logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

System CtP Agfa :Avalon N4 w firmie PBMedia z Olsztyna

  PR 10.01.2010, przeczytano 3740 razy
ilustracjastrzałka
Mateusz Horba, współwłaściciel PBMedia; Jarosław Suchodolski, Key Account Manager w firmie Agfa Graphics; Paweł Baranowski, współwłaściciel PBMedia

W ostatnim czasie w firmie PBMedia rozpoczął pracę półformatowy system CtP, oparty na termicznej naświetlarce Agfa :Avalon N4, będącej jedną z najważniejszych ubiegłorocznych premier rynkowych Agfa Graphics.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/system-ctp-agfa-%3Aavalon-n4--w-firmie-pbmedia-z-olsztyna,10055,artykul.html

Poza nią zakupiona przez PBMedia konfiguracja obejmuje: wywoływarkę do płyt termoczułych :Elantrix 95 SX, stacker SX, system odbitek próbnych oraz serwer ze stacją roboczą. Całością steruje system produkcyjny :Apogee Prepress 6.0 w wersji Manage. Warto podkreślić, że jest to kolejna już w ostatnich miesiącach instalacja rozwiązania CtP firmy Agfa Graphics w regionie Warmii i Mazur.

W styczniu 2010 roku doszło do zaplanowanego połączenia dwóch przedsiębiorstw – działającej od wielu lat Oficyny Poligraficznej z Lidzbarka Warmińskiego – specjalizującej się w druku offsetowym i PBMedia – spółki zajmującej się przygotowalnią cyfrową oraz realizującej obsługę zamówień na usługi poligraficzne dla odbiorców polskich i zagranicznych. Mówi Paweł Baranowski, współwłaściciel nowo utworzonej firmy: Pomysł połączenia sił i stworzenia jednego przedsiębiorstwa zajmującego się kompleksową działalnością poligraficzną narodził się w ubiegłym roku. Przez dłuższy czas byłem klientem Oficyny Poligraficznej i zlecałem w niej szereg prac, głównie z rynku brytyjskiego i francuskiego. Korzystałem też z usług jednej z olsztyńskich naświetlarni CtP, której klientem – jak się okazało – była także Oficyna Poligraficzna. Jednocześnie poszukiwałem na rynku polskim partnera w zakresie druku, zaś właściciele Oficyny Poligraficznej zaczęli myśleć o inwestycji we własną przygotowalnię cyfrową. Usiedliśmy więc do stołu i rozpoczęliśmy rozmowy na temat ewentualnej współpracy, tudzież fuzji, która byłaby korzystna dla obu stron.
W rezultacie już pod koniec 2009 roku firma PBMedia wydzierżawiła część powierzchni użytkowanej przez Oficynę Poligraficzną i zakupiła – z myślą o nowym podmiocie gospodarczym – półformatowy system CtP Agfa Graphics. Miał być on wniesiony aportem do nowej spółki, wraz z licznymi zamówieniami na druk – mówi Paweł Baranowski. – Tak też się stało. Oficyna Poligraficzna ze swej strony wniosła park sprzętowy w zakresie druku offsetowego (m.in. maszynę KBA Performa 66) i urządzeń introligatorskich (takich producentów jak Duplo, GUK, Schneider Senator czy Stahl) a także liczne kontakty i klientów, nie tylko z regionu warmińsko-mazurskiego, oraz bogate doświadczenia w zakresie działalności poligraficznej.
Oficyna Poligraficzna działa od 1993 roku – mówi Mateusz Horba, syn Zdzisława - założyciela tej rodzinnej drukarni i współwłaściciel nowo utworzonej firmy – wykonując najróżniejsze prace z szeroko pojętego akcydensu, a w mniejszym stopniu także etykiety. Współpracowaliśmy przede wszystkim z agencjami reklamowymi i końcowymi odbiorcami druków z całej Polski, jak również – głównie za sprawą kontaktów wniesionych przez PBMedia – z zagranicy. Obecnie, m.in. za sprawą systemu CtP firmy Agfa Graphics, wszyscy oni są obsługiwani przez nowy podmiot gospodarczy w bardziej kompleksowy i wydajniejszy sposób.

Pracujące w firmie PBMedia rozwiązanie CtP składa się z najnowszego systemu produkcyjnego :Apogee Prepress 6.0 w wersji Manage, półformatowej naświetlarki termicznej :Avalon N4-10S oferującej prędkość 21 płyt B2/h, wywoływarki do płyt termoczułych :Elantrix 95 SX ze stackerem SX, serwera ze stacją roboczą oraz systemu odbitek próbnych Epson Stylus Pro 4880. O kryteriach wyboru dostawcy i konfiguracji systemu mówi Paweł Baranowski: Wcześniej, zarówno PBMedia jak i Oficyna Poligraficzna, współpracowały z naświetlarnią wyposażoną w system CtP, bazujący na technologii fioletowej. Wieloletnia współpraca z tą firmą układała się nam bardzo dobrze i cenimy profesjonalność świadczonych tam usług – dziękujemy przy tej okazji wszystkim pracownikom tej naświetlarni. My jednak chcieliśmy pójść w inną stronę – stąd decyzja o systemie termicznym gwarantującym łatwość procesu produkcji płyt offsetowych. Agfa Graphics przedstawiła nam najbardziej korzystną ofertę dlatego zdecydowaliśmy się na jej rozwiązanie. Mateusz Horba dodaje: Pod uwagę braliśmy też fakt, że Agfa Graphics ma w Olsztynie swojego dystrybutora w postaci firmy Use, co gwarantuje bardzo szybką dostawę materiałów eksploatacyjnych i ewentualną wizytę serwisową. Nie bez znaczenia był też fakt naszych pozytywnych doświadczeń ze współpracy z Panem Jarosławem Suchodolskim, odpowiedzialnym w Agfa Graphics za ten region Polski, który – jeszcze za czasów swojego wcześniejszego pracodawcy – spowodował, że w naszej hali maszyn pojawiła się KBA Performa.
Właściciele firmy zakładają, że docelowo w 90% system CtP będzie wykorzystywany na własne potrzeby, pozostałe 10% mocy produkcyjnych to ewentualne zlecenia dla innych drukarń z regionu. Obecnie cała produkcja realizowana przez PBMedia jest oparta na płytach wykonywanych w urządzeniu Agfa Graphics. Jak do tej pory nie mieliśmy z nim żadnych problemów – mówi Paweł Baranowski. – Sam proces instalacji i szkolenia również przebiegał bardzo sprawnie. Dla nas - jako wcześniejszych klientów naświetlarni usługowej - posiadanie własnego systemu CtP oznacza przede wszystkim sprawniejszą obsługę klientów i możliwość lepszego zaplanowania całej produkcji, a także niższe koszty związane z przygotowaniem prac do druku.
Właściciele PBMedia zapowiadają, że także rok 2010 przyniesie kolejne inwestycje w ich firmie. Myślimy o kolejnej maszynie drukującej i dalszej rozbudowie introligatorni, jak również o wdrożeniu zaawansowanego systemu zarządzania produkcją i całym przedsiębiorstwem, jednak o szczegółach na razie nie chcielibyśmy mówić – konkluduje Mateusz Horba.

Źródło: Agfa Graphics

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764