logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: Szaleństwo zakupów w tegoroczny Black Friday

  PR 17.11.2017, przeczytano 1050 razy
ilustracjastrzałka

Black Friday to jeden z najważniejszych dni w e-handlu, kiedy to sklepy internetowe notują rekordowe wyniki sprzedaży. W tym roku spodziewane są jeszcze lepsze rezultaty, co według analiz firmy RTB House, wynika z kilkuletniego trendu wzrostowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szalenstwo-zakupow-w-tegoroczny-black-friday,34512,artykul.html

Black Friday przypada w tym roku 24 listopada. Dla sklepów internetowych jest to pierwszy tak znaczący moment sezonu świątecznego i szansa na zrealizowanie ambitnych celów sprzedażowych. Tłumy klientów, długie kolejki i brak czasu na zakupy w tradycyjnych sklepach, często skłaniają kupujących do korzystania z ofert on-line. Zatem coraz lepsze wyniki branży e-commerce nie powinny nikogo dziwić. Według firmy analitycznej Adobe Digital Insights, wartość sprzedaży w Internecie w tym dniu w 2016 roku przekroczyła 3 miliardy dolarów. Z kolei sklep Alibaba.com zanotował sprzedaż na poziomie 25,3 miliardów dolarów (wzrost o 40 proc. w porównaniu do ubiegłego roku), który osiągnął w Dniu Singla („Single’s Day”), będącym chińskim odpowiednikiem Black Friday.

Coroczny wzrost sprzedaży

RTB House, działająca globalnie polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej, przeanalizowała setki kampanii pod względem rosnącej z roku na rok popularności zakupów w Black Friday.

W 2016 roku, tego dnia e-sklepy odwiedziło o ponad 106 proc. klientów więcej niż w roku poprzednim, a liczba transakcji wzrosła o 204 proc*.

W porównaniu do Black Friday w roku 2015, w ubiegłym roku dzień ten przyciągnął do sklepów internetowych o ponad 43 proc. więcej osób, które sfinalizowały o ponad 104 proc. więcej transakcji.

Black Friday – najlepszy dzień listopada dla e-commerce

Liczba odwiedzin w e-sklepach w Black Friday w 2016 roku była niemal 65 proc. wyższa, a liczba transakcji o ponad 170 proc. większa niż średnia dla pozostałych dni listopada.

W Polsce w 2016 roku w trakcie Black Friday sklepy internetowe odwiedziło ponad 48 proc. osób więcej niż średnia w listopadzie, które w sumie sfinalizowały o ponad 138 proc. transakcji więcej niż średnia w listopadzie.

Z kolei w trakcie Cyber Monday w tym samym roku sklepy internetowe odwiedziło o ponad 16 proc. osób więcej niż wynosiła średnia w listopadzie. Ponadto tego dnia klienci finalizowali o ponad 45 proc. transakcji więcej niż średnia dla tego miesiąca.

Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland w RTB House przewiduje, że oferty Black Friday spotkają się w tym roku z jeszcze większym zainteresowaniem.

– Rok temu wskaźnik konwersji (czyli liczby reakcji klientów w stosunku do ogólnej liczby kliknięć w reklamach) był w trakcie Black Friday o niemal 70 proc. wyższy niż średnio w listopadzie 2015 roku. Wzrost wydatków na reklamę, a jednocześnie liczby osób kupujących on-line pozwala nam przypuszczać, że branża e-commerce zanotuje kolejne rekordy.

Przygotowania do Black Friday

Do Black Friday pozostało niewiele czasu. Marketerzy mogą się przygotować, m.in. uruchamiając odpowiednio spersonalizowane kampanie reklamowe. Korzystając z mechanizmów opartych na sztucznej inteligencji i rozbudowanych algorytmów do analizy zachowań konsumentów, marketerzy mogą przedstawić każdemu użytkownikowi oferty z tymi produktami, które są dla niego najbardziej interesujące.

Kampanie retargetingowe można również dostosować do preferencji danego sklepu –na przykład przygotowując różne treści kreatywne i scenariusze retargetingowe przeznaczone konkretnie dla osób zainteresowanych poszczególnymi produktami z dowolnej kategorii (np. odzieżą damską lub męską).

Skonfigurowanie kampanii retargetingowej on-line na Black Friday nie trwa długo, a efekty mogą być natychmiastowe. Do 24 listopada zostało niewiele czasu, więc to dla marketerów ostatni dzwonek, by wziąć się do pracy.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com/pl

Dodatkowe informacje:

* Dane zagregowane z ponad 400 kampanii firmy RTB House na 10 rynkach

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Budowanie lojalności konsumentów już od wieków jest jednym z filarów strategii sprzedażowych. Najwcześniejszą znaną formą programu lojalnościowego była miedziana moneta, którą już w XVIII wieku kupcy wręczali swoim najwierniejszym klientom. Dziś u podstaw tych programów leżą skomplikowane systemy wykorzystujące analizę danych i uczenie...
DWIE TWARZE HP Latex - oblicze wielkiego formatu
Istnieje technologia, która idealnie łączy RÓŻNE POTRZEBY klientów. W nowej kampanii DWIE TWARZE HP LATEX każdy zainteresowany Klient będzie mógł dogłębnie poznać różnice i korzyści, potencjał oraz koszty produkcyjne urządzeń 3 i 4 generacji HP. A wszystko to w przededniu ogłoszenia PREMIERY 2023.
Sztuczna inteligencja pewnym krokiem weszła w XXI wiek i zmieniła zasady gry w wielu dziedzinach życia. Także w marketingu. Prowadzone w ostatnich latach badania naukowe zgłębiły wpływ narzędzi AI na marketing lojalnościowy. Wnioski są jednoznaczne – sztuczna inteligencja może go całkowicie odmienić. W jaki sposób?
Nie lekceważ bezpieczeństwa drukarek – szczególnie przy rosnącej popularności „hybrydy”
Praca hybrydowa wymaga zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanym cyfrowym zasobom organizacji. Wykonując obowiązki służbowe zdalnie – pracownicy często korzystają z własnych urządzeń, co znacznie zwiększa ryzyko nieuprawnionego dostępu do poufnych informacji. Warto zauważyć, że świadomość zagrożenia jest coraz większa w przypadku korzystania z laptopów, czy...
Wpływ ekspozytorów reklamowych na handel detaliczny
Współczesne punkty sprzedaży muszą stawić czoła dynamicznie rosnącej konkurencji i coraz bardziej wymagającym klientom. W obliczu tych wyzwań, budowanie trwałego wizerunku marki oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych stało się kluczowym elementem osiągania sukcesu na rynku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764