logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Systemy informacji wizualnej od Blank Studio z nagrodami Red Dot Design Award

  PR 20.08.2022, przeczytano 403 razy
strzałkistrzałka
Systemy informacji wizualnej od Blank Studio z nagrodami Red Dot Design Award ZOBACZ ILUSTRACJE

Finał konkursu Red Dot Design Award: Brand & Communication za nami! Red Dot Design Award to najważniejszy, najstarszy i najbardziej prestiżowy konkurs dizajnu wyłaniający najlepsze realizacje z każdego roku, uważany za wyznacznik najwyższej klasy i jakości projektowej. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/systemy-informacji-wizualnej-od-blank-studio-z-nagrodami-red-dot-design-award,396957,artykul.html

Konkurs dzieli się na trzy główne kategorie: product design, communication design i design concept. Co roku nagroda w kategorii Communication Design przyznawana jest najlepszym realizacjom graficznym, które wyróżniają się ze względu na nieprzeciętny design i wyjątkową jakość. Tegoroczna edycja konkursu obejmowała wszystkie istniejące dziedziny komunikacji wizualnej, projekty realizowane dla różnorodnych mediów przy użyciu rozmaitych metod i narzędzi. Niezależne, międzynarodowe jury konkursu przyznało ten prestiżowy tytuł dwóm kompleksowym projektom systemów informacji wizualnej autorstwa polskich projektantów z Blank Studio, doceniając przygotowane przez nich systemy dla Browarów Warszawskich i prywatnego akademika Chill Inn w Łodzi.

ilustracjastrzałka

System oznakowania dla Browarów Warszawskich

Wraz z otwarciem strefy food & beverage w 2021 roku, warszawska dzielnica Wola zyskała piękne, otwarte i przyjazne dla wszystkich miejsce – kompleks Browary Warszawskie, za którego nowy kształt odpowiadał zespół architektów z pracowni JEMS Architekci. Budynki mieszkalne, biurowce oraz place miejskie i nowe ulice wypełniły kwartał, który nawet w czasach fabrycznej prosperity był pilnie strzeżonym przez woźnych, niedostępnym dla niezatrudnionych areałem miasta. O dawnej świetności tego miejsca przypominają zrewitalizowane zabudowania dawnego browaru – zabytkowa Warzelnia, Laboratorium, Willa Fabrykanta oraz 170-letnie piwnice Leżakowni.

Założeniem, które pojawiło się przed projektantami podczas tworzenia systemu informacji wizualnej dla tego miejsca, było zintegrowanie wszystkich elementów oznakowania z otaczającą architekturą oraz utrzymanie spójnego charakteru przestrzeni, pomimo różnych jej przeznaczeń i zadań.

Krój pisma, piktogramy, poszczególne komunikaty i oznaczenia miały harmonijnie współgrać ze sobą oraz z atmosferą budynków. Istotą projektu było zachowanie na lekkości konstrukcji, współgranie z zielenią miejską oraz wpisanie się w istniejące, historyczne elementy.

– Browary Warszawskie to nasza flagowa inwestycja "destination" – duży, miastotwórczy projekt, który uzupełnia okoliczną tkankę. Kiedy sześć lat temu rozpoczynaliśmy prace na Woli był to nowatorski koncept na polskim rynku, bo zakładał stworzenie prawdziwego, wielofunkcyjnego kawałka miasta do życia, mieszkania, odwiedzania. A taki przemyślany miejski kwartał wymaga stworzenia równie przemyślanego systemu informacji wizualnej. Zależało nam, żeby odzwierciedlał on dynamiczny charakter tego miejsca i łączył w sobie odniesienia do bogatej historii Browarów Warszawskich – mówi Justyna Czernikiewicz, marketing manager w Echo Investment.

Prawidłowo zaprojektowany wayfinding to nie tylko przyciągająca wzrok estetyczna grafika, ale także cały szereg przemyślanych elementów. Na proces powstania – od pomysłu do wdrożenia – systemu informacji wizualnej w Browarach Warszawskich składała się więc wiedza z zakresu wielu dziedzin: socjologii i psychologii, psychofizjologii widzenia, teorii koloru, zasad kompozycji i typografii, projektowania graficznego, wzornictwa, ergonomii, konstrukcji, a nawet materiałoznawstwa. Dzięki połączeniu tych wszystkich umiejętności powstał system, który sprawia, że przebywanie w tym miejscu wiąże się z wieloma pozytywnymi odczuciami, a jego użytkownik chętniej wraca w miejsce, które uważa za estetyczne, bezpieczne i dobrze skomunikowane.

Zabawny system informacji wizualnej dla prywatnego akademika Chill Inn

Chill Inn to nowe miejsce na mapie Łodzi – prywatny akademik dla tych, którzy oczekują wygody w pięknym otoczeniu i topowej lokalizacji. Wysoki standard, niebanalny dizajn – wszystko sprawia, że jest to idealna przestrzeń, by prowadzić studenckie życie. Znajdują się tu: przepiękne pokoje o wysokim standardzie wykończenia, wspólna przestrzeń do nauki, chwili odpoczynku i spotkań towarzyskich, dedykowane bezpieczne miejsce na rower czy samochód, a także pralnia i suszarnia.

Ze studenckim życiem kojarzy się radość, beztroska i zabawa – takie wartości były ważne, gdy pracowano nad spójną identyfikacją i informacją wizualną dla tego miejsca. Projektanci z Blank Studio chcieli, by przygotowana przez nich warstwa graficzna umiejętnie dopełniała charakter i przeznaczenie budynku, a także była interesującą i wprawiającą w dobry nastrój.

W toku prac projektowych Blank Studio opracowało niebanalny branding, oparty na autorskich ilustracjach, a na jego podstawie powstał także system oznakowania budynku. Zaproponowane przez nich ilustracje wizualnie nawiązują do przestrzeni, w której zostały umieszczone, a dzięki nim budynek akademika staje się przyjazny dla użytkowników i zachęca do wspólnego spędzania czasu. Grafiki charakteryzują się płynną, abstrakcyjną linią, wysmakowaną paletą barwną i w żartobliwy sposób uzupełniają różne przestrzenie wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku.

Źródło: Blank Studio

www.studioblank.pl

Galeria: Systemy informacji wizualnej od Blank Studio z nagrodami Red Dot Design Award

Dodatkowe informacje:

Blank Studio to wielokrotnie nagradzane studio projektowe z Tychów, jedna z nielicznych firm w Polsce i Europie, która specjalizuje się wyłącznie w projektowaniu złożonych systemów informacji wizualnej dla różnorodnych przestrzeni publicznych. Ich projekty zostały już docenione w wielu krajowych i międzynarodowych konkursach dizajnu (iF Design Award, European Design Award, German Design Award, Joseph Binder Award, Polish Graphic Design Award, Projekt Roku STGU, Śląska Rzecz, DNA Paris Design Awards, Architizer A+ Award, i wiele innych).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polacy w jury Sabre EMEA Awards
Paweł Bylicki – Prezes Public Dialog oraz Rafał Czechowski – Prezes Imago Public Relations w jury SABRE Awards EMEA 2023. To jeden z największych, międzynarodowych konkursów branży public relations, organizowany przez PRovoke Media.
Jacek Dziura z tytułem Dyrektora Marketingu Roku 2021/2022
Dziś jeszcze bardziej niż dotychczas priorytetem marek jest pogłębianie relacji z konsumentami i otoczeniem. Jednym ze sposobów dotarcia do nich jest przygotowywanie wartościowych i jakościowych treści, które przyciągną uwagę i będą użyteczne. Tę potrzebę świetnie rozumie szef marketingu i PR firmy technologiczno-doradczej Future Mind, która zapewnia...
Effie dla Credit Agricole za kampanię konta z kartą z ekotworzywa
Kampania promująca Konto dla Ciebie wraz z pierwszą na polskim rynku kartą z ekotworzywa, została nagrodzona brązową statuetką w konkursie marketingowym Effie, który wyróżnia najbardziej efektywne kampanie reklamowe. W konkursie wzięło udział 289 różnych akcji z rynku.
Saint-Gobain Glass Polska, wiodący producent szkła budowlanego, zaprasza wszystkich architektów, projektantów i studentów, którzy w swoich realizacjach wykorzystują produkty marki, do udziału w konkursie Saint-Gobain Glass Design Award. Uczestnicy mogą zgłaszać swoje prace (projekty koncepcyjne lub zrealizowane) w czterech kategoriach do 31 marca 2023 r. poprzez dedykowaną...
Wielkimi krokami zbliża się 3 grudnia - Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami. To ważna data dla ogromnej grupy osób stanowiącej według szacunków nawet 10% polskiego społeczeństwa, a także wszystkich tych, którzy wspierają ich na co dzień. Z tej okazji Fundacja Avalon przygotowała szereg działań mających na celu przybliżać...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764