logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka publiczna: CowParade zagości w Warszawie

   08.03.2005, przeczytano 2135 razy

Latem 2005 Warszawa dołączy do grona miast prezentujących CowParade (z ang. Parada Krów) czyli największą wystawę sztuki publicznej. Ponad 100 rzeźb krów posłuży jako płótno dla polskich artystów, którzy przeniosą na nie swoje propozycje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-publiczna%3A-cowparade-zagosci-w-warszawie,2651,artykul.html

CowParade, obok promocji sztuki publicznej, przyświecają również cele charytatywne – na zakończenie projektu zorganizowana zostanie aukcja, a dochód ze sprzedaży wystawionych nie niej krów zostanie przekazany na organizacje charytatywne.

CowParade odbyła się po raz pierwszy w 1998 roku w Zurychu, a w latach kolejnych można było podziwiać kolorowe krowy m.in. w Nowym Jorku, Chicago, Londynie, Manchester, Pradze czy Johannesburgu. W 2005 roku, obok Warszawy, CowParade organizują takie metropolie jak Barcelona, Bukareszt, Monako, Moskwa i Sao Paulo. W stolicy Polski na ulice miasta wyjdzie minimum sto kolorowych krów, które ozdobią najważniejsze kulturowo i towarzysko punkty stolicy. Wydarzenie będzie wizytówką miasta przez kolejnych 90 dni, zachęcając mieszkańców i turystów do dobrej zabawy, edukacji i dialogu z wyobraźnią.

CowParade Warsaw angażuje twórców z różnych środowisk oraz grup artystycznych. Podczas pracy nad tym projektem spotkają się znani artyści współczesnej awangardy polskiej o ugruntowanej pozycji w świecie mediów, a także młodzi, kształtujący się jeszcze studenci najbardziej prężnych pracowni akademii sztuk pięknych i znane osoby z życia publicznego. Każdy twórca biorący udział w CowParade Warsaw będzie mógł ukształtować swoją krowę według indywidualnych wizji, kierując się własną ekspresją i wyobraźnią. Liczą się niepowtarzalne pomysły. Wszyscy są zapraszani!

- Bardzo mi się te krowy spodobały. W Warszawie brakuje takich rozweselających projektów. Liczę na inwencję artystów. Może na krowach pojawia się motywy warszawskie, a może któraś zamieni się w Syrenkę – skomentował Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor miejskiego biura promocji.

Informacje: www.CowParade.com

Źródło: CowParade Polska

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764