logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sztuczna inteligencja rewolucją dla świata reklamy

  PR 06.06.2019, przeczytano 422 razy
Autor - Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Sztuczna inteligencja jest tematem nierzadko poruszanym w artykułach pisanych przez branżę marketingu. Mówi się o niej coraz częściej w kontekście rewolucji rynku. Co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem? Jak AI wpłynie na programmatic?  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuczna-inteligencja-rewolucja-dla-swiata-reklamy,382779,artykul.html

Co daje nam sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja jest terminem dość ogólnym, używanym do opisania zdolności maszyn do wykonywania poszczególnych zadań.

AI gromadzi wszystkie dane, w tym także te, które nie są ustrukturyzowane i wyciąga z nich przydatne wnioski w błyskawicznym tempie. To pozwala marketingowcom na podejmowanie odpowiednich decyzji szybciej niż kiedykolwiek. Sztuczna inteligencja potrafi także zdefiniować, które zasoby wykorzystać do komunikacji w danym kanale. Dzięki temu jesteśmy w stanie otrzymać reklamy spersonalizowane nie tylko na podstawie zainteresowań, ale także w oparciu o nastroje czy kontekst środowiska zakupowego. To wszystko stanowi wartość dodaną zarówno dla strony kupującej jak i sprzedającej.  Dla tej drugiej sztuczna inteligencja jest wsparciem w zakresie optymalizacji powierzchni reklamowej i cen minimalnych, co pozwala na uzyskanie maksymalnego przychodu dla właścicieli witryn.

Jak wykorzystujemy ją dziś?

Branża najczęściej wykorzystuje sztuczną inteligencje w procesie zakupu mediów. AI umożliwia bowiem oszacowanie prawdopodobieństwa tego, że konsument zareaguje na daną reklamę. To z kolei pomaga w określeniu czy i z jakim wkładem należy  ją licytować. Sztuczna inteligencja może być również wykorzystywana do tworzenia modeli wyszukiwania użytkowników, aby usprawnić proces targetowania reklam.

IBM, jako jedno z najstarszych informatycznych przedsiębiorstw na świecie od dawna testuje połączenie AI z zakupem mediów pod kątem optymalizacji wydatków na reklamę. Łącząc swój ekosystem Waston Advertising ze sztuczną inteligencją mogą posługiwać się takimi danymi jak chociażby pogoda z urządzeń internetowych, a także uzyskiwać głębszą analizę kontekstową danej strony. Dzięki temu podejmują lepsze decyzje w procesie licytacji reklam.

Jak będziemy z niej korzystać w przyszłości?

Sztuczna inteligencja ewoluuje, dostarczając nam coraz więcej innowacyjnych rozwiązań – od narzędzi po frameworki. Technologia staje się bardziej skalowana, co pozwala na spełnienie długo oczekiwanej obietnicy „właściwego użytkownika, komunikatu, czasu i miejsca”. Jest to niezwykle istotne dla całej branży, w tym modelu programmatic, który będzie mógł przewidzieć, kto może zaangażować się w daną reklamę oraz szybko przekazać możliwość licytacji, aby poprawić jej wydajność.

Mając wiedzę w jakim nastroju jest klient, marketer będzie wiedzieć czy dana osoba podejmie decyzję zakupową w danej chwili – to kluczowa informacja w sytuacji kiedy nie wiemy ile zapłacić za reklamę. To wszystko dzięki sztucznej inteligencji, która ma udostępnić wyżej wymienione możliwości w najbliższych latach.

Celem sztucznej inteligencji jest otworzenie szerokiego spectrum możliwości specjalistom, którzy będą mogli w najlepszy sposób wykonywać strategiczne zadania. Nie pozostaje nic innego jak bacznie obserwować rozwój jej możliwości i czerpać jak najwięcej z tego potencjału.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Odchodzenie od głównego nurtu spraw stanowi coraz częstszą odpowiedź na internetowe zagrożenia. Będzie to niebawem wymagało zmiany podejścia tych, którzy informacji poszukują, ale i tych, którzy je dostarczają
Zachowania konsumenckie w ewolucja mediów
Mając większy wybór, władzę i informacje na wyciągnięcie ręki bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, dzisiejsi konsumenci podejmują szybsze decyzje na różnych płaszczyznach, począwszy od tego, jak wydawać pieniądze do tego, które media wybrać.
Dyrektywa o prawie autorskim nie musi oznaczać cenzury internetu
Przyjęta przez Parlament Europejski dyrektywa o prawie autorskim nie musi mieć tak dużego wpływu na polski internet jak przewidywano w czarnych scenariuszach. Każde państwo może dostosować do dyrektywy swoje przepisy tak, by tylko został zrealizowany jej cel. Sprawa nie jest przegrana. Jak zaadaptujemy przepisy, zależy od nas i takie będziemy stosować – podkreśla Krzysztof...
Programmatic stawia na etykę
Firmy działające na programatycznym rynku zakupu reklam w Internecie opracowały własny kodeks etyki. Dzięki niemu ten dynamicznie rozwijający się sektor reklamy będzie działał przejrzyście, a niepożądane treści w reklamach będą eliminowane.
Podsumowanie roku na XIX Kongresie Profesjonalistów PR: Komentarze PSPR
"Subiektywny przegląd najciekawszych zjawisk PR minionego roku" prezentowany przez Adama Łaszyna od dziesięciu lat na Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie to ważne dla branży zestawienie, które jest swoistym papierkiem lakmusowym kondycji PR w Polsce pod wzgledem etycznym i kreatywnym. Tegoroczne zestawienie było inne pod wieloma względami. Poprosiliśmy o komentarz członków...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764