logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka prawem chroniona: Prawo autorskie w sztukach wizualnych - bezpłatny poradnik

  PR 17.02.2019, przeczytano 1413 razy
ilustracjastrzałka

Na stronie projektu sztuka.osrodekanaliz.pl jest już dostępny poradnik z podstaw prawa autorskiego dla twórców sztuk wizualnych przygotowany przez Ośrodek Analiz Cegielskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-prawem-chroniona%3A-prawo-autorskie-w-sztukach-wizualnych---bezplatny-poradnik,381273,artykul.html

Poradnik przedstawia podstawy prawa autorskiego z punktu widzenia osób zajmujących się twórczością z zakresu sztuk wizualnych, w tym twórczością plastyczną. Z tego względu kwestie związane z innymi rodzajami twórczości, w tym muzyczną, literacką, filmową, naukową, ludową, lutniczą, dotyczącą programów komputerowych i baz danych, a także problematyka dotycząca praw pokrewnych, zostały w nim pominięte. Niektóre ogólne zagadnienia z zakresu problematyki praw autorskich, które nie dotyczą bezpośrednio twórczości wizualnej, zostały natomiast potraktowane jedynie sygnalizacyjnie.

Część poradnika została także poświęcona zbiorowemu zarządzaniu prawami autorskimi z zaznaczeniem funkcjonowania w Polsce organizacji zbiorowego zarządzania w odniesieniu do utworów plastycznych – co ma szczególne znaczenie w związku z wejściem w życie w lipcu 2018 r. ustawy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi.

Poradnik został napisany językiem na tyle przystępnym, aby mogli z niego korzystać także nieprawnicy. Jest on zarazem opatrzony aparatem naukowym pozwalającym każdemu odbiorcy sięgnąć do źródeł pojawiających się w nim informacji.

Źródło: Ośrodek Analiz Cegielskiego

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
Jak reklamować organizację w internecie bez dużego budżetu? Poradnik
Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764