logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szekspir ∞ – szesnasty konkurs Galerii Plakatu AMS

   14.11.2015, przeczytano 2159 razy

Szekspir do nieskończoności” to hasło tegorocznej edycji Galerii Plakatu AMS. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu ukazującego uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci – plakatu, odpowiadającego na pytanie co młodzi, współcześni ludzie mogą czerpać z mądrości angielskiego dramaturga, który jak nikt inny poznał naturę człowieka. Patronem głównym konkursu jest Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szekspir-%E2%88%9E-%E2%80%93-szesnasty-konkurs-galerii-plakatu-ams-,26542,artykul.html

W roku 2016 przypada 400. rocznica śmierci Williama Szekspira. Z tej okazji Penguin Random House Group zainicjował międzynarodowy projekt, w ramach którego wybitni współcześni pisarze tacy, jak Margaret Atwood czy Jo Nesbø, stworzą powieści inspirowane jego najważniejszymi sztukami. Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład grupy Publicat S.A. jest partnerem tego wydarzenia w Polsce i jednocześnie patronem głównym konkursu AMS poświęconego Szekspirowi.

Od wielu lat obserwuję konkursy Galerii Plakatu AMS i dostrzegam w tym przedsięwzięciu nieustanną chęć podejmowania ważkich tematów społecznych. W konkursie tym chodzi o coś więcej niż tylko bieżące sprawy dnia codziennego. Chodzi o zatrzymanie się i refleksję nad tym, co kryje się pod warstwą aktualności i co dotyka każdego z nas jako człowieka – mówi Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A. – Szekspir, u którego można znaleźć wiele wątków bliskich dzisiejszym debatom o istotnych kwestiach społecznych, musiał się więc tutaj pojawić. Zbliżający się rok jubileuszowy dramaturga wszech czasów stanowi do tego wspaniałą okazję – dodaje Marcin Wolny.

Dedykując tę edycję Galerii Plakatu AMS Szekspirowi, chcieliśmy nie tylko uhonorować najwybitniejszego dramatopisarza w historii, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na ponadczasowe przesłanie zawarte w jego dziełach, które dzisiaj przemawiają do nas nie mniej dobitnie niż w czasach, kiedy po raz pierwszy wystawiano je na deskach teatru – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej i PR w AMS. – Liczymy na to, że nadesłane na konkurs projekty przyniosą nieskończoną ilość interpretacji i jak zawsze znakomity materiał do dyskusji – dodaje.

Wyboru laureatów dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
  • Jan Bajtlik, grafik
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
  • Paweł Goźliński, redaktor naczelny magazynu „Książki”
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
  • Stefan Lechwar, artysta grafik, Instytut Sztuki w Cieszynie
  • Magdalena Pankiewicz, ilustratorka
  • Marcin Wolny, dyrektor marketingu Publicat S.A.


Termin nadsyłania prac upływa 30 listopada 2015 r. Werdykt jury poznamy 15 grudnia 2015 r.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej www.galeriaplakatu.ams.com.pl.

Źródło: AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W gronie jurorów 23. edycji Effie Awards Europe znalazły się dwie przedstawicielki z Polski
Wśród finalistów wyłonionych w pierwszym etapie konkursu znalazły się m.in. kampanie dla Jaguara, SAS, Beko, Fanty, Aldi, Paypal czy L’Oreal Paris. Pod koniec czerwca ich osiągnięcia oceniać będzie jury składające się z 40 doświadczonych ekspertów, którzy na obrady odbywające się w Brukseli przyjadą z całej Europy. W tym elitarnym gronie nie...
Zespół kreatywny Viasat World zdobywcą dwóch nagród w konkursie Promax Global Excellence
Międzynarodowy koncern medialny Viasat World został wyróżniony dwiema nagrodami na prestiżowej gali Promax Global Excellence Awards 2019 w Los Angeles. Uznanie jury zdobyła kampania kreatywna zrealizowana dla programu „Dzieje Europy“.
Art Moves 2019: Katastrofa nadciągnie na bilbordach!
10 najlepszych prac pozanych zostanie na bilbordach w trakcie Festiwalu Art Moves we wrześniu / październiku 2019 w Toruniu. Twórca najlepszej pracy otrzyma główną nagrodę w wysokości 5000 PLN.
Konkurs: Gadżety dla biblioteki
Biblioteka Miejska w Łodzi ogłasza konkurs na projekty gadżetów promocyjnych. Konkurs ma charakter otwarty.
Carnaval Sztukmistrzów: Konkurs na jubileuszowy plakat cyrkowy
Warsztaty Kultury w Lublinie ogłaszają konkurs na projekt plakatu cyrkowego z okazji jubileuszu 10-lecia festiwalu Carnaval Sztukmistrzów. Celem konkursu jest wyłonienie projektu plakatu, który będzie plastyczną wizytówką imprezy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764