logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka miejska już wkrótce w Chyloni

   14.09.2024, przeczytano 456 razy
ilustracjastrzałka

Warsztaty projektowe dla różnych grup odbiorców, spotkania z twórcami, muzyka i relaks to propozycja Traffic Design na ostatnie dni lata. W otoczeniu realizacji zaproszonych do udziału w festiwalu artystów będziemy świętować Chylonię – zwykłą dzielnicę, a jednocześnie bohaterkę miejskich opowieści.b


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-miejska-juz-wkrotce-w-chyloni,405679,artykul.html

W ramach pracy nad programem Festiwalu wraz z zaproszonymi artystami badaliśmy temat lokalności - dzielnicy jako naszego miejsca na ziemii, budującego wyobrażenia o tym czym jest przestrzeń publiczna, na co można sobie w niej pozwolić, jakich zachowań unikać - co jest prywatne, a co jest wspólne oraz kto o tym decyduje. Okazuje się, że wiele z tych aspektów jest tożsama dla różnych podobnych miejsc w Polsce i na świecie. Efektem procesu twórczego jest seria obiektów, poświęconych dzielnicy.

Dzielnica w interpretacji artystów

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Natalia Magalska (Polska) jedna z najbardziej znanych rzeźbiarek młodego pokolenia stworzyła instalację ścienną będącą komentarzem do kwestii publiczne/prywatne – przekraczania stref. Odlewając z porcelany elementy takie jak fragmenty siatek ogrodzeniowych, płotów i prętów zbrojeniowych Magalska uzyskała elegancką, delikatną, wielowarstwową kompozycję. Rzeźba znajdzie się na budynku Wymiennikowni - młodzieżowej świetlicy gromadzącej lokalną młodzież w ramach różnych zajęć popołudniowych.

Octavi Serra (Hiszpania) znamy ich z widzenia, w rozmowach łatwo nam zidentyfikować o kogo chodzi: „ten, który karmi gołębie”, „ta, która siedzi na ławce” anonimowe gwiazdy dzielnicy. Hiszpański artysta koncentruje się na lokalnych celebrytach, znanych z tego, że są znani w swojej dzielnicy. To możemy być ja i Ty. Od września będą - niczym gwiazdy filmowe - mieli swoją aleję w Parku Kilońskim.
Kolejna realizacja to nawiązujący do światowej stolicy sławy Hollywood - napis Chylonia. Litery przygotowane przez zespół projektowy Traffic Design – będą malowane w ramach warsztatu partycypacyjnego z mieszkańcami Chyloni na górce w Parku Kilońskim

Ampparito (Hiszpania) skoncentrował się na bliskim dla Traffic Design temacie - zwierzętach w mieście. Tym razem będą to dzikie ptaki - kruki służące do odstraszania gołębi. W pracy „karnawał drapieżników” Ampparito przygląda się ptakom w mieście, interakcji z ludźmi - dokarmianu, odstraszaniu. Ptaki w tej realizacji to także alegoria ludzi - mieszkańców miasta. Krukom będą towarzyszyły kaczki, które pojawią się na rzeczce w Parku Kilońskim.

Ostatnia z tegorocznych realizacji to praca według koncepcji grupy Guerilla Spam (Włochy), którą również będą współtworzyć uczestnicy warsztatu - mieszkanki i mieszkańcy Chyloni. Patyki i maski staną się prostą konstrukcją odzwierciedlającą emocjonalną warstwę Chyloni.

Montaże partycypacyjne w Parku Kilońskim

W sobotę 14.09 spotykamy się w Parku Kilońskim. Tego dnia zapraszamy do wspólnego malowania liter Chylonia, na otwarcie Alei Gwiazd oraz do wzięcia udziału w realizacji Guerilla Spam. 

Dodatkowo odbędą się warsztaty i spotkania z twórcami, będzie muzyka na żywo, pokazy deskorolkowe, zoga (rodzaj jogi) i inne atrakcje. 

Festiwal jest finansowany ze środków miasta Gdynia. 

Źródło: Traffic Design

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP Print AI - również dla dużego formatu
Podczas wydarzenia HP Imagine firma HP zaprezentowała HP Print AI, inteligentne środowisko drukowania1 stworzone z myślą o zmianie sposobu, w jaki drukujemy. Funkcje HP Print AI ułatwiają drukowanie i konfigurowanie sprzętu. Pierwsza funkcja – Perfect Output – poprawia jakość i wygląd wydruków - jest już dostępna w wersji beta. HP...
Kerris z nowym projektem digital dla the:protocol
Agencja KERRIS, odpowiedzialna za kompleksową obsługę mediów społecznościowych platformy rekrutacyjnej theprotocol.it, należącej do Grupy Pracuj i skierowanej do specjalistów IT & tech, rozpoczęła nowy projekt contentowy mający na celu zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zaangażowanie specjalistów z sektora IT i technologii.
Life in Pink: Zara Larsson twarzą kampanii słuchawek Sony
Aby podkreślić symbiotyczny związek dźwięku ze stylem, firma Sony rozpoczyna kampanię „Life in Pink”, promującą nagradzane słuchawki z systemem redukcji hałasu WH-1000XM5 w nowej wersji kolorystycznej „Smoky Pink”. Twarzą tej kampanii jest piosenkarka, autorka tekstów i ikona stylu Zara Larsson („Symphony”,...
Festiwalu Kinomural zbliża się we Wrocławiu
Sztuka, która zmienia miasto w galerię - tak jednym zdaniem można określić Kinomural. Podczas tego wydarzenia, 19 i 20 października, wrocławskie kamienice po raz kolejny przemienią się w wielkoformatowe ekrany, na których zaprezentowane zostaną prace artystów i artystek sztuki nowych mediów z całego świata.
Agencja Assembly otwiera dział medialny w Polsce
Assembly, międzynarodowa agencja medialna działająca w oparciu o model omnichannel należąca do Stagwell (STGW), ogłosiła dalsze inwestycje w działalność w Polsce oraz otwarcie nowego działu medialnego. Nowy dział wzmocni zintegrowaną ofertę Assembly z zakresu mediów i e-handlu w Europie Środkowej i Wschodniej, co pozwoli agencji sprostać rosnącym potrzebom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764