logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuczna inteligencja pomaga w weryfikacji wieku internautów

  PR 12.07.2021, przeczytano 291 razy
ilustracja

W przestrzeni cyfrowej dzieci i nastolatki mają łatwy dostęp do treści z ograniczeniami wiekowymi. W efekcie to np. chłopcy w wieku 12–17 lat są największymi konsumentami pornografii w internecie, problemy z hazardem mają już 11-letnie dzieci, a weryfikację wieku na większości witryn łatwo jest obejść. Dzięki sztucznej inteligencji weryfikacja wieku może być jednak całkowicie skuteczna –  rozwiązania wykorzystują już analizę twarzy, skan dokumentu potwierdzającego tożsamość czy kart kredytowych. W przyszłości wiek może być też sprawdzany za pomocą analiz behawioralnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuczna-inteligencja-pomaga-w-weryfikacji-wieku-internautow,392241,artykul.html

– Opracowaliśmy narzędzie zapobiegające dostępowi nieletnich do stron, które nie są dozwolone w ich wieku, na przykład do stron umożliwiających zakup tytoniu, alkoholu, zawierających treści pornograficzne czy gry hazardowe. Oferujemy rozwiązanie odpowiednie dla tych dziedzin – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje dr Photis Kostamis, kierownik ds. rozwoju biznesu AGEify.

Brytyjska Komisja ds. Hazardu twierdzi, że liczba dzieci w wieku od 11 do 16 lat, które mają problemy z hazardem, wzrosła do ​​ponad 50 tys. w ciągu zaledwie dwóch lat. Regularnie udział w e-zakładach i hazardzie bierze nawet 400 tys. młodych osób. To dzieci są także największą grupą wśród konsumentów treści pornograficznych w sieci. Weryfikacja wieku na części stron internetowych jest fikcją – wystarczy oświadczenie, że ukończyło się 18 lat, by móc wejść na witrynę. Start-up AGEify opracował rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które daje pewność, że odwiedzającymi poszczególne strony są faktycznie dorośli.

– Po wejściu na stronę weryfikacja odbywa się za pomocą dowodu osobistego, paszportu czy prawa jazdy. Drugim sposobem jest zrobienie selfie. Technologia rozpoznawania twarzy oszacowuje wiek internauty i wpuszcza dalej bądź nie. Trzecim sposobem, nad którym obecnie pracujemy, jest identyfikacja za pomocą karty kredytowej – wymienia Photis Kostamis. – Sztuczna inteligencja będzie też wykorzystywana bardzo niedługo w analizach behawioralnych, które wprowadzimy do naszego rozwiązania.

Klienci mogą zrobić sobie selfie, którego firma używa do oszacowania ich wieku za pomocą technologii analizy twarzy opartej na sztucznej inteligencji. Metoda pozwala na weryfikację dorosłych w ponad 95 proc. przypadków. Skanowanie oficjalnego dokumentu, jak paszport, dowód osobisty czy prawo jazdy, w połączeniu z analizą twarzy może sprawdzić wiek internauty, podobnie jak niewielka transakcja kartą kredytową. Jeśli mimo tych rozwiązań wciąż istnieją wątpliwości co do wieku danej osoby, stosuje się rozmowę wideo.

– Podjęliśmy wszelkie środki bezpieczeństwa, aby nikt nie był w stanie obejść naszego rozwiązania. Jeśli ktoś nie potwierdzi, nie zweryfikuje swojego wieku, nie będzie mógł przejść dalej. Nasz zespół programistów i specjalistów zbadał wszelkie możliwe przypadki, aby wykluczyć możliwość obejścia rozwiązania – przekonuje kierownik ds. rozwoju biznesu AGEify.

Przepisy krajowe i międzynarodowe zobowiązują firmy oferujące niektóre produkty i usługi do skutecznej weryfikacji wieku swoich klientów. Zmiany technologiczne i społeczne wymagają wprowadzenia silniejszych mechanizmów weryfikacji wieku.

Co istotne, AGEify może być również stosowany w sklepie stacjonarnym, aby umożliwić klientom udowodnienie swojego wieku bez konieczności okazania dowodu osobistego lub paszportu. Rozwiązanie łatwo integruje się z istniejącymi systemami, dzięki czemu kod potwierdzający wiek może być automatycznie drukowany na paragonie klienta tak, by nikt nie kwestionował procesu kontroli wieku w danym sklepie.

Źródło: AGEify, Newseria Innowacje

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764