektywy różnych dyscyplin, a więc zarówno graficy, web-designerzy, historycy sztuki jak i programiści znajdą tu coś dla siebie.

Rejestrację oraz szczegółowe informacje znaleźć można na stronie typetalks.org. Ilość miejsc jest ograniczona.

Warsztaty Projektowania Informacji

Sympozjum zostanie poprzedzone trzydniowymi warsztatami których tematem jest projektowanie informacji wizualnych. Zostaną one poprowadzone przez znakomitego fińskiego projektanta Jassa Lamberga w dniach 4–6 września.
Uwaga! Termin zgłoszeń upływa pod koniec czerwca!

Program sympozjum

Dzień 1, piątek, 6 września
Wieczór krótkich prezentacji TypeShorts™, który odbędzie się w nieformalnej atmosferze klubu Kabaret Špaček

Dzień 2, sobota, 7 września
Główna część sympozjum - wykłady TypeTalks odbędą się w Audytorium Muzeum Sztuk Użytkowych

  • Ben Mitchell (GB) / Experiments with Revivalism
  • Sonia de Puineuf (FR/SK) / Zdeněk Rossmann and the graphic design networking
  • Goran Patlejch (RS/CZ) / Dark Side of Lettering in Public Space
  • Jasso Lamberg (FI/DE/GB) / Exploring newspaper genres
  • Laura Meseguer (ES) / Letters at work
  • Claus Eggers Sørensen (DK/NL) / Post-paper
  • Radoslav Večerka (CZ) / On origins and graphic appearance of the Glagolitic alphabet (wykład w języku czeskim)
  • Erik van Blokland (NL) / Optics and code


Skrócony opis wykładów

Ben Mitchell (GB) opowie o swojej pracy nad digitalizacją zapomnianego kroju pisma, którego nazwy na razie nie ujawnimy.

Historyk sztuki Sonia de Puineuf (FR/SK) przedstawi swoje badania o Zdenku Rossmanie, ważnym i niedocenianym przedstawicielu czechosłowackiego modernizmu.

Goran Patlejch jest Serbem żyjącym w Pradze. Przez ostatnich pięć lat jako jeden z niewielu dokumentuje to, co większość z nas mija nie zauważając - dawną świetność napisów w przestrzeni publicznej.

Prof Radoslav Večerka (CZ) zajmuje się głównie filologią starosłowańską, słowiańskim językoznawstwem porównawczym oraz historią slawistyki. Na naszą konferencję, przygotował wykład na temat pochodzenia i graficznego charakteru głagolicy.

Jasso Lamberg (FI/DE/GB) jest grafikiem zajmującym się projektowaniem informacji, ma za sobą wieloletnie doświadczenie w projektowaniu na potrzeby gazet, aktualnie kończy studia doktoranckie na Uniwersytecie w Reading. Będzie mówić o tym, jaka typografia tworzy bulwar a jaka poważny dziennik i co dokładnie odróżnia poszczególne gatunki prasy.

Znana hiszpańska projektantka pisma i graficzka Laura Meseguer (ES) opowie nam nie tylko o swoich własnych projektach, ale także o współpracy z kolegami i warsztatach, które organizuje.

Projektant pisma Claus Eggers Sørensen (DK/NL) jest absolwentem Rietveldu oraz Uniwersytetu w Reading. Swoją uwagę skupia na zagadnieniach transformacji tradycyjnej typografii związanych z jej zastosowaniem na ekranach komputerów, tabletów i czytników elektronicznych oraz na ograniczeniach tych nowych mediów.

Holenderski typograf i projektant Erik van Blokland uczy na Akademii Królewskiej w Hadze i jest połową duetu Letterror, który słynie ze swoich koncepcyjnych eksperymentów z pismem i generowaną typografią.
Będzie mówić o optycznych ograniczeniach i programowaniu w projektowaniu typograficznym.

Organizator: Rosetta Type Foundry (http://rosettatype.com/)
Kurator wykładów: David Březina
Koordynator: Anna Giedryś
Współorganizatorki: Kateřina Novotná, Anna Štysová.

Tegoroczne sympozjum organizowane jest przy współpracy z Muzeum Sztuk Użytkowych w Brnie (http://moravska-galerie.cz/moravska-galerie/navsteva-mg/budovy-mg/umeleckoprumyslove-muzeum.aspx).


TypeTalks 3
Brno, 6–7 września 2013

Źródło: Ancymonic

www.typetalks.org


avatar użytkownika
+ +

Tekst opublikował użytkownik: Ancymonic

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764