logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Szansa na ekspozycję marki pomimo pustych stadionów?

  PR 14.10.2020, przeczytano 613 razy
ilustracjastrzałka

Sport wraca na stadiony, ale kluby zmagają się z koniecznością rozgrywania meczów przy zamkniętych trybunach. Poszukują zatem różnych rozwiązań w celu utrzymania jakości widowiska dzięki dopingowi fanów, ale także zapewnienia pola do ekspozycji marek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szansa-na-ekspozycje-marki-pomimo-pustych-stadionow,388801,artykul.html

Borussia Mönchengladbach, piłkarski klub z Bundesligi, przedstawił ofertę, dzięki której kibic mógł umieścić drukowaną podobiznę samego siebie na trybunie za 19 euro. Frekwencja wyniosła 13 tys. tekturowych fanów i przyciągnęła uwagę mediów ze względu na prostotę, ale jednocześnie niekonwencjonalność reakcji na sytuację na świecie.

Bardziej innowacyjne rozwiązanie zostało zaprezentowane przez duński AGF Aarhus. 22 sektory na stadionie wypełniły ekrany telewizyjne, które za pomocą aplikacji Zoom przekazywały na żywo reakcje fanów przebywających w domach. Na taki rodzaj wsparcia drużyny zdecydowało się 10 tys. osób. Inicjatywa wymagała utworzenia 556 konferencji obsługiwanych przez 56 moderatorów, a na monitorach wyświetlano po 200 osób jednocześnie w systemie rotacyjnym.

W lidze amerykańskiej lidze baseballa MLB przedstawiono aplikację mobilną. Za jej pomocą, kibice mogą przekazać jedną z trzech reakcji dźwiękowych, buczenie, aplauz lub oklaski. Te następnie są kumulowane i transmitowane przez operatora na stadionie. W tym samym czasie aplikacja aktualizuje liczbę obecnych fanów każdej z drużyn, co zachęca do dłuższego użytkowania.

Telewizja Fox Sports zapełnia trybuny stadionów MLB stosując rzeczywistość rozszerzoną (AR). Wirtualni fani do złudzenia przypominają prawdziwych, dzięki dopracowaniu szczegółowości wyglądu, a nawet dostosowaniu ubioru do warunków pogodowych czy frekwencji w oparciu o statystyki z poprzednich sezonów.

Eksperci przekonują, że zwłaszcza rozwiązania oparte o AR będą stanowić fundament przeżywania sportowych emocji, a pandemia tylko przyspieszyła ich rozwój. Rozbudowane aplikacje mobilne, okulary pozwalające na wzbogacanie obrazu o informacje w czasie rzeczywistym stworzą również przestrzeń do prezentowania marek. Natomiast mniej rozwinięte technologicznie przykłady udowadniają, że także mogą być wykorzystywane w tym celu. Zwłaszcza biorąc pod uwagę kwestie dyktujące obecne zachowania konsumenckie – niepewność terminu powrotu prawdziwych kibiców na stadiony połączone ze skutecznością innowacyjnych działań w branży eventowej i wynikającym z niej dotarciem do szerokiego grona odbiorców.
 

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764