logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka prawem chroniona: Prawo autorskie w sztukach wizualnych - bezpłatny poradnik

  PR 17.02.2019, przeczytano 562 razy
ilustracjastrzałka

Na stronie projektu sztuka.osrodekanaliz.pl jest już dostępny poradnik z podstaw prawa autorskiego dla twórców sztuk wizualnych przygotowany przez Ośrodek Analiz Cegielskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-prawem-chroniona%3A-prawo-autorskie-w-sztukach-wizualnych---bezplatny-poradnik,381273,artykul.html

Poradnik przedstawia podstawy prawa autorskiego z punktu widzenia osób zajmujących się twórczością z zakresu sztuk wizualnych, w tym twórczością plastyczną. Z tego względu kwestie związane z innymi rodzajami twórczości, w tym muzyczną, literacką, filmową, naukową, ludową, lutniczą, dotyczącą programów komputerowych i baz danych, a także problematyka dotycząca praw pokrewnych, zostały w nim pominięte. Niektóre ogólne zagadnienia z zakresu problematyki praw autorskich, które nie dotyczą bezpośrednio twórczości wizualnej, zostały natomiast potraktowane jedynie sygnalizacyjnie.

Część poradnika została także poświęcona zbiorowemu zarządzaniu prawami autorskimi z zaznaczeniem funkcjonowania w Polsce organizacji zbiorowego zarządzania w odniesieniu do utworów plastycznych – co ma szczególne znaczenie w związku z wejściem w życie w lipcu 2018 r. ustawy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi.

Poradnik został napisany językiem na tyle przystępnym, aby mogli z niego korzystać także nieprawnicy. Jest on zarazem opatrzony aparatem naukowym pozwalającym każdemu odbiorcy sięgnąć do źródeł pojawiających się w nim informacji.

Źródło: Ośrodek Analiz Cegielskiego

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielka Księga Reklamy i Druku i katalog Adbox
Przygotowania do kolejnej edycji targów trwają. Aby dobrze się do nich przygotować warto przypomnieć sobie jak wyglądała miniona edycja. W poszukiwaniu cennych kontaktów i ofert pomocne będą publikacje targowe: Wielka Księga Reklamy i Druku oraz katalog produktowy Adbox - Inspiracje Reklamowe.
OOH magazine news! już na rynku
Specjalne wydanie OOH magazine news!, przedtargowego przewodnika po wydarzeniach towarzyszących wrześniowym targom FestiwalMarketingu.pl, jest już dostępne.
„Influencer marketing od A do Z” - Podręcznik i poradnik
Polski rynek marketingu wzbogacił się o nową pozycję dotyczącą influencer marketingu.  Książka „Influencer marketing od A do Z” to jednocześnie podręcznik i poradnik. A IMM dołożył swoją cegiełkę współtworząc zestawienie prawie 200 inspirujących influencerów z 22 kategorii tematycznych.
Valkea, agencja marketingowa specjalizująca się w realizacji działań marketingu zintegrowanego oraz custom publishing, rozpoczęła współpracę z Grupą T4B, która od ponad 15 lat obecna jest na rynku polskim, plasując się na liście liderów branży bezpieczeństwa technicznego, rozwiązań informatycznych, teletechnicznych, telekomunikacyjnych oraz nowoczesnych rozwiązań...
„Od strony ulicy” - Recepta na udany szyld
Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni. Poradnik został wydany w nakładzie 1200 egzemplarzy, jest bezpłatny. Plastyk Miasta Gdyni zapowiada...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764