Zakupy spożywcze, zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i online bywają czasochłonne. Jak zaoszczędzić ten czas? Szopi.pl, polski serwis zakupowy, wraz ze swoim partnerem, firmą LogLab pracuje nad pierwszym w Polsce kompleksowym interfejsem opartym na sztucznej inteligencji. Umożliwi on zamawianie zakupów spożywczych dzięki konwersacji na komunikatorze, np. Facebook Messenger. Jeszcze w tym roku Szopi Bot pomoże nam nie tylko wybrać produkty spożywcze, ale również dobierze do nich odpowiednie przepisy i udzieli porad żywieniowych.
- Szopi.pl jest start-upem nie tylko zakupowym, ale również technologicznym. Stąd decyzja, by z myślą o naszych klientach inwestować zarówno w poszerzanie oferty sklepowej i lokalizacyjnej, jak i w rozwój technologiczny. Jesteśmy przekonani, że chat boty zrewolucjonizują handel w internecie i zmienią zwyczaje zakupowe Polaków – mówi Zbigniew Płuciennik, CEO i twórca Szopi.pl.
Doradca żywieniowy i sommelier w jednym
Dzięki Szopi Bot proces zakupowy zostanie znacznie przyspieszony. Docelowo interfejs, na podstawie historii zakupów, będzie podpowiadał klientowi, co wrzucić do koszyka. W przyszłości Szopi Bot zyska możliwość obsługi głosowej, a to oznacza, że będzie działał na podobnych zasadach jak Alexa (Amazon), Google Home, czy Siri (Apple).
Oprócz podstawowych funkcji kompletowania zakupów, Szopi Bot zostanie wyposażony w szeroką wiedzę z zakresu dietetyki. Będzie funkcjonował jako wirtualny doradca żywieniowy – zamówi dla klienta zakupy dopasowane do jego preferencji żywieniowych, zakładanych celów dietetycznych oraz stanu zdrowia.
Szopi Bot będzie znał również tysiące przepisów kulinarnych. Poleci użytkownikowi przepisy dopasowane do jego wymagań, nastroju, czy zawartości lodówki, zarekomenduje wino do posiłku, przystawki na imprezę, zdrowe przekąski dla dzieci, a następnie zamówi wszelkie brakujące składniki z dostawą do domu.
Rozmowa ze sztuczną inteligencją
Robienie zakupów z Szopi Botem będzie odbywało się na zasadzie konwersacji na czacie. Dzięki zastosowaniu metod przetwarzania języka naturalnego, robienie zakupów przez internet będzie możliwe za pomocą dialogu zbliżonego do rozmowy z pracownikiem sklepu. I to wszystko bez konieczności wybierania pojedynczych produktów za pomocą formularzy na stronie internetowej sklepów. Szopi Bot poprzez mechanizmy uczenia maszynowego z czasem będzie uczył się preferencji użytkownika i z każdym użyciem będzie coraz lepiej dopasowywał swoje oferty do jego potrzeb.
Już teraz użytkownicy Szopi.pl mogą uczestniczyć w tworzeniu Szopi Bota, rozmawiając z nim na czacie. – Aby nauczyć się rozumieć ludzi, bot musi zobaczyć jak najwięcej przykładów formułowania intencji. Najlepszym źródłem tych przykładów są klienci i dlatego prosimy ich o pomoc – mówi Jan Potworowski, Prezes LogLab.
Źródło: Szopi.pl