logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: Szaleństwo zakupów w tegoroczny Black Friday

  PR 17.11.2017, przeczytano 1090 razy
ilustracjastrzałka

Black Friday to jeden z najważniejszych dni w e-handlu, kiedy to sklepy internetowe notują rekordowe wyniki sprzedaży. W tym roku spodziewane są jeszcze lepsze rezultaty, co według analiz firmy RTB House, wynika z kilkuletniego trendu wzrostowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szalenstwo-zakupow-w-tegoroczny-black-friday,34512,artykul.html

Black Friday przypada w tym roku 24 listopada. Dla sklepów internetowych jest to pierwszy tak znaczący moment sezonu świątecznego i szansa na zrealizowanie ambitnych celów sprzedażowych. Tłumy klientów, długie kolejki i brak czasu na zakupy w tradycyjnych sklepach, często skłaniają kupujących do korzystania z ofert on-line. Zatem coraz lepsze wyniki branży e-commerce nie powinny nikogo dziwić. Według firmy analitycznej Adobe Digital Insights, wartość sprzedaży w Internecie w tym dniu w 2016 roku przekroczyła 3 miliardy dolarów. Z kolei sklep Alibaba.com zanotował sprzedaż na poziomie 25,3 miliardów dolarów (wzrost o 40 proc. w porównaniu do ubiegłego roku), który osiągnął w Dniu Singla („Single’s Day”), będącym chińskim odpowiednikiem Black Friday.

Coroczny wzrost sprzedaży

RTB House, działająca globalnie polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej, przeanalizowała setki kampanii pod względem rosnącej z roku na rok popularności zakupów w Black Friday.

W 2016 roku, tego dnia e-sklepy odwiedziło o ponad 106 proc. klientów więcej niż w roku poprzednim, a liczba transakcji wzrosła o 204 proc*.

W porównaniu do Black Friday w roku 2015, w ubiegłym roku dzień ten przyciągnął do sklepów internetowych o ponad 43 proc. więcej osób, które sfinalizowały o ponad 104 proc. więcej transakcji.

Black Friday – najlepszy dzień listopada dla e-commerce

Liczba odwiedzin w e-sklepach w Black Friday w 2016 roku była niemal 65 proc. wyższa, a liczba transakcji o ponad 170 proc. większa niż średnia dla pozostałych dni listopada.

W Polsce w 2016 roku w trakcie Black Friday sklepy internetowe odwiedziło ponad 48 proc. osób więcej niż średnia w listopadzie, które w sumie sfinalizowały o ponad 138 proc. transakcji więcej niż średnia w listopadzie.

Z kolei w trakcie Cyber Monday w tym samym roku sklepy internetowe odwiedziło o ponad 16 proc. osób więcej niż wynosiła średnia w listopadzie. Ponadto tego dnia klienci finalizowali o ponad 45 proc. transakcji więcej niż średnia dla tego miesiąca.

Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland w RTB House przewiduje, że oferty Black Friday spotkają się w tym roku z jeszcze większym zainteresowaniem.

– Rok temu wskaźnik konwersji (czyli liczby reakcji klientów w stosunku do ogólnej liczby kliknięć w reklamach) był w trakcie Black Friday o niemal 70 proc. wyższy niż średnio w listopadzie 2015 roku. Wzrost wydatków na reklamę, a jednocześnie liczby osób kupujących on-line pozwala nam przypuszczać, że branża e-commerce zanotuje kolejne rekordy.

Przygotowania do Black Friday

Do Black Friday pozostało niewiele czasu. Marketerzy mogą się przygotować, m.in. uruchamiając odpowiednio spersonalizowane kampanie reklamowe. Korzystając z mechanizmów opartych na sztucznej inteligencji i rozbudowanych algorytmów do analizy zachowań konsumentów, marketerzy mogą przedstawić każdemu użytkownikowi oferty z tymi produktami, które są dla niego najbardziej interesujące.

Kampanie retargetingowe można również dostosować do preferencji danego sklepu –na przykład przygotowując różne treści kreatywne i scenariusze retargetingowe przeznaczone konkretnie dla osób zainteresowanych poszczególnymi produktami z dowolnej kategorii (np. odzieżą damską lub męską).

Skonfigurowanie kampanii retargetingowej on-line na Black Friday nie trwa długo, a efekty mogą być natychmiastowe. Do 24 listopada zostało niewiele czasu, więc to dla marketerów ostatni dzwonek, by wziąć się do pracy.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com/pl

Dodatkowe informacje:

* Dane zagregowane z ponad 400 kampanii firmy RTB House na 10 rynkach

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polscy sprzedawcy coraz częściej wychodzą poza granice kraju, kierując swoją ofertę na zagraniczne rynki. W dobie globalizacji oraz rosnącej popularności e-commerce, cross-border stało się dla wielu firm naturalnym krokiem rozwoju. Jednak nawet najlepsze produkty i konkurencyjne ceny nie zagwarantują sukcesu, jeśli strategie marketingowe nie zostaną odpowiednio dostosowane do...
Z okazji Dnia Obsługi Klienta (CX Day), RAJA, europejski lider w zakresie opakowań, podkreśla znaczenie wysokich standardów obsługi klienta, dziękując partnerom biznesowym, których sukces jest kluczowy dla rozwijającej się współpracy. Firma podkreśla, jak inwestycje w obsługę oraz indywidualne podejście do klientów przekładają się na ich satysfakcję...
Jak rozpocząć działania marketingowe SEO za granicą?
Z badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Ekonomiczny w sierpniu 2024 roku wynika, że zaledwie 37 proc. polskich firm zdecydowało się na ekspansję zagraniczną[1]. Swoją obecność na międzynarodowych rynkach zaznaczyły przede wszystkim przedsiębiorstwa z branży TSL (58 proc.) i produkcyjnej (51 proc.). Zdecydowanie rzadziej miało to miejsce w przypadku firm...
Slodkie: pomysły na halloweenowe słodycze reklamowe
Jesień to czas, w którym firmy organizują imprezy halloweenowe, aby zintegrować zespół i wprowadzić nieco humoru w codzienne biurowe życie. Kluczowym elementem świętowania są kostiumy oraz słodycze, które idealnie wpisują się w atmosferę wydarzenia. Oto kilka pomysłów na to, jak kreatywnie wykorzystać ten czas.
TrustMate o handlu fałszywymi opiniami w Internecie
Firmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre e-sklepy sięgają po nieuczciwe praktyki. Jak wynika z najnowszych danych TrustMate, blisko dwa tysięcy sklepów online w Polsce kupuje fikcyjne recenzje. Proceder ma miejsce, pomimo że kary za takie praktyki sięgają do 10%...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764