logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sztuka skutecznego pisania. Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę

  PR 04.09.2024, przeczytano 220 razy
ilustracjastrzałka

Nikt nie odpisuje na twoje maile ani nie lajkuje postów na Facebooku? Wysyłasz w świat przełomową wiadomość albo ogłaszasz najlepszą promocję na rynku, ale jedyną odpowiedzią na nie jest głucha cisza? Nie oznacza to, że twoja wiadomość nie jest ważna. Po prostu trafiła do bardzo zajętych czytelników. Całe szczęście są sposoby, by przyciągnąć i zatrzymać ich uwagę. Autorzy książki „Sztuka skutecznego pisania” sprawdzili i wybrali te najbardziej skuteczne. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztuka-skutecznego-pisania.-jak-tworzyc-tresci%2C-ktore-przyciagaja-uwage,405525,artykul.html

Naukowcy z Harvardu specjalizujący się w skutecznej komunikacji, prof. Todd Rodgers i dr Jessica Lasky-Fink są zgodni: ładnie pisać należy szkolne rozprawki, a w życiu trzeba pisać skutecznie. Czyli tak, aby nas czytano i reagowano na nasze komunikaty. Najlepiej zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Dlatego wykorzystując swoje doświadczenie z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, opracowali 6 prostych zasad i zebrali je w książce „Sztuka skutecznego pisania” dostępnej już dla polskich czytelników. Dzięki zebranym w niej podstawom i ćwiczeniom twoje teksty będą zarówno atrakcyjne, jak i zrozumiałe dla czytelników.

Większość z nas pisze dziesiątki, a może nawet setki wiadomości tygodniowo. Można więc sądzić, że jesteśmy w tym dobrzy. Okazuje się jednak, że praktyczne pisanie wychodzi nam dużo gorzej, niż myślimy. Na nasze wiadomości bardzo często nikt nie reaguje albo otrzymujemy spóźnione i niekompletne odpowiedzi. Pozornie proste formy komunikacji stają się skomplikowane i zagmatwane. Zasady skutecznego pisania pomagają jaśniej i szybciej przekazać, o co nam chodzi, dzięki czemu wywołujemy reakcję dokładnie wtedy, kiedy chcemy. Jasność pisania zmusza nas też do jasności myślenia. W ten sposób nasze idee i cele stają się bardziej wyraziste – tłumaczą autorzy książki.

Wyniki i wnioski z badań empirycznych prowadzonych przez autorów „Sztuki skutecznego pisania” zostały wykorzystane nie tylko do stworzenia 6 zasad pisemnej komunikacji, ale też podczas pisania tego poradnika. Tekst jest przejrzysty, łatwy do przyswojenia, wiele treści i zasad zilustrowano graficznymi przykładami, a jej przeczytanie – wraz z ćwiczeniami – nie powinno zająć więcej niż 3 godziny.

„Sztuka skutecznego pisania” to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji – zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym.

Książka dostępna jest w formie drukowanej i elektronicznej w księgarni internetowej PWN oraz w innych księgarniach internetowych i stacjonarnych.

Źródło: Wydawnictwo Naukowe PWN SA

Dodatkowe informacje:

Sztuka skutecznego pisania
Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę

Druk: 2024
Wydanie/Copyright: wyd. I, 2024
Autor: Todd Rogers, Jessica Lasky-Fink
Tłumacz: Paweł Tomanek
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Typ oprawy: miękka
Liczba stron: 264
Wymiary: 14.8x21.0cm
Data premiery: 15.07.2024
Tytuł oryginalny: Writing for Busy Readers: Communicate More Effectively in the Real World

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

ESG update. Marki powinny poruszać kwestie ważne społecznie
Nowe regulacje prawne, rosnąca świadomość i zmiana oczekiwań konsumentów oraz przede wszystkim nowe wyzwania globalne jak np. społeczna odpowiedzialność marek, ład korporacyjny, etyka czy walka o ochronę środowiska to zagadnienia, przed którymi staje dziś biznes. Zatem nic dziwnego, że niemal połowa agencji PR (w ujęciu globalnym)...
2. edycja raportu BuzzCenter „Power of AI”
W Polsce coraz więcej firm dostrzega ogromny potencjał sztucznej inteligencji jako narzędzia wspierającego rozwój, automatyzację i optymalizację procesów. Wyniki najnowszego raportu „Power of AI” przeprowadzonego przez firmę BUZZcenter pokazują, że aż 77% respondentów wskazuje AI jako czynnik napędzający zmiany w ich działalności. Raport został...
Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024 - również po angielsku
Jeden z najpopularniejszych tegorocznych e-booków IAB Polska teraz dostępny również w wersji anglojęzczynej. Zapraszamy do lektury Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska.
Werbe!Punkt zwiększa zasięg
W październiku na biurka agencji reklamowych i dystrybutorów produktów reklamowych trafi drugie wydanie magazynu Werbe!Punkt. Od najbliższego wydania magazyn Werbe!PUNKT zwiększa swój zasięg na rynkach D-A-CH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). 
Wrześniowy OOH magazine z katalogiem na Festiwal Marketingu
Nowy numer OOH magazine jest już na rynku. Wydanie przygotowane zostało na Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku: Festiwal Marketingu, które odbędą się już 18-19 września 2024 r. w EXPO XXI Warszawa. Magazyn zawiera katalog wystawców tej imprezy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764