logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka (dla) bezpiecznej jazdy - Barrakuz dla akcji #Smartoff

  PR 18.12.2019, przeczytano 1186 razy
ilustracjastrzałka

„Piszę albo jadę”, „Nie przymykaj oczu na rzeczywistość” - to niektóre z przekazów zilustrowanych na plakatach Barrakuz, ilustratorki, miłośniczki kolażu, jednej z najbardziej pożądanych obecnie projektantek grafiki w Polsce. Zaangażowanie artystki w akcję #Smartoff, to kolejny etap projektu edukacyjnego „Jak Jeździsz”, który ma zwiększać świadomość wśród młodych kierowców jak niebezpieczne jest używanie telefonów podczas jazdy samochodem. Prace Barrakuz, czyli Beaty Śliwińskiej, będzie można oglądać m.in. w mediach społecznościowych i  w oddziałach Santander Bank Polska. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-%28dla%29-bezpiecznej-jazdy---barrakuz-dla-akcji-smartoff,385126,artykul.html

- Projekty w ramach kampanii #Smartoff były wyzwaniem - wykonywałam je również z myślą o sobie samej. Nie jestem święta za kierownicą, zdarzało mi się korzystać z telefonu podczas prowadzenia auta. Dopiero kiedy spotkałam się z organizatorami kampanii, porozmawiałam z nimi o faktach związanych z tym zjawiskiem, przekonałam się jak bardzo jest to poważny problem. Musiałam głęboko zastanowić się nad tym, co trafiłoby do mnie, co mnie samą, jako odbiorcę, w ciekawy sposób przekonałoby i zwróciło moją uwagę na ten arcyważny temat. Zależało mi, żeby wykorzystując swój styl zaciekawić tematem młodych odbiorców, do których kieruję moje projekty, ale chciałam uniknąć przy tym straszenia. Ten projekt sprawił mi dużo radości! Dzięki niemu mogę wykorzystać szeroki zasięg, jaki mają moje prace, by dotrzeć do innych z ważnym przekazem. I to jest chyba najwyższa forma zaangażowania w odpowiedzialność społeczną – mówi Beata Śliwińska, ilustratorka.

Beata Śliwińska, znana jako Barrakuz, z wykształcenia jest architektem krajobrazu, z zawodu projektantką graficzną i ilustratorką. Główne metody jej pracy to modyfikacje graficzne i kolaż. Zajmuje się m.in. postprodukcją graficzną sesji modowych, okładek płyt, książek, oprawą graficzną wydarzeń kulturalnych, tworzeniem identyfikacji wizualnych. Jej prace pojawiały się np. we włoskim Vogue oraz na wystawie LA Artistic Book Fair w Los Angeles. Wzięła udział w akcji #Smartoff, ponieważ sama przyznaje, że problem używania telefonu za kierownicą jest jej bliski. To osobiste podejście połączone z wyjątkową wyobraźnią i charakterystyczną techniką ilustratorki zaowocowały trzema pracami o wyrazistym przekazie.

- Nasz projekt „Jak Jeździsz” w mediach społecznościowych obserwuje już ponad 130 tys. osób. Poruszamy tematy, które są naprawdę ważne. Jednym z nich jest akcja #Smartoff, poprzez którą edukujemy o zagrożeniach związanych z używaniem smartfona za kierownicą. Zależy nam, żeby wywołać refleksję u jak największej liczby osób, szukamy różnych kanałów dotarcia, dlatego tym razem zdecydowaliśmy się na współpracę z ciekawą artystką młodego pokolenia. Jej prace przyciągają wzrok wielu młodych ludzi, nie tylko tych zainteresowanych sztuką, co daje nam możliwość zwiększenia zasięgu i zwrócenia uwagi na ten problem w niekonwencjonalny sposób – mówi Katarzyna Meissner, Dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych Santander Bank Polska.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Jakie jeszcze problemy widzisz na drodze?

- Fani Jak Jeździsz świetnie odebrali akcję #Smartoff Challenge, której elementem były m.in. naklejki na samochód zachęcające do odłożenia na bok smartfona podczas prowadzenia pojazdu. Cieszę się, że problem używania telefonów za kierownicą nadal pozostaje głównym tematem akcji. Po reakcjach ludzi widać, że jest to sprawa, która dotyczy niemal każdego kierowcy. I przez to wszyscy w równym stopniu możemy przyczynić się do bezpieczeństwa na drogach – mówi Kuba Giermaziak, ambasador akcji Jak Jeździsz, kierowca wyścigowy.

Edukacja na temat jazdy bez telefonu to najważniejszy wątek projektu Jak Jeździsz w 2019 r. Bank chce rozwijać go poruszając kolejne ważne dla bezpieczeństwa na drogach tematy. Dlatego zachęca wszystkich kierowców do wzięcia udziału w ankiecie na stronie www.jakjezdzisz.pl, której celem jest m.in. zidentyfikowanie innych problemów uczestników ruchu drogowego. Udział w niej może wziąć każdy, komu zależy na poprawie bezpieczeństwa. Ankietę można wypełniać do końca roku i towarzyszy jej konkurs, w którym do wygrania są plakaty z autografem Barrakuz oraz gadżety motoryzacyjne.

O Jak Jeździsz

Projekt edukacyjny Jak Jeździsz, promujący odpowiedzialne i kulturalne zachowanie się na drodze, Santander Bank Polska realizuje od 2015 r. Obejmuje komunikację w mediach społecznościowych i organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach. Przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, internauci kilka razy w tygodniu mogą liczyć na aktualne informacje drogowe oraz merytoryczne porady dotyczące m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci czy techniki jazdy.

Więcej informacji:

Źródło: Santander Bank Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764