logo
WIEDZA

Sztuczna inteligencja czyta ze zrozumieniem

Mateusz Zawiślak  PR 13.07.2018, przeczytano 403 razy

Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co więcej, nieco zapomniane SMS-y nadal są popularną formą porozumiewania się. Potwierdzają to dane z raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, z których wynika, że ponad 96% Polaków korzysta z tego sposobu kontaktu. W procesie analizy i automatycznego przetwarzania danych tekstowych pomocne są narzędzia do text miningu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuczna-inteligencja-czyta-ze-zrozumieniem-,37228,artykul.html

Rozwiązania z zakresu text mining, wykorzystujące sztuczną inteligencję, pozwalają z obszernych zbiorów treści uzyskać dokładny obraz wizerunku firmy, produktu, zachowań i potrzeb. Przykładem takiego narzędzia jest SAS Visual Text Analytics. System wykorzystuje inteligentne algorytmy oraz techniki przetwarzania języka naturalnego (NLP) w celu automatycznego wyodrębnienia relacji i wzorów wśród danych niestrukturalnych, eliminując w ten sposób potrzebę ich manualnego przeglądania.

Analiza tekstu w trzech krokach

Proces analizy danych tekstowych składa się z trzech głównych faz:

  • Faza 1 – Identyfikacja źródeł danych oraz uzyskanie dostępu do nich. Potencjalne źródła to: zasoby serwerów pocztowych, przebiegi rozmów na chacie, notatki i transkrypcje rozmów Call Center, media społecznościowe, wewnątrzfirmowe repozytoria np. umów, ofert czy dokumentacji. 
  • Faza 2 – Właściwy proces przetwarzania i analizowania danych tekstowych. W celu podniesienia jakości działania algorytmów celowe jest wykonanie automatycznej korekty pisowni.
  • Faza 3 – Konsumpcja wyników z użyciem wizualizacji lub wykorzystanie wyników jako danych wejściowych w modelowaniu wraz z danymi ilościowymi np. przy wykrywaniu nadużyć.

Przykładem wykorzystania narzędzi text mining jest zwalczanie procederu prania brudnych pieniędzy. System dokonuje analizy, skanując dokumenty handlowe pod kątem nielegalnej działalności. Dzięki temu specjaliści ds. przestępstw finansowych mogą nadawać odpowiednie priorytety poszczególnym sprawom. Ekstrakcja umożliwia wydobywanie z dokumentów tekstowych interesujących fragmentów, takich jak imiona i nazwiska, adresy czy określenia czasu. Inny przykład to analiza sentymentu, która pomaga monitorować postrzeganie marki, produktu czy reklamy, co jest niezwykle przydatne w planowaniu działań marketingowych.

Forrester wskazuje liderów text mining

W raporcie Forrester Wave: AI-based Text Analytics Platform, Q2 2018 firma SAS zajęła pozycję lidera. Oferowane przez nią rozwiązania dają organizacjom możliwość przetwarzania języka naturalnego, uczenia maszynowego oraz reguł lingwistycznych przy pomocy wizualnego pulpitu nawigacyjnego. W raporcie zwrócono uwagę na kompleksowy wizualny interfejs użytkownika, łatwość obsługi, a także wykorzystanie potencjału machine learning.

Źródło: SAS Institute

www.sas.com/poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Strona WWW: Czego klienci oczekują od projektanta i wykonawcy?
Firmowa strona www powinna mieć wersję na urządzenia mobilne, pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i zawierać formularz kontaktowy – wynika z analizy serwisu Oferteo.pl. Co ciekawe, w odróżnieniu od wyników poprzednich edycji badania, przedsiębiorcy częściej zlecają wykonawcom przebudowę już istniejącej strony niż zaprojektowanie od początku...
Social Customer Care – jego rola i znaczenie
Coraz częściej mówi się o braku lojalności klientów oraz zmianie roli social media. Nie chodzi już tylko o budowanie społeczności, ale o prowadzenie działań zasięgowych. Należy więc zastanowić się, jaką formę powinny przyjąć nasze działania i w jakim kierunku będzie rozwijać się Social Customer Care.
Od ulgi na start po duży ZUS. Poradnik dla przedsiębiorców
Wysokość składek opłacanych na ubezpieczenia społeczne to według przedsiębiorców największa bolączka prowadzenia biznesu w Polsce – wynika z Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości 2018. W obecnym systemie prawnym istnieją jednak różne możliwości rozliczania się z ZUS-em. Eksperci inFakt podpowiadają, jaki rodzaj oskładkowania można wybrać w...
Jak mierzyć efektywność pracy social media moderatorów?
Wiele biznesów wciąż ma problem w zaplanowaniu skutecznej strategii, a przede wszystkim właściwym rozliczaniu efektywności działań w social mediach. Dla niektórych nie lada wyzwaniem okazuje się już samo dobranie odpowiednich osób do obsługi firmowych kanałów społecznościowych lub nawet decyzja, czy stworzyć taki zespół w ramach obecnych...
Rybnik: Wywiad z twórcami Systemu Identyfikacji Wizualnej miasta
Niedawno prezentowaliśmy opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Rybnika. Materiał cieszył się dużym zainteresowaniem - w ciągu tygodnia obejrzano go i przeczytano ponad 700 razy. Zdecydowaliśmy się w związku z tym uzupełnić go o rozmowę Mateusza Michalskiego ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej z Marcinem Wolnym i Mirkiem Klisiem, reprezentującymi Studio Otwarte...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone