logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej

  PR 14.03.2008, przeczytano 2140 razy

Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej jest książką adresowaną, podobnie jak pierwszy tom, do wszystkich zainteresowanych komunikacją społeczną: organizacji opracowujących kampanie, agencji reklamowych tworzących reklamy społeczne, studentów piszących prace na ten temat, a także do instytucji oraz firm, które poprzez zaangażowanie w problematykę społeczną tworzą swój wizerunek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szlachetna-propaganda-dobroci%2C-czyli-drugi-tom-o-reklamie-spolecznej,6957,artykul.html

Im więcej wiemy, tym większą mamy świadomość naszej niewiedzy – napisał Ryszard Kapuściński w ostatnim „Lapidarium”. Myśl ta towarzyszyła mi podczas lektury elegancko wydanej – kilka tygodni temu – książki „Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej” (Agencja Wasilewski, Kraków 2007).

Bogato ilustrowana, ponad czterysta plakatów i kadrów, jest wielkim przeglądem wszystkiego, co w latach 2002-2006 wydarzyło sie w polskiej reklamie społecznej, która z każdym rokiem staje sie u nas coraz bardziej powszechna. Książka zawiera nie tylko bogaty rejestr, bardzo szczegółowy i dokładny, dziesiątek kampanii reklamowych – ogólnopolskich i lokalnych, lecz również wieloaspektową ich analizę, dokonaną przez osoby profesjonalnie zaangażowane w komunikację społeczną. Począwszy od klasyfikacji językowych tendencji (dokonanych przez prof. Jerzego Bralczyka) poprzez m.in. prezentację nietypowych mediów używanych w akcjach społecznych i krytyczne rozważania o wizerunkach wielu krajowych nadawców kampanii.

Wielce pouczające są zamieszczone w tomie wnikliwe teksty przybliżające działalność dwóch, chyba najbardziej znanych, wielkich marek charytatywnych w Polsce: Caritasu i Polskiej Akcji Humanitarnej, obdarzonych ogromnym kapitałem społecznym – zaufaniem oraz gotowością pomocy. To najcenniejsze wartości, wsparte jednak umiejętnością działania. Pomysłodawcy książki nie zapomnieli o tym właśnie zagadnieniu, dając potencjalnym organizatorom akcji przewodnik, jak zbudować prawidłowo – krok po kroku – skuteczną kampanię.

Spośród wielu tematów podjętych przez piętnastu autorów w tej grubej księdze, wskazać warto na artykuły systematyzujące polskie kampanie społeczne a także na słownik ważnych pojęć, dzięki któremu łatwiej możemy zrozumieć nazwy występujące na obszarze działalności społecznej. Przykładowo: społeczna odpowiedzialność biznesu, marketing zaangażowany społecznie, reklama społecznościowa.

Teoretyczna część „Szlachetnej propagandy dobroci...” w ogóle została dobrze opracowana, atrakcyjnie wytłumaczona i napisana przystępnym językiem. Rzecz nie do przecenienia, podobnie jak zestaw indeksów, które we współczesnych książkach znajdujemy nie tak często.

Na koniec warto powrócić do tytułu książki i wyjaśnienia jej drugiego członu. „Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej” jest kontynuacją serii rozpoczętej przez Agencję Wasilewski pięć lat temu publikacją „Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej”, dzisiaj juz niedostępnej, niestety, z powodu wyczerpanego nakładu. Pierwszy tom przedstawiał początki zjawiska w Polsce, nadal mu znaczenie; tom drugi traktuje o wieku dojrzałym reklamy społecznej w naszym kraju.

Kilka lat wcześniej Polacy nie byli ani tak świadomi ani tak wrażliwi - jak dzisiaj - na problemy społeczne. Nastąpiła wielka pozytywna zmiana. I bardzo dobrze, tym bardziej, że spraw do załatwienia i społecznych zagrożeń wcale nie ubywa. Nie zabraknie więc tematów dla kampanii społecznych. Zanim jednak ich realizatorzy przystąpią do działania, powinni sięgnąć do omawianej książki – unikną błędów a przy okazji sprawdzą, jak inni zmierzyli się z konkretnym problemem. Pewnie też wtedy potwierdzą przytoczone na początku tego tekstu zdanie Kapuścińskiego.

Książkę można kupić przrz strone internetową www.wasilewski.com.pl

Źródło: PAWLAK PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764