logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szanse na biliony dolarów w ramach pozycjonowania krajów w świadomości

  PR 18.12.2020, przeczytano 487 razy
ilustracjastrzałka

Fortune (Chiny) i Ries Positioning Strategy & Consulting opublikowały pierwszy raport dotyczący globalnej strategii pozycjonowania – „Szanse na biliony dolarów w ramach pozycjonowania krajów: budowanie marek globalnych za pomocą pozycjonowania krajów w świadomości” (ang. „The $ Trillion Opportunities: Building Global Brands with Country Positioning in Mind”) - w Stanach Zjednoczonych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szanse-na-biliony-dolarow-w-ramach-pozycjonowania-krajow-w-swiadomosci,389631,artykul.html

Raport ten wskazuje, że każdy kraj ma inne cechy „pozycjonowania w świadomości" i że firmy powinny skutecznie wykorzystać tę koncepcję i opierać się na kategoriach, aby zbudować globalną markę.

Badania na potrzeby raportu o pozycjonowaniu opierały się na unikalnych ramach teoretycznych stworzonych przez Ries Consulting i były poddawane analizom konsumenckim i badaniom kategorii na sześciu głównych rynkach – w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Indiach. Raport wyznacza w istotny sposób potencjalne możliwości w zakresie kategorii na tych rynkach. Dostarcza on również wytycznych dla rozwoju potencjalnych kategorii na rynku globalnym i jest pierwszym na świecie raportem o pozycjonowaniu skupiającym się na poznaniu i kategoriach.

- Znajdujemy się w ważnym momencie, kiedy globalny biznes stoi przed wielkimi wyzwaniami, a firmy i marki muszą badać możliwości globalnego "błękitnego oceanu". - Ogólnoświatowy dyrektor ds. marketingu w Fortune, Michael Joselof, przedstawił kulisy projektu strategii pozycjonowania. – Ries Consulting jest globalnym liderem w dziedzinie pozycjonowania strategicznego, znanym z pionierskiej teorii pozycjonowania, która łączy w swoich modelach biznesowych postrzeganie i kategorie. Współpracowaliśmy, aby wskazać kategorie produktów o największym potencjale na świecie.

Raport z pozycjonowania wskazuje, że pozycjonowanie krajów w świadomości odzwierciedla unikatowe pierwsze wrażenia na temat danego kraju doświadczane przez konsumentów. Spośród wszystkich badanych krajów Chiny i Indie cieszyły się szybkim rozwojem, ale ich pozycjonowanie nie jest spójne.

USA, Chiny i Niemcy stały się liderami w technologii i innowacji, ale Indie nadal są postrzegane przez konsumentów z całego świata przez pryzmat tradycyjnego rolniczego kraju. Wielka Brytania i Francja znane są ze swojego wspaniałego wzornictwa, mody i produktów z górnego segmentu i wykazują się przewagą w kategorii zamożnych konsumentów, kupujących biżuterię czy wyroby luksusowe.

Według raportu, pozycjonowania marki, kategorii czy kraju w świadomości konsumentów mogą na siebie silnie oddziaływać. Z tego względu, kluczem do budowania globalnej marki jest połączenie różnych kategorii, przy czym każdy kraj ma własnych liderów z uwzględnieniem niepowtarzalnego pozycjonowania kraju w świadomości konsumentów.

Po połączeniu poszczególnych kategorii z nadrzędnymi aspektami pozycjonowania kraju w świadomości, pojawiają się innowacje w zakresie kategorii, które mogą być przez konsumentów przestrzegane jako przewaga konkurencyjna na skalę globalną. Raport również zawiera analizę możliwości dystrybucji na rynku globalnym takich produktów jak herbata, odzież, pojazdy elektryczne i innych kategorii produktów.

Michael Brandtner, partner Ries Consulting na rynek światowy, ocenił możliwości przyszłych międzynarodowych przedsiębiorstw w związku z publikacją raportu: - Kluczem do pokonania globalnej konkurencji jest budowa silnej marki w świadomości konsumentów z całego świata. W ramach tego procesu, pozycjonowanie kraju jest kluczowym czynnikiem, który jest jednak często pomijany przez wiele firm i przedsiębiorców. Oznacza to, że analiza i wykorzystanie pozycjonowania kraju w świadomości konsumentów i maksymalizacja jego oddziaływania jest pomocna w budowaniu globalnej marki. Jest to coś, czemu Ries Consulting pozostaje wierny, ponieważ to sprawdziło się w naszej sześćdziesięcioletniej praktyce biznesowej. W XXI wieku, globalna konkurencja pomiędzy markami nasili się jeszcze bardziej. Decyzja w sprawie kontynuacji rozwoju w celu wypromowania globalnej marki będzie decyzją z kategorii „być, albo nie być”. Chociaż sytuacja międzynarodowa jest dzisiaj niezwykle złożona, silną globalną markę możemy pomyślnie stworzyć wyłącznie poprzez zrozumienie mechanizmów postrzegania i tworzenie nowych kategorii – dodał.

Źródło: Ries Positioning Strategy & Consulting

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764