logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka skutecznego pisania. Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę

  PR 04.09.2024, przeczytano 568 razy
ilustracjastrzałka

Nikt nie odpisuje na twoje maile ani nie lajkuje postów na Facebooku? Wysyłasz w świat przełomową wiadomość albo ogłaszasz najlepszą promocję na rynku, ale jedyną odpowiedzią na nie jest głucha cisza? Nie oznacza to, że twoja wiadomość nie jest ważna. Po prostu trafiła do bardzo zajętych czytelników. Całe szczęście są sposoby, by przyciągnąć i zatrzymać ich uwagę. Autorzy książki „Sztuka skutecznego pisania” sprawdzili i wybrali te najbardziej skuteczne. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-skutecznego-pisania.-jak-tworzyc-tresci%2C-ktore-przyciagaja-uwage,405525,artykul.html

Naukowcy z Harvardu specjalizujący się w skutecznej komunikacji, prof. Todd Rodgers i dr Jessica Lasky-Fink są zgodni: ładnie pisać należy szkolne rozprawki, a w życiu trzeba pisać skutecznie. Czyli tak, aby nas czytano i reagowano na nasze komunikaty. Najlepiej zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Dlatego wykorzystując swoje doświadczenie z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, opracowali 6 prostych zasad i zebrali je w książce „Sztuka skutecznego pisania” dostępnej już dla polskich czytelników. Dzięki zebranym w niej podstawom i ćwiczeniom twoje teksty będą zarówno atrakcyjne, jak i zrozumiałe dla czytelników.

Większość z nas pisze dziesiątki, a może nawet setki wiadomości tygodniowo. Można więc sądzić, że jesteśmy w tym dobrzy. Okazuje się jednak, że praktyczne pisanie wychodzi nam dużo gorzej, niż myślimy. Na nasze wiadomości bardzo często nikt nie reaguje albo otrzymujemy spóźnione i niekompletne odpowiedzi. Pozornie proste formy komunikacji stają się skomplikowane i zagmatwane. Zasady skutecznego pisania pomagają jaśniej i szybciej przekazać, o co nam chodzi, dzięki czemu wywołujemy reakcję dokładnie wtedy, kiedy chcemy. Jasność pisania zmusza nas też do jasności myślenia. W ten sposób nasze idee i cele stają się bardziej wyraziste – tłumaczą autorzy książki.

Wyniki i wnioski z badań empirycznych prowadzonych przez autorów „Sztuki skutecznego pisania” zostały wykorzystane nie tylko do stworzenia 6 zasad pisemnej komunikacji, ale też podczas pisania tego poradnika. Tekst jest przejrzysty, łatwy do przyswojenia, wiele treści i zasad zilustrowano graficznymi przykładami, a jej przeczytanie – wraz z ćwiczeniami – nie powinno zająć więcej niż 3 godziny.

„Sztuka skutecznego pisania” to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji – zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym.

Książka dostępna jest w formie drukowanej i elektronicznej w księgarni internetowej PWN oraz w innych księgarniach internetowych i stacjonarnych.

Źródło: Wydawnictwo Naukowe PWN SA

Dodatkowe informacje:

Sztuka skutecznego pisania
Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę

Druk: 2024
Wydanie/Copyright: wyd. I, 2024
Autor: Todd Rogers, Jessica Lasky-Fink
Tłumacz: Paweł Tomanek
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Typ oprawy: miękka
Liczba stron: 264
Wymiary: 14.8x21.0cm
Data premiery: 15.07.2024
Tytuł oryginalny: Writing for Busy Readers: Communicate More Effectively in the Real World

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Największy raport o SEO i Content Marketingu w polskim e-commerce
Prawie 150 stron danych, analiz i komentarzy. 1000 sklepów e-commerce, 200 decydentów, 13 ekspertów Harbingers i dziesiątki partnerów branżowych.... 8.05.2025 oficjalnie swoją premierę ma raport E-commerce 2025: Prognozy przychodów z SEO i Content Marketingu w dobie AI — największe opracowanie o roli treści i widoczności w rozwoju sklepów internetowych w Polsce. 
SEMbook 2025, czyli najnowsze trendy w SEO i PPC
Search Ads 360, Allegro, Meta Ads czy wizytówki Google – to m.in. narzędzia, które wraz z algorytmami dynamicznie zmieniają marketing w wyszukiwarkach. W jaki sposób wykorzystać galopujące zmiany? Jak unikać pułapek błyskawicznie rozwijających się algorytmów i czerpać maksymalne korzyści z AI i automatyzacji? Nowe strategie, świeże podejścia, błyskotliwe...
Targi w Polsce w 2024 roku: kondycja branży targowej w raporcie PIPT
Branża targowa w Polsce umacnia swoją pozycję – wynika z raportu „Targi w Polsce w 2024 roku”, przygotowanego przez Polską Izbę Przemysłu Targowego (PIPT). W minionym roku branża zanotowała wzrost, zarówno jeśli chodzi o liczbę wydarzeń, zwiedzających, jak i o liczbę wystawców.
Majowe wydanie Werbe!PUNKT
Najnowsze, trzecie wydanie magazynu Werbe!PUNKT jest już w dystrybucji i trafia bezpośrednio do dystrybutorów artykułów promocyjnych na rynku niemieckojęzycznym.
Connected TV bez tajemnic – poradnik reklamy CTV
Co drugie mieszkanie w Polsce wyposażone jest w telewizor podłączony do internetu. Urządzenie, które użytkownikom daje dostęp do treści telewizyjnych, ale też wideo na żądanie, aplikacji czy streamingu muzyki dla branży reklamowej jest nowym, dynamicznie rosnącym ekosystemem reklamowym. Szacunki mówią, że na reklamę w środowisku CTV marketerzy w Polsce wydają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764