logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka prawem chroniona: Prawo autorskie w sztukach wizualnych - bezpłatny poradnik

  PR 17.02.2019, przeczytano 698 razy
ilustracjastrzałka

Na stronie projektu sztuka.osrodekanaliz.pl jest już dostępny poradnik z podstaw prawa autorskiego dla twórców sztuk wizualnych przygotowany przez Ośrodek Analiz Cegielskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-prawem-chroniona%3A-prawo-autorskie-w-sztukach-wizualnych---bezplatny-poradnik,381273,artykul.html

Poradnik przedstawia podstawy prawa autorskiego z punktu widzenia osób zajmujących się twórczością z zakresu sztuk wizualnych, w tym twórczością plastyczną. Z tego względu kwestie związane z innymi rodzajami twórczości, w tym muzyczną, literacką, filmową, naukową, ludową, lutniczą, dotyczącą programów komputerowych i baz danych, a także problematyka dotycząca praw pokrewnych, zostały w nim pominięte. Niektóre ogólne zagadnienia z zakresu problematyki praw autorskich, które nie dotyczą bezpośrednio twórczości wizualnej, zostały natomiast potraktowane jedynie sygnalizacyjnie.

Część poradnika została także poświęcona zbiorowemu zarządzaniu prawami autorskimi z zaznaczeniem funkcjonowania w Polsce organizacji zbiorowego zarządzania w odniesieniu do utworów plastycznych – co ma szczególne znaczenie w związku z wejściem w życie w lipcu 2018 r. ustawy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi.

Poradnik został napisany językiem na tyle przystępnym, aby mogli z niego korzystać także nieprawnicy. Jest on zarazem opatrzony aparatem naukowym pozwalającym każdemu odbiorcy sięgnąć do źródeł pojawiających się w nim informacji.

Źródło: Ośrodek Analiz Cegielskiego

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Poradnik: Skuteczne działania w mediach społecznościowych
Newspoint przygotował poradnik „Skuteczne działania w social media” dla każdego marketera prowadzącego działania promocyjne na platformach social media. W 8 rozdziałach zostały zawarte porady mające na celu poprawne zdefiniowanie celów i KPI, zwiększenie skuteczności, polepszenie widoczności, prowadzenie systematycznej analityki i pomiaru efektów,...
E-book: Jak zbudować międzynarodową platformę e-commerce?
Według danych Eurostatu w 2018 roku aż 87 proc. obywateli UE korzystało z internetu, a z tej grupy 69 proc. dokonało tam zakupów. W efekcie e-konsumenci stanowią już 60 proc. mieszkańców krajów Wspólnoty, a co trzecia osoba w Unii kupuje poza krajem zamieszkania. Zdaniem firmy technologicznej e-point, obecna faza rozwoju e-commerce w Europie to najlepszy czas...
Raport Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery
Na czym polega antropomorfizacja marki? Czego tak naprawdę poszukują konsumenci i jak kształtują się trendy społeczno-technologiczne na najbliższe lata? Darmowy raport Cyfrowa transformacja – marketing nowej ery ma pomóc w dostosowaniu strategię firmy do najnowszych trendów.
Rozwiązania stosowane w oświetleniu wnętrz obiektów publicznych i komercyjnych
Książka „Rozwiązania stosowane w oświetleniu wnętrz obiektów publicznych i komercyjnych” zawiera porady dotyczące oświetlenia wnętrz obiektów publicznych i komercyjnych, takich jak szkoły, szpitale, sklepy, hotele, teatry, świątynie, sale sportowe.
Wielka Księga Reklamy i Druku i katalog Adbox
Przygotowania do kolejnej edycji targów trwają. Aby dobrze się do nich przygotować warto przypomnieć sobie jak wyglądała miniona edycja. W poszukiwaniu cennych kontaktów i ofert pomocne będą publikacje targowe: Wielka Księga Reklamy i Druku oraz katalog produktowy Adbox - Inspiracje Reklamowe.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764