Eurobeta - młoda firma działająca w obszarze rozwiązań teleinformatycznych wprowadza na rynek nowe rozwiązanie marketingowe, ułatwiające bezpośrednie docieranie do konsumentów. System EuroBAS to innowacyjne narzędzie do bluetooth marketingu wykorzystujące do przekazu bezprzewodową i bezpłatną technologię bluetooth.
EuroBAS pozwala na przekazywanie w pełni bezpłatnych treści informacyjno-reklamowych wszystkim użytkownikom telefonów komórkowych oraz innych urządzeń z włączoną funkcja Bluetooth, znajdującym sie w promieniu do 100 m od nadajnika. Wystarczy, że użytkownik np. telefonu komórkowego z włączonym Bluetooth znajdzie się w zasięgu działania EuroBAS, a będzie miał możliwość otrzymania atrakcyjnych plików, np. w postaci MP3.
EuroBAS składa się z dwóch elementów: mastera oraz węzłów. Master to nic innego, jak oprogramowanie umożliwiające zarządzanie węzłami oraz komunikatami on-line. Węzeł to natomiast urządzenie umożliwiające:
a/ masowe przekazywanie bezpłatnych komunikatów
informacyjno-reklamowych do użytkowników telefonów komórkowych, laptopów, palmtopów i smathphonów z wbudowaną funkcją Bluetooth, którzy znajdują się w pobliżu węzła (zasięg węzła – 100 m),
b/ zbieranie informacji na temat aktywnych urządzeń Bluetooth będących w zasięgu jego działania,
c/ przekazywanie do systemu informacji na temat zidentyfikowanych urządzeń Bluetooth.
Ponad roczne prace, początkowo nad prototypem, a następnie wielomiesięczne testy sprawiły, że jesteśmy jedną z nielicznych firm w Polsce, która oferuje całkowicie autorskie rozwiązanie. Nasz system w przeciwieństwie do wielu zagranicznych i krajowych rozwiązań ma, poza ceną, dodatkowe atuty: kampanię można na każdym etapie jej trwania modyfikować dzięki dostępowi on-line. Ponadto system prowadzi statystyki dotyczące wykrytych urządzeń bluetooth, liczby odebranych i odrzuconych przekazów. Projekt manager Studia Promocji i Reklamy PETIT Iwona Gałecka we współpracy, z którą zostały przeprowadzone testy nie ukrywa dużego zainteresowania rozwiązaniem. -W dotychczasowej pracy nie spotkałam się z równie ciekawym i celnym narzędziem marketingowym. EuroBAS daje gro możliwości, aby zainteresować odbiorcę przekazem, np. wysyłając darmową grę, muzykę, czy kupony rabatowe. Proszę tylko pomyśleć jak na taki przekaz zareaguje młodzież!- dodaje.
Autor: Żaklina Pawlak, Eurobeta