logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Szansa na ekspozycję marki pomimo pustych stadionów?

  PR 14.10.2020, przeczytano 499 razy
ilustracjastrzałka

Sport wraca na stadiony, ale kluby zmagają się z koniecznością rozgrywania meczów przy zamkniętych trybunach. Poszukują zatem różnych rozwiązań w celu utrzymania jakości widowiska dzięki dopingowi fanów, ale także zapewnienia pola do ekspozycji marek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szansa-na-ekspozycje-marki-pomimo-pustych-stadionow,388801,artykul.html

Borussia Mönchengladbach, piłkarski klub z Bundesligi, przedstawił ofertę, dzięki której kibic mógł umieścić drukowaną podobiznę samego siebie na trybunie za 19 euro. Frekwencja wyniosła 13 tys. tekturowych fanów i przyciągnęła uwagę mediów ze względu na prostotę, ale jednocześnie niekonwencjonalność reakcji na sytuację na świecie.

Bardziej innowacyjne rozwiązanie zostało zaprezentowane przez duński AGF Aarhus. 22 sektory na stadionie wypełniły ekrany telewizyjne, które za pomocą aplikacji Zoom przekazywały na żywo reakcje fanów przebywających w domach. Na taki rodzaj wsparcia drużyny zdecydowało się 10 tys. osób. Inicjatywa wymagała utworzenia 556 konferencji obsługiwanych przez 56 moderatorów, a na monitorach wyświetlano po 200 osób jednocześnie w systemie rotacyjnym.

W lidze amerykańskiej lidze baseballa MLB przedstawiono aplikację mobilną. Za jej pomocą, kibice mogą przekazać jedną z trzech reakcji dźwiękowych, buczenie, aplauz lub oklaski. Te następnie są kumulowane i transmitowane przez operatora na stadionie. W tym samym czasie aplikacja aktualizuje liczbę obecnych fanów każdej z drużyn, co zachęca do dłuższego użytkowania.

Telewizja Fox Sports zapełnia trybuny stadionów MLB stosując rzeczywistość rozszerzoną (AR). Wirtualni fani do złudzenia przypominają prawdziwych, dzięki dopracowaniu szczegółowości wyglądu, a nawet dostosowaniu ubioru do warunków pogodowych czy frekwencji w oparciu o statystyki z poprzednich sezonów.

Eksperci przekonują, że zwłaszcza rozwiązania oparte o AR będą stanowić fundament przeżywania sportowych emocji, a pandemia tylko przyspieszyła ich rozwój. Rozbudowane aplikacje mobilne, okulary pozwalające na wzbogacanie obrazu o informacje w czasie rzeczywistym stworzą również przestrzeń do prezentowania marek. Natomiast mniej rozwinięte technologicznie przykłady udowadniają, że także mogą być wykorzystywane w tym celu. Zwłaszcza biorąc pod uwagę kwestie dyktujące obecne zachowania konsumenckie – niepewność terminu powrotu prawdziwych kibiców na stadiony połączone ze skutecznością innowacyjnych działań w branży eventowej i wynikającym z niej dotarciem do szerokiego grona odbiorców.
 

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Greenwashing - ekościema w natarciu
Choć postępujące zmiany klimatyczne są głównie skutkiem działalności człowieka, jedynie 30 proc. Polaków deklaruje zainteresowanie informacjami o stanie środowiska. Dodatkowo większość ankietowanych nie zna znaczenia podstawowych pojęć związanych z troską o planetę jak m.in. ekologia czy ślad węglowy[1]. Brak wiedzy i niska świadomość społeczeństwa mogą...
Analizowanie doświadczeń użytkowników, gdy coraz więcej czynności wykonujemy online, zdaje się być kluczowym składnikiem w przepisie na sukces. Tymczasem aż 83 proc. firm napotyka na tym polu przeszkody. Najczęściej są one tak prozaiczne, jak brak czasu i pieniędzy. Brakuje również kompetencji oraz świadomości korzyści, płynących z właściwej higieny...
Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764