logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Szansa na ekspozycję marki pomimo pustych stadionów?

  PR 14.10.2020, przeczytano 225 razy
ilustracjastrzałka

Sport wraca na stadiony, ale kluby zmagają się z koniecznością rozgrywania meczów przy zamkniętych trybunach. Poszukują zatem różnych rozwiązań w celu utrzymania jakości widowiska dzięki dopingowi fanów, ale także zapewnienia pola do ekspozycji marek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szansa-na-ekspozycje-marki-pomimo-pustych-stadionow,388801,artykul.html

Borussia Mönchengladbach, piłkarski klub z Bundesligi, przedstawił ofertę, dzięki której kibic mógł umieścić drukowaną podobiznę samego siebie na trybunie za 19 euro. Frekwencja wyniosła 13 tys. tekturowych fanów i przyciągnęła uwagę mediów ze względu na prostotę, ale jednocześnie niekonwencjonalność reakcji na sytuację na świecie.

Bardziej innowacyjne rozwiązanie zostało zaprezentowane przez duński AGF Aarhus. 22 sektory na stadionie wypełniły ekrany telewizyjne, które za pomocą aplikacji Zoom przekazywały na żywo reakcje fanów przebywających w domach. Na taki rodzaj wsparcia drużyny zdecydowało się 10 tys. osób. Inicjatywa wymagała utworzenia 556 konferencji obsługiwanych przez 56 moderatorów, a na monitorach wyświetlano po 200 osób jednocześnie w systemie rotacyjnym.

W lidze amerykańskiej lidze baseballa MLB przedstawiono aplikację mobilną. Za jej pomocą, kibice mogą przekazać jedną z trzech reakcji dźwiękowych, buczenie, aplauz lub oklaski. Te następnie są kumulowane i transmitowane przez operatora na stadionie. W tym samym czasie aplikacja aktualizuje liczbę obecnych fanów każdej z drużyn, co zachęca do dłuższego użytkowania.

Telewizja Fox Sports zapełnia trybuny stadionów MLB stosując rzeczywistość rozszerzoną (AR). Wirtualni fani do złudzenia przypominają prawdziwych, dzięki dopracowaniu szczegółowości wyglądu, a nawet dostosowaniu ubioru do warunków pogodowych czy frekwencji w oparciu o statystyki z poprzednich sezonów.

Eksperci przekonują, że zwłaszcza rozwiązania oparte o AR będą stanowić fundament przeżywania sportowych emocji, a pandemia tylko przyspieszyła ich rozwój. Rozbudowane aplikacje mobilne, okulary pozwalające na wzbogacanie obrazu o informacje w czasie rzeczywistym stworzą również przestrzeń do prezentowania marek. Natomiast mniej rozwinięte technologicznie przykłady udowadniają, że także mogą być wykorzystywane w tym celu. Zwłaszcza biorąc pod uwagę kwestie dyktujące obecne zachowania konsumenckie – niepewność terminu powrotu prawdziwych kibiców na stadiony połączone ze skutecznością innowacyjnych działań w branży eventowej i wynikającym z niej dotarciem do szerokiego grona odbiorców.
 

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dzień Kawy okazją do rozwoju marki Krups
Klient: KRUPS (Groupe SEB) Agencja: Cape Morris Cele: włączanie marki w codzienne funkcjonowanie klientów i w ten sposób budowanie u nich świadomości, lojalności i pozytywnych skojarzeń z KRUPS na rynkach bałtyckich; przywiązanie klientów do marki; umacnianie pozycji KRUPS w tym regionie.
Pandemia Covid-19 nie tylko spowodowała globalny kryzys ekonomiczny, ale wpłynęła prawie na każdy aspekt naszego życia. Nie dziwi więc, że koronawirus wprowadził również nowe zasady na rynku pracy i znacznie zmienił funkcjonowanie wielu firm, także w Polsce. W jaki sposób?
Jak druk 3D pomaga rozwiązać problem przestojów w fabrykach?
Nieplanowane przerwanie produkcji wiąże się z opóźnieniami w dostawie towaru, a co za tym idzie – dużymi stratami finansowymi. Firmy i zakłady produkcyjne mogą korzystać z usług skanowania i druku 3D, które są najszybszym i najtańszym sposobem na wznowienie produkcji.
Możliwe korzyści z aranżowanego małżeństwa Microsoftu z Tiktokiem
Od mniej więcej dwóch tygodni obserwujemy niemałe zamieszanie związane z TikTokiem. Amerykańska administracja ogłosiła, że jedna z najpopularniejszych w ostatnich miesiącach aplikacja, jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa narodowego. Prezydent Donald Trump wydał postanowienie, które m.in. zakazuje współpracy jakichkolwiek podmiotów amerykańskich z chińskim TikTokiem po 15...
Trzy wnioski z badania wydatków CMO przez Gartnera
Niedawno ukazał się coroczny raport firmy Gartner dotyczący alokacji budżetów marketingowych. Jego naturalnym tłem w 2020 roku jest kryzys pandemiczny. Z opublikowanego raportu wynika, że dyrektorzy marketingu są raczej optymistami co do wychodzenia z kryzysu spowodowanego COVID-19. Aż 57% z nich spodziewa się powrotu do normalności w swoim biznesie w ciągu 18-24 miesięcy....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764