logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szkolenia „Lokalne media kontra fake news” od Polska Press Grupy

  PR 10.02.2020, przeczytano 498 razy
ilustracjastrzałka
fot. Małgorzata Genca

W środę, 4 lutego, w Lublinie odbyło się zorganizowane przez Polska Press Grupę szkolenie „Lokalne media kontra fake news”. Wydarzenie przeznaczone było dla lokalnych dziennikarzy oraz studentów. To drugie z cyklu 15 zaplanowanych szkoleń w całej Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szkolenia-_lokalne-media-kontra-fake-news_-od-polska-press-grupy,385615,artykul.html

Jednodniowe, bezpłatne szkolenie dotyczyło m.in. rodzajów fake newsów, ich tematów i sposobów przenikania do polskiej opinii publicznej oraz metod ich weryfikowania. Prowadzili je doświadczeni eksperci: Daniel Rząsa, były trener Google News Lab w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, obecnie redaktor naczelny portalu 300Gospodarka i Witold Głowacki, redaktor „Polski Metropolii Warszawskiej”, zajmujący się m.in. tematyką nowych mediów oraz dezinformacji w mediach społecznościowych.

W szkoleniu wzięli udział studenci dziennikarstwa, ale także przedstawiciele lubelskich mediów lokalnych.

- Misją naszej Grupy jest dbałość o prawdziwość przekazu medialnego. Te warsztaty są tego wyrazem. Jesteśmy wydawcą mediów lokalnych i to naturalne, że do dziennikarzy tego typu mediów kierujemy nasz program szkoleniowy – powiedział Wojciech Rogacin, redaktor naczelny  Agencji Informacyjnej Polska Press, która realizuje projekt szkoleń.

Warsztaty są całkowicie bezpłatne. Ich uczestnicy otrzymują na koniec certyfikat ukończenia szkolenia oraz elektroniczny guidebook, na którym znajdują się materiały szkoleniowe.

Polska Press Grupa od dłuższego czasu zajmuje się weryfikacją i zwalczaniem fake newsów. W ramach projektu Google DNI stworzyliśmy portal Demaskator24.pl, zajmujący się kwestią dezinformacji i fake newsów. W Grupie organizujemy również cyklicznie szkolenia dla dziennikarzy na temat weryfikacji dezinformacji.

Kolejne szkolenia z cyklu „Lokalne media kontra fake news” odbędą się w marcu w Krakowie i Katowicach.

Źródło: Polska Press Grupa

www.polskapress.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764