logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szlachetny Projekt Filmowy: Fikcyjne filmy, prawdziwe historie

  PR 27.11.2015, przeczytano 2242 razy

5 plakatów filmowych z 11 czołowymi polskimi aktorami pojawiło się kilkanaście dni temu w Multikinach oraz na billboardach w Krakowie i Warszawie. Kinomaniacy śledzili na YouTube wywiady z gwiazdami a krytycy filmowi publikowali recenzje z prapremier. Filmy nie są jednak najnowszymi polskimi produkcjami. Nigdy nie powstały i nie wejdą do kin. To prawdziwe historie podopiecznych SZLACHETNEJ PACZKI – kampania wymyślona przez agencję Biuro Podróży Reklamy i współrealizowana ze STOWARZYSZENIEM WIOSNA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szlachetny-projekt-filmowy%3A-fikcyjne-filmy%2C-prawdziwe-historie,26681,artykul.html

21 listopada SZLACHETNA PACZKA otworzyła bazę rodzin, którym mogą pomóc Wolontariusze i Darczyńcy. Historie podopiecznych Stowarzyszenia są tak przejmujące, że mogłyby stać się kanwą filmowego scenariusza. Dlatego kilka rodzin, wybrano do kampanii Szlachetny Projekt Filmowy – tegorocznej akcji reklamowej SZLACHETNEJ PACZKI, realizowanej przez agencję Biuro Podróży Reklamy. Ideą kampanii było pokazanie tego, że życie pisze różne scenariusze. Niekiedy bardzo przejmujące i dramatyczne. W odróżnieniu jednak od produkcji filmowej, którą po prostu biernie oglądamy, biorąc udział w SZLACHETNEJ PACZCE, każdy może stać się po części jej reżyserem i pomagając, dać impuls do zmiany i zbudowania lepszego finału.

W ramach kampanii Szlachetny Projekt Filmowy wybrano pięć historii podopiecznych SZLACHETNEJ PACZKI. Następnie stworzono pięć opisów filmów a do zagrania w nich głównych ról zaproszono 11 czołowych polskich aktorów. W kampanii wzięli udział: Jan Nowicki, Anna Seniuk, Piotr Adamczyk, Agnieszka Dygant, Barbara Kurdej-Szatan, Rafał Królikowski, Tomasz Sapryk, Julia Kamińska, Jarosław Boberek, Tomasz Schimscheiner, Magdalena Schejbal (gorące podziękowania!). Ich postacie i nazwiska pojawiły się na plakatach filmowych umieszczonych w Multikinie oraz na billboardach w Warszawie i Krakowie. Dla uwiarygodnienia produkcji, aktorzy pojawili się również w promocyjnych materiałach filmowych na YouTube (między innymi wywiady z Janem Nowickim, Julią Kamińską, Tomaszem Saprykiem czy Magdaleną Schejbal), a do krytyków filmowych oraz blogerów wysłano zaproszenia do opublikowania recenzji z prapremier (dziękujemy za udział w pozytywnym spisku!). Ważną rolę odegrali także patroni, którzy w ramach swojego potencjału mediowego uczestniczyli w przedsięwzięciu prezentując plakaty wraz z odpowiednimi opisami i recenzjami zachęcającymi do pójścia do kina (dziękujemy!).

Medialny szum wokół nowych filmów pozwolił na zainteresowanie potencjalnych darczyńców opowiadanymi w nich historiami. Dziś okazuje się, że filmy nigdy nie powstały. Fikcyjna jest jednak jedynie ich realizacja – a nie opowiadane w scenariuszach historie. „Wyblakłe marzenia”, „Mamy czas” czy „Brzemię”, „Rachunek życia, czy „Jutro było wczoraj” to autentyczne życie.

Karty zostały odkryte podczas konferencji prasowej SZLACHETNEJ PACZKI, która odbyła się w dniu 26.11.2015 w Multikinie w Warszawie. W konferencji prasowej wzięli udział aktorzy występujący na filmowych plakatach. Podczas konferencji został przedstawiony: Raport o polskiej biedzie autorstwa SZLACHETNEJ PACZKI, który publikowany rok do roku, jest głównym źródłem informacji na temat biedy polskich rodzin i innych potrzebujących w kraju.

Raport do przeczytania: www.szlachetnapaczka.pl/raport-o-biedzie

Celem niecodziennej akcji Szlachetny Projekt Filmowy jest pokazanie tego, że z biernych widzów, każdy może stać się aktywnym reżyserem i pomóc sprawić, by realne dramaty miały lepsze zakończenie. Nietypowa kampania Biura Podróży Reklamy zrealizowana dla SZLACHETNJE PACZKI pomogła zobaczyć historie podopiecznych Stowarzyszenia z innej perspektywy. Dzięki analogii do filmów, które chętnie obejrzałoby wielu widzów, można przekonać się, że to życie pisze najbardziej nieprawdopodobne scenariusze. W odróżnieniu jednak do filmowej produkcji, tu każdy może pomóc zmienić scenariusz i napisać go od nowa.

Źródło: Biuro Podróży Reklamy

biuropodrozyreklamy.com

Galeria: Szlachetny Projekt Filmowy: Fikcyjne filmy, prawdziwe historie

Dodatkowe informacje:

Patroni medialni akcji: Gutek Film, Multikino, WP, FIlmbox, Kino Polska, Metro Cafe, RMF FM, Legalna Kultura, Ströer, Newsweek, TVP 1, agencja reklamowa: Biuro Podróży Reklamy.

Twórcy kampanii: pomysł i produkcja: Robert Sosnowski, copywriting i pomysł: Bartłomiej Otremba, copywriting: Bartosz Zimiński, management: Dominika Czyż, Ewelina Kiliszek, fotograf: Filip Żołyński, art direction: Juliusz Wojciechowski, realizacja: Agata Lenartowicz, Kamil Leśniak, Agnieszka Basa, kostiumy: Jolanta Stefańska, scenografia: Kamdi Sosnowska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764