logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka cyfrowego obrazu po japońsku - relacja z forum

   01.10.2014, przeczytano 1645 razy
ilustracjastrzałka

Pierwsza edycja forum pod hasłem: Nowe Japońskie Technologie. Sztuka Cyfrowego Obrazu odbyła się w Krakowie 26 września br. W trakcie spotkania przeprowadzono prelekcje z zakresu cyfrowej fotografii, grafiki, poligrafii i Digital Signage. Omówiono również wpływ nowoczesnych technologii na rozwój japońskiej sztuki. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z najnowszymi produktami światowych marek, związanych z sektorem „cyfrowego obrazu”. Organizatorem Forum była agencja Lucky Monday PR&Events. W spotkaniu wzięło udział ponad 200 osób.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-cyfrowego-obrazu-po-japonsku---relacja-z-forum,22777,artykul.html

Forum Nowe Japońskie Technologie. Sztuka Cyfrowego Obrazu organizowane było w ramach Roku Wymiany pomiędzy Grupą Wyszehradzką a Japonią. Do udziału w nim organizator zaprosił takie marki jak m.in.: NEC, Nikon, Epson, Wacom, Corel, X-Rite. Sponsorem z sektora automotive była firma Anndora – autoryzowany diler japońskiej marki Mazda.

Pomysł na zorganizowanie Forum, łączącego wiedzę na temat nowych technologii z dziedziną sztuki i kultury zrodził się spontanicznie. Jednak realizacja tego projektu była już gruntownie przemyślana i zweryfikowana pod kątem potrzeb uczestników. Tym bardziej cieszy fakt, że spotkaliśmy się z tak dużym zainteresowaniem odbiorców i bardzo pozytywnymi reakcjami już po samym wydarzeniu. To ogromna satysfakcja i równocześnie wyraźny sygnał, że takich branżowych spotkań, związanych z szeroko pojętym „cyfrowym obrazem”  nadal brakuje na rynku – stwierdziła Anna Wrzesińska, dyrektor agencji Lucky Monday PR&Events.  

Uroczystego otwarcia Forum dokonał Konsul Honorowy Japonii w Krakowie - Krzysztof Ingarden. Zainteresowaniem uczestników Forum cieszyły się zarówno branżowe prelekcje, jak i stoiska wystawiennicze, gdzie prezentowano szerokie spektrum produktów najnowszej generacji. Poczynając od specjalistycznych monitorów graficznych, przez aparaty i obiektywy, tablety piórkowe, projektory i wielkoformatowe drukarki, aż po kalibratory niezbędne do profesjonalnego „zarządzania barwą”.

Podczas Forum dokonano uroczystego wręczenia nagród laureatom konkursu foto-graficznego „Japońskie Kadry”. Nagrodę Główną, monitor graficzny NEC SPECTRAVIEW 232, otrzymała Anna Lewiak za pracę „Przełamać Lęk”. 

W trakcie spotkania przedstawiono także edukacyjny program ochrony praw autorskich Twoje zdjęcie. Twoje prawo, który realizuje firma Nikon Polska. Chętni mogli zapoznać się także z technologią Augmented Reality w trakcie zwiedzania wystawy Tōkaidō - droga wschodniego morza, autorstwa Aleksandra Janickiego. Atrakcji nie zabrakło również dla amatorów dobrej, japońskiej kuchni, jak i fanów mocnych wrażeń.  Pokaz o nazwie „Stal i Duch”,  prezentujący szermierczą sztukę Polski i Japonii (szabla i katana) wykonały grupy: Silkfencing Team i Bujutsu Kan. Natomiast świetne przekąski serwowała firma Miyako Sushi.

Strategicznymi Partnerami Forum byli: NEC Display Solutions oraz Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Ambasady Japonii w Polsce oraz Stowarzyszenia Polish Digital Signage Association.

Patronami medialnymi wydarzenia byli: magazyny Visual Communication oraz Photoshop Pro oraz portale: Marketing przy Kawie, Graffus, Japonia-Online oraz Signs.pl.

Źródło: Lucky Monday PR&Events

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żołądkowa Gorzka w nowej butelce
Żołądkowa Gorzka, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku, przechodzi kolejną metamorfozę w swojej historii. Stock Polska prezentuje nową elegancką odsłonę butelki swojego flagowego produktu w portfolio, którego smak niezmiennie opiera się na recepturze sprzed 200 lat.
Mariusz Przybylski nowym ambasadorem Samsung
Mariusz Przybylski jest jednym z najpopularniejszych projektantów mody w Polsce. Jego projekty charakteryzują się wyjątkową formą i kreatywnością, a jego kreacje wybiera wiele polskich gwiazd i nie tylko. Jednocześnie projektant w swojej pracy stawia na wysoką jakość tkanin, a te z kolei wymagają odpowiedniej pielęgnacji. Partnerstwo z Samsung AirDresser oraz całą...
Binance w kampanii promocyjnej chce rozdawać dolary
Binance, największa na świecie giełda kryptowalut i ekosystem blockchain, rozpoczęła nowa kampanię promocyjną o nazwie "Krypto jest lepsze z Binance". W ramach kampanii zostanie zaprezentowanych dziesięć historii użytkowników Binance z całego świata, którzy wykorzystali platformę i kryptowaluty, aby poprawić jakość swojego życia. Częścią kampanii są także dwa...
„Dom” w świątecznej reklamie Allegro
“Dom” to świąteczna opowieść o miłości i rodzinie. Allegro w tegorocznej kampanii porusza temat mijającego czasu i tego jak wpływa on na relacje z bliskimi.
„Praska Ślizgawka” w świątecznej kampanii Pepsi
Najbardziej wyjątkowe lodowisko na mapie Warszawy – „Praska Ślizgawka Konesera” – już od 2 grudnia zaprasza wszystkich miłośników piruetów do wspólnej zabawy. Partnerem lodowiska po raz kolejny została marka Pepsi. Zimowa atrakcja Centrum Praskiego Koneser będzie dostępna niemal codziennie, od rana do późnego wieczora. Po spełnieniu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764