logo
WIEDZA

Sztuczna inteligencja czyta ze zrozumieniem

Mateusz Zawiślak  PR 13.07.2018, przeczytano 117 razy

Mimo rosnącej popularności treści wideo oraz fotograficznych portali społecznościowych, takich jak Instagram, dane tekstowe wciąż mają duże znaczenie w procesie komunikacji. Rozwój technologii spowodował rewolucję zarówno w łatwości dostępu do informacji, jak i możliwości tworzenia i publikowania nowych treści, w tym wpisów na blogach czy komentarzy. Co więcej, nieco zapomniane SMS-y nadal są popularną formą porozumiewania się. Potwierdzają to dane z raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, z których wynika, że ponad 96% Polaków korzysta z tego sposobu kontaktu. W procesie analizy i automatycznego przetwarzania danych tekstowych pomocne są narzędzia do text miningu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuczna-inteligencja-czyta-ze-zrozumieniem-,37228,artykul.html

Rozwiązania z zakresu text mining, wykorzystujące sztuczną inteligencję, pozwalają z obszernych zbiorów treści uzyskać dokładny obraz wizerunku firmy, produktu, zachowań i potrzeb. Przykładem takiego narzędzia jest SAS Visual Text Analytics. System wykorzystuje inteligentne algorytmy oraz techniki przetwarzania języka naturalnego (NLP) w celu automatycznego wyodrębnienia relacji i wzorów wśród danych niestrukturalnych, eliminując w ten sposób potrzebę ich manualnego przeglądania.

Analiza tekstu w trzech krokach

Proces analizy danych tekstowych składa się z trzech głównych faz:

  • Faza 1 – Identyfikacja źródeł danych oraz uzyskanie dostępu do nich. Potencjalne źródła to: zasoby serwerów pocztowych, przebiegi rozmów na chacie, notatki i transkrypcje rozmów Call Center, media społecznościowe, wewnątrzfirmowe repozytoria np. umów, ofert czy dokumentacji. 
  • Faza 2 – Właściwy proces przetwarzania i analizowania danych tekstowych. W celu podniesienia jakości działania algorytmów celowe jest wykonanie automatycznej korekty pisowni.
  • Faza 3 – Konsumpcja wyników z użyciem wizualizacji lub wykorzystanie wyników jako danych wejściowych w modelowaniu wraz z danymi ilościowymi np. przy wykrywaniu nadużyć.

Przykładem wykorzystania narzędzi text mining jest zwalczanie procederu prania brudnych pieniędzy. System dokonuje analizy, skanując dokumenty handlowe pod kątem nielegalnej działalności. Dzięki temu specjaliści ds. przestępstw finansowych mogą nadawać odpowiednie priorytety poszczególnym sprawom. Ekstrakcja umożliwia wydobywanie z dokumentów tekstowych interesujących fragmentów, takich jak imiona i nazwiska, adresy czy określenia czasu. Inny przykład to analiza sentymentu, która pomaga monitorować postrzeganie marki, produktu czy reklamy, co jest niezwykle przydatne w planowaniu działań marketingowych.

Forrester wskazuje liderów text mining

W raporcie Forrester Wave: AI-based Text Analytics Platform, Q2 2018 firma SAS zajęła pozycję lidera. Oferowane przez nią rozwiązania dają organizacjom możliwość przetwarzania języka naturalnego, uczenia maszynowego oraz reguł lingwistycznych przy pomocy wizualnego pulpitu nawigacyjnego. W raporcie zwrócono uwagę na kompleksowy wizualny interfejs użytkownika, łatwość obsługi, a także wykorzystanie potencjału machine learning.

Źródło: SAS Institute

www.sas.com/poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne?
W marcu, Google poinformował na swoim oficjalnym blogu  o stopniowym migrowaniu witryn do indeksu mobilnego. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania organicznego zostaną z czasem ujednolicone na wszystkich urządzeniach w oparciu o Mobile-First Index. Jak poprawnie zoptymalizować stronę pod różne urządzenia i czym jest Mobile-First Index? Na te pytania odpowiada Joanna...
Zalety wykorzystania chatbota do organizacji konkursów na Facebooku
Chociaż efektywne prowadzenie profilu marki w mediach społecznościowych staje się coraz większym wyzwaniem, konkurs na Facebooku to wciąż jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie społeczności. Duży zasięg wiąże się jednak z mnóstwem pracy, z której części wyręczyć nas może chatbot konkursowy.
Rola dotyku w projektowaniu architektury sklepów i punktów sprzedaży
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
Outdoor jako narzędzie do poszukiwania pracowników
OOH i jego różne formy to już nie tylko medium reklamowe. Outdoor dla wielu marek i firm staje się wygodnym narzędziem przekazywania wartościowych informacji oraz budowania wizerunku. Coraz częściej znajduje także zastosowanie w procesach rekrutacyjnych stanowiąc ich uzupełnienie.
Efektywne kampanie Adwords z Senuto
Kampanie AdWords są nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości marek. Często jednak marketerzy prowadzą działania, których wyniki są nie do końca zadowalające. Co zrobić, aby prowadzone przez nas kampanie AdWords były efektywne? Jak w tym procesie wykorzystać poszczególne narzędzia Senuto? Na te pytania odpowiada Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup,...
 
czwartek 19.07.2018, 163 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone