logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szekspir ∞ – szesnasty konkurs Galerii Plakatu AMS

   14.11.2015, przeczytano 2430 razy

Szekspir do nieskończoności” to hasło tegorocznej edycji Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu ukazującego uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci – plakatu, odpowiadającego na pytanie co młodzi, współcześni ludzie mogą czerpać z mądrości angielskiego dramaturga, który jak nikt inny poznał naturę człowieka. Patronem głównym konkursu jest Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szekspir-%E2%88%9E-%E2%80%93-szesnasty-konkurs-galerii-plakatu-ams-,26542,artykul.html

W roku 2016 przypada 400. rocznica śmierci Williama Szekspira. Z tej okazji Penguin Random House Group zainicjował międzynarodowy projekt, w ramach którego wybitni współcześni pisarze tacy, jak Margaret Atwood czy Jo Nesbø, stworzą powieści inspirowane jego najważniejszymi sztukami. Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat S.A. jest partnerem tego wydarzenia w Polsce i jednocześnie patronem głównym konkursu AMS poświęconego Szekspirowi.

Od wielu lat obserwuję konkursy Galerii Plakatu AMS i dostrzegam w tym przedsięwzięciu nieustanną chęć podejmowania ważkich tematów społecznych. W konkursie tym chodzi o coś więcej niż tylko bieżące sprawy dnia codziennego. Chodzi o zatrzymanie się i refleksję nad tym, co kryje się pod warstwą aktualności i co dotyka każdego z nas jako człowieka – mówi Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A. – Szekspir, u którego można znaleźć wiele wątków bliskich dzisiejszym debatom o istotnych kwestiach społecznych, musiał się więc tutaj pojawić. Zbliżający się rok jubileuszowy dramaturga wszech czasów stanowi do tego wspaniałą okazję – dodaje Marcin Wolny.

Dedykując tę edycję Galerii Plakatu AMS Szekspirowi, chcieliśmy nie tylko uhonorować najwybitniejszego dramatopisarza w historii, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na ponadczasowe przesłanie zawarte w jego dziełach, które dzisiaj przemawiają do nas nie mniej dobitnie niż w czasach, kiedy po raz pierwszy wystawiano je na deskach teatru – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej i PR w AMS. – Liczymy na to, że nadesłane na konkurs projekty przyniosą nieskończoną ilość interpretacji i jak zawsze znakomity materiał do dyskusji – dodaje.

Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
  • Jan Bajtlik, grafik
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
  • Paweł Goźliński, redaktor naczelny magazynu „Książki”
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
  • Stefan Lechwar, artysta grafik, Instytut Sztuki w Cieszynie
  • Magdalena Pankiewicz, ilustratorka
  • Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A.


Termin nadsyłania prac upływa 30 listopada 2015 r. Werdykt jury poznamy 15 grudnia 2015 r.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej www.galeriaplakatu.ams.com.pl.

Źródło: AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764