logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka niemarnowania w kampanii edukacyjnej Lidla

  PR 04.09.2024, przeczytano 276 razy
ilustracjastrzałka

Co roku w Polsce marnuje się aż 4,8 mln ton jedzenia, z czego 60 proc. w gospodarstwach domowych. Zbliżający się Międzynarodowy Dzień Świadomości nt. Strat i Marnotrawstwa Żywności ONZ, który wypada 29 września, to dobra okazja do nagłośnienia skali tego problemu. Aby przeciwdziałać wyrzucaniu żywności, Lidl Polska wraz z partnerem – Caritas Polska, 2 września br. rozpoczął czwartą edycję kampanii edukacyjnej „Sztuka niemarnowania”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-niemarnowania-w-kampanii-edukacyjnej-lidla,405521,artykul.html

Marnowanie jedzenia to poważny problem na światową skalę – według danych, 30 proc. żywności, czyli ok. 1,3 miliarda ton, trafia do kosza. Szacuje się, że to dość, by nakarmić aż 2 mld ludzi. Co więcej, rozkładające się artykuły spożywcze odpowiadają za ok. 8 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych. Każda tona żywności na wysypisku śmieci emituje do atmosfery 4,2 tony CO2, przyczyniając się do zmiany klimatu. Nie bez znaczenia jest też ślad wodny warzyw, owoców i innych produktów. Na wyhodowanie jabłka potrzeba ok. 70 l, a na wytworzenie kilograma wołowiny – prawie 15,5 tys.!1

Marnowanie żywności ma wpływ nie tylko na środowisko naturalne, ale także na stan naszego portfela. Szacuje się, że wartość żywności, którą wyrzuca do kosza polska czteroosobowa rodzina, wynosi aż 2,5 tys. zł. W związku z tym, planowanie racjonalnych zakupów a także przechowywanie żywności we właściwy sposób, to nie tylko dbanie o przyłość naszej planety, lecz również sposób na lepsze zarządzanie domowym budżetem.

Zostań artystą – nie marnuj jedzenia

2 września br. Lidl Polska wystartował z czwartą edycją kampanii edukacyjnej „Sztuka niemarnowania”. Sieć wraz ze swoim partnerem – Caritas Polska i Caritas diecezjalnymi – będzie zachęcała do bycia artystą i uprawiania sztuki kulinarnej w rytmie zero waste, a także dokonywania przemyślanych zakupów. W trakcie kampanii promowane będą również dobre praktyki, dzięki którym można dłużej przechowywać żywność i lepiej wykorzystywać resztki.

Kampania potrwa do 29 września br., a jej nośnikami będzie: gazetka reklamowa, kanały digitalowe, a także komunikacja w sklepach.

Kupuję, nie marnuję

Niemarnowanie żywności to jeden z najważniejszych celów, jakie postawił sobie Lidl Polska. Sieć nieustannie rozwija działania w tym zakresie – już na poziomie każdego sklepu optymalizowana jest wielkości zamówień oraz prowadzony jest system przecen, aby skutecznie minimalizować ryzyko marnowania. Każdy sklep monitoruje termin przydatności do spożycia sprzedawanych artykułów, a gdy czas ten jest krótki, produkty objęte są przeceną.

Ponadto, we wszystkich sklepach Lidl Polska dostępne są tańsze produkty w ramach akcji „Kupuję, nie marnuję”. Dzięki temu, klienci mają dostęp do artykułów z każdej grupy asortymentowej w niższej cenie – takich jak świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze, owoce i warzywa oraz tzw. suchych artykułów (m.in. chlebów pakowanych i ciast) o krótkim terminie przydatności lub z uszkodzeniami niewpływającymi na jakość produktu. Produkty objęte przecenami zawsze znajdziemy w miejscu ich standardowej prezentacji lub w specjalnych kącikach Taniej!, dodatkowo oznaczonych informacją o przecenie i etykietą rabatową Kupuję, nie marnuję.

Sieć regularnie oferuje także „nieperfekcyjne” warzywa i owoce w niższych cenach. Dotychczas dużym zainteresowaniem klientów cieszyły się niewymiarowe jabłka sprzedawane prosto ze skrzyń, nieidealne, „opalone” przez słońce pomidory, „krzywe” buraki oraz ziemniaki, które obrodziły w nadmiarze. W tym roku sieć sprzedawała również arbuzy, które ucierpiały wizualnie w wyniku gradobicia, jednak ich smak pozostał bez zmian. Wprowadzając je do oferty, Lidl Polska przeciwdziała marnowaniu żywności, jednocześnie wspierając polskich dostawców, którzy mieli problem ze sprzedażą tych produktów.

Współpraca z Caritas Polska

Lidl Polska współpracuje z Caritas od wielu lat. Sieć systematycznie przekazuje artykuły dla osób starszych, chorych czy żyjących w ubóstwie. Aktywnie uczestniczy również w programie „Spiżarnia Caritas”, mającym na celu ograniczenie marnowania żywności i jednoczesne wsparcie osób potrzebujących pomocy żywnościowej. W latach obrotowych Lidl Polska 2021–2022 i 2022–2023 przekazał 252 225 kg artykułów o łącznej wartości 5 577 705 zł. Od wielu lat sieć wspiera również projekt modernizacji i doposażenia jadłodajni na terenie całej Polski. Jest on prowadzony przez Caritas z myślą o osobach bezdomnych oraz będących w trudnej sytuacji życiowej.

Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie. To nie tylko przysłowie, ale realne działanie jakie łączy Caritas Polska i Lidl Polska. Sieć od wielu lat wspiera nas w pomocy osobom potrzebującym, m.in. jest naszym stałym partnerem w realizacji Programu "Jadłodajnia Caritas" w ramach którego 80 jadłodajni Caritas może liczyć na wsparcie inwestycyjne. Lidl Polska przez ostatnie lata na ten cel przekazał prawie 2 mln zł” – mówi Bartłomiej Kulisz, Kierownik Działu Pomocy Żywnościowej i Rzeczowej Caritas Polska.

Źródło: Lidl Polska

Dodatkowe informacje:

1: Źródła: Materiał opracowano na podstawie wyników badań IOŚ-PIB i SGGW w ramach projektu PROM; raportów Capgemini, IOŚ, NIK i Polskiego Instytutu Ekonomicznego.]

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ibis z globalną kampanią wizerunkową Go Get It
Ibis, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek hotelowych na świecie segmentu ekonomicznego rozpoczęła nową globalną kampanię pod hasłem „Go get it” („Idź po swoje”), która ukazuje hotele z rodziny ibis jako miejsca pomagające podróżnikom z całego świata realizować swoje aspiracje i...
Leo Burnett łączy Alfę Romeo i Roberta Makłowicza
W związku z wprowadzeniem na rynek nowej Alfy Romeo Junior, pierwszego modelu marki produkowanego w Polsce, agencja Leo Burnett Warszawa zaprosiła do współpracy Roberta Makłowicza – znanego dziennikarza, twórcę kultowych programów, krytyka kulinarnego, pasjonata podróży i motoryzacji oraz fana marki Alfa Romeo. Współpraca ta jest częścią...
Praca kierowców ciężarówek w kampanii C. H. Robinson
Firma C. H. Robinson stworzyła kampanię wizerunkową promującą Truck Driver Appreciation Week. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na rolę kierowców ciężarówek w łańcuchu dostaw. W jej ramach uruchomione zostały działania w mediach społecznościowych, a także przygotowany materiał wideo pokazujący dzień z życia kierowcy. Przy drogach w krajach biorących udział w kampanii...
Zasąsiadujmy się: kampania Ogilvy dla Milka
Milka i Ogilvy Polska przygotowały nową platformę komunikacji pod hasłem „Zasąsiadujmy się”. Po raz pierwszy marka w Polsce podejmuje lokalną inicjatywę opartą w całości na doświadczeniach z polskiego rynku. Kampania „Zasąsiadujmy się” ruszyła 02.09 br. i rozpoczęła się działaniami digitalowymi i TVC, a jej sercem jest niestandardowa, masowa aktywacja...
Wavemaker wspiera debiut nowych zapachów YSL i Prada
Yves Saint Laurent i Prada - dwie marki o ugruntowanej pozycji w świecie luksusu - wspierają kampanią nowe odsłony swoich flagowych zapachów. Są to: YSL MYSLF, z odsłoną Le Parfum oraz Prada Paradoxe, z wariantem o nazwie Virtual Flower. Celem działań jest budowanie świadomości nowych produktów i wsparcie ich sprzedaży, jak również wzmacnianie wizerunku i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764