
Kompetencje przyszłości są bliżej niż myślisz – przekonują przedstawiciele marki PixBlocks, specjalizującej się w kursach programowania dla dzieci. Kampania promująca usługi PixBlocks została zrealizowana przy wsparciu AI, agencji kreatywnej Good People i K2 Precise (Grupa K2).
Kampania online pod hasłem „Odkoduj przyszłość” przedstawia rzeczywiste dzieci na tle futurystycznych widoków, wygenerowanych za pomocą sztucznej inteligencji. Nawiązania do motoryzacji, architektury czy środowiska naturalnego w przyszłościowej odsłonie pokazują, w jakim świecie mogą żyć kolejne pokolenia. Przedstawiciele Akademii PixBlocks przekonują jednak, że nawet jeśli przemiany na świecie nie będą tak wyraźne, kodowanie pozostanie przydatną umiejętnością, którą dzieci mogą zdobywać już od 7. roku życia.
Wyzwaniem, jakie postawili przed sobą twórcy kampanii, jest odczarowanie błędnego przekonania, że programowanie jest przeznaczone wyłącznie dla dzieci wyraźnie zainteresowanych naukami ścisłymi. Obserwując dynamiczne zmiany zachodzące na świecie, można zyskać pewność, że podstawy kodowania przydadzą się w przyszłości każdemu, a programowanie nie jest wyłącznie dla programistów. „Odkodowanie przyszłości” oznacza, że to, czego dziecko już dziś nauczy się w świecie kodu, będzie miało realny wpływ na to, jak będzie wyglądała jego przyszłość.
Warto wspomnieć również, że programowanie pozytywnie wpływa na zdolność logicznego myślenia czy umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów. To umiejętności, które mogą wspierać dzieci w nauce, a dalej – w dorosłym życiu, niezależnie od tego, jaką ścieżkę zawodową wybiorą.
Kampania ruszyła 1 sierpnia 2023 roku, poprzedzając okres powrotu do szkoły, kiedy to rodzice najczęściej podejmują decyzje o wyborze zajęć pozalekcyjnych dla swoich pociech.
Za nową strategię i komunikację marki odpowiada agencja kreatywna Good People, a za jej wdrożenie i zakup mediów – K2 Precise z giełdowej Grupy K2
Źródło: K2
Nie rozumiem po co zatrudnili agencję, skoro wszystko wymyśliła sztuczna inteligencja.
Nie piszą że wszystko, tylko że część.
A nie mogła całości?
Pewnie wyszło by taniej i lepiej.
Ale co chcesz konkretnie powiedzieć? Że sztuczna inteligencja nie może, czy nie powinna mieć zastosowania w branży kreatywnej?
Jest napisane. Dość krótkie zdania, łatwe do zrozumienia.
Czyli nie do końca wiesz, ale czujesz potrzebę żeby pohejtować - tak dla czystej przyjemności?
A prawa autorskie?
W jakiej formie AI przekazała prawa do tego co stworzyła?
Ciekawe, znalazłeś gdzieś informację że sztuczna inteligencja przekazuje prawa autorskie? Gdzie?
Czyli nie mieli praw autorskich do omawianego fragmentu utworu...
To zależy. Jeśli użycie wytworów sztucznej inteligencji ma charakter twórczy, to całość jest objęta prawem autorskim. Jak z pędzlem.
A na jakiej podstawie pozyskali ten fragment.
Ponoć jest to skomplikowana kwestia omawiana przez specjalistów...
Nie jest istotne jak pozyskali skoro nie jest to fragment objęty ochroną prawną. Ważne co z nim dalej zrobili - jak z pędzlem.