logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sztuczna inteligencja rewolucją dla świata reklamy

  PR 06.06.2019, przeczytano 714 razy
Autor - Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Sztuczna inteligencja jest tematem nierzadko poruszanym w artykułach pisanych przez branżę marketingu. Mówi się o niej coraz częściej w kontekście rewolucji rynku. Co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem? Jak AI wpłynie na programmatic?  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuczna-inteligencja-rewolucja-dla-swiata-reklamy,382779,artykul.html

Co daje nam sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja jest terminem dość ogólnym, używanym do opisania zdolności maszyn do wykonywania poszczególnych zadań.

AI gromadzi wszystkie dane, w tym także te, które nie są ustrukturyzowane i wyciąga z nich przydatne wnioski w błyskawicznym tempie. To pozwala marketingowcom na podejmowanie odpowiednich decyzji szybciej niż kiedykolwiek. Sztuczna inteligencja potrafi także zdefiniować, które zasoby wykorzystać do komunikacji w danym kanale. Dzięki temu jesteśmy w stanie otrzymać reklamy spersonalizowane nie tylko na podstawie zainteresowań, ale także w oparciu o nastroje czy kontekst środowiska zakupowego. To wszystko stanowi wartość dodaną zarówno dla strony kupującej jak i sprzedającej.  Dla tej drugiej sztuczna inteligencja jest wsparciem w zakresie optymalizacji powierzchni reklamowej i cen minimalnych, co pozwala na uzyskanie maksymalnego przychodu dla właścicieli witryn.

Jak wykorzystujemy ją dziś?

Branża najczęściej wykorzystuje sztuczną inteligencje w procesie zakupu mediów. AI umożliwia bowiem oszacowanie prawdopodobieństwa tego, że konsument zareaguje na daną reklamę. To z kolei pomaga w określeniu czy i z jakim wkładem należy  ją licytować. Sztuczna inteligencja może być również wykorzystywana do tworzenia modeli wyszukiwania użytkowników, aby usprawnić proces targetowania reklam.

IBM, jako jedno z najstarszych informatycznych przedsiębiorstw na świecie od dawna testuje połączenie AI z zakupem mediów pod kątem optymalizacji wydatków na reklamę. Łącząc swój ekosystem Waston Advertising ze sztuczną inteligencją mogą posługiwać się takimi danymi jak chociażby pogoda z urządzeń internetowych, a także uzyskiwać głębszą analizę kontekstową danej strony. Dzięki temu podejmują lepsze decyzje w procesie licytacji reklam.

Jak będziemy z niej korzystać w przyszłości?

Sztuczna inteligencja ewoluuje, dostarczając nam coraz więcej innowacyjnych rozwiązań – od narzędzi po frameworki. Technologia staje się bardziej skalowana, co pozwala na spełnienie długo oczekiwanej obietnicy „właściwego użytkownika, komunikatu, czasu i miejsca”. Jest to niezwykle istotne dla całej branży, w tym modelu programmatic, który będzie mógł przewidzieć, kto może zaangażować się w daną reklamę oraz szybko przekazać możliwość licytacji, aby poprawić jej wydajność.

Mając wiedzę w jakim nastroju jest klient, marketer będzie wiedzieć czy dana osoba podejmie decyzję zakupową w danej chwili – to kluczowa informacja w sytuacji kiedy nie wiemy ile zapłacić za reklamę. To wszystko dzięki sztucznej inteligencji, która ma udostępnić wyżej wymienione możliwości w najbliższych latach.

Celem sztucznej inteligencji jest otworzenie szerokiego spectrum możliwości specjalistom, którzy będą mogli w najlepszy sposób wykonywać strategiczne zadania. Nie pozostaje nic innego jak bacznie obserwować rozwój jej możliwości i czerpać jak najwięcej z tego potencjału.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Eksperci o druku w przyszłości: Będzie pomostem między światem analogowym a cyfrowym
Hologramy 3D i „mówiące gazety” - czy tak wygląda przyszłość branży druku? Jak przekonują eksperci Canon Polska, w niedalekiej przyszłości druk stanie się częścią cyfrowego ekosystemu.
Targi i eventy w czasie pandemii
Redakcja Gifts Journal TV przeprowadziła rozmowę z Panią Beatą Kozyrą, prezesem zarządu Polskiej Izby Przemysłu Targowego (PIPT) odnośnie aktualnej sytuacji w branży eventowej w okresie trwającej pandemii.
HP zaprasza na wirtualne pokazy urządzeń Graphics Solutions Business
Centra HP Graphics Experience w Barcelonie, Atlancie i Singapurze zapraszają na bezpłatne, wirtualne demonstracje całej gamy urządzeń i drukarek z serii HP Graphics Solutions Business. Maic Hengemuehle, Worldwide Manager, HP Graphics Experience Centers, przybliża ideę tych wirtualnych prezentacji.
Alfabet Wyceniania: komentarz Aleksandry Tulibackiej
Rozbieżność w wynikach ankiet – zarówno jeśli chodzi o wyceny logo, jak i poszczególnych elementów identyfikacji wskazują na smutne i niestety proste do przewidzenia wnioski – o pieniądzach i samym wycenianiu rozmawiamy zdecydowanie za mało.
Alfabet Wyceniania: komentarz Tomasza Bilaka
Lubię to co robię, projektowanie sprawia mi przyjemność. Jednak nie robię tego za darmo, więc temat kosztorysowania jest dla mnie ważny. Alfabet Wyceniania to świetna okazja do rozpoczęcia dyskusji na ten temat.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764