W środę, 4 lutego, w Lublinie odbyło się zorganizowane przez Polska Press Grupę szkolenie „Lokalne media kontra fake news”. Wydarzenie przeznaczone było dla lokalnych dziennikarzy oraz studentów. To drugie z cyklu 15 zaplanowanych szkoleń w całej Polsce.
Jednodniowe, bezpłatne szkolenie dotyczyło m.in. rodzajów fake newsów, ich tematów i sposobów przenikania do polskiej opinii publicznej oraz metod ich weryfikowania. Prowadzili je doświadczeni eksperci: Daniel Rząsa, były trener Google News Lab w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, obecnie redaktor naczelny portalu 300Gospodarka i Witold Głowacki, redaktor „Polski Metropolii Warszawskiej”, zajmujący się m.in. tematyką nowych mediów oraz dezinformacji w mediach społecznościowych.
W szkoleniu wzięli udział studenci dziennikarstwa, ale także przedstawiciele lubelskich mediów lokalnych.
- Misją naszej Grupy jest dbałość o prawdziwość przekazu medialnego. Te warsztaty są tego wyrazem. Jesteśmy wydawcą mediów lokalnych i to naturalne, że do dziennikarzy tego typu mediów kierujemy nasz program szkoleniowy – powiedział Wojciech Rogacin, redaktor naczelny Agencji Informacyjnej Polska Press, która realizuje projekt szkoleń.
Warsztaty są całkowicie bezpłatne. Ich uczestnicy otrzymują na koniec certyfikat ukończenia szkolenia oraz elektroniczny guidebook, na którym znajdują się materiały szkoleniowe.
Polska Press Grupa od dłuższego czasu zajmuje się weryfikacją i zwalczaniem fake newsów. W ramach projektu Google DNI stworzyliśmy portal Demaskator24.pl, zajmujący się kwestią dezinformacji i fake newsów. W Grupie organizujemy również cyklicznie szkolenia dla dziennikarzy na temat weryfikacji dezinformacji.
Kolejne szkolenia z cyklu „Lokalne media kontra fake news” odbędą się w marcu w Krakowie i Katowicach.
Źródło: Polska Press Grupa