logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Sztywne godziny pracy zabijają kreatywność

   16.07.2003, przeczytano 13292 razy

Ciekawe rezultaty przyniosło badanie, które na zamówienie Corela przeprowadziła w Wielkiej Brytanii. firma Dynamic Markets. Okazało się, że aby w pełni wykorzystać potencjał pracownika, należy zapewnić mu elastyczne godziny pracy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztywne-godziny-pracy-zabijaja-kreatywnosc,1731,artykul.html

Z podsumowującego wyniki badania raportu wynika jednoznacznie, że narzucanie pracownikom stałych godzin pracy nie jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które swoją egzystencję opierają na kreatywności zatrudnionych. Jak się bowiem okazuje, osoby w różnym wieku mają najlepsze pomysły o różnych porach dnia. Starsi pracownicy tworzą najlepsze projekty rano, z kolei młodsi mają więcej pomysłów wczesnym wieczorem. Badanie wykazało pewne prawidłowości, z których wynika że osoby w różnym wieku lepiej pracują o różnych porach dnia. I tak 44% osób pomiędzy 55 a 64 rokiem życia jest w najlepszej formie umysłowej w ciągu pierwszych godzin pracy. W tym samym czasie tylko 16% osób z grupy wiekowej 16-24 lat notuje najlepsze wyniki. Blisko połowa młodych ludzi jest najbardziej kreatywna pod koniec dnia pracy. Dobre pomysły przychodzą im do głowy także bezpośrednio po opuszczeniu biura. Twórcy raportu sugerują, że firmy – jeśli zależy im na kreatywności pracowników - powinni dostosować godziny pracy do indywidualnych preferencji zatrudnionych.

Źródło informacji: BBC

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

"bezpośrednio po opuszczeniu biura" - jeszcze ktoś wpadnie na pomysł, że pracownik w ciągu dnia będzie 20 razy musiał przychodzić do pracy :)

avatar użytkownika
,

coś w tym jest... praca grafika jest specyficzna tym bardziej jeśli wymaga się od niego kreatywności, jeżeli w pracy jest "sztywno", wykorzystuje się moce przerobowe na maksa, to ze szkodliwością nawet dla samej firmy. Czasem na jeden projekt warto by było poświęcić pół dnia żeby dobrze go dopracować ale niestety,trzeba robić szybko i z marszu przechodzić do kolejnego projektu... to zabija spontaniczność tak ważną w tej pracy. Kolejne projekty stają się bez wyrazu...

avatar użytkownika
,

U mnie w firmie nie ma takiej możliwości.
Sztywne godziny. Nawet nie można przyjść wcześniej, aby szybciej w domku być.
Pracuje się od 7 do 15. I to się nie zmieni.
Zresztą ok 14 już nie mam siły i pomysłów na wymyślenie czegokolwiek.

avatar użytkownika
,

Ja też mam najlepsze pomysły późnym wieczorem.
Pracuję dla firmy "BleBle" od 8:00 do 17:30, kamera patrzy mi na ręce. Ale za to od 21:00 pracuję dla siebie i swoich klientów.

Najnowsze w tym dziale

Reklamy a postanowienia Polaków wg Google
Właśnie porzuciłeś postanowienia noworoczne, ale wciąż widzisz reklamy siłowni, suplementów diety i fit cateringów? Narzędzie Google pozwala je ograniczyć. 49% Polek i Polaków porzuca postanowienia noworoczne w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Mimo to aż 79% z nich nadal zauważa reklamy związane z tymi postanowieniami nawet po ich porzuceniu,...
In-house printing: Canon robi przegląd zalet
W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie angażowanie klienta okazuje się coraz trudniejsze. Dlatego, szukając sposobów na przyciągnięcie jego uwagi warto przyjrzeć się zaletom spersonalizowanych materiałów drukowanych. Można je dzisiaj tworzyć samodzielnie wewnątrz organizacji, a ułatwiają to rozwiązania przeznaczone dla druku na potrzeby własne (in-house). Inwestycja we...
Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
Dźwięk w cyberprzestrzeni: Audio marketing w świecie online
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na potężne narzędzie - dźwięk.
Pierwszy sklep formatu „Nike Rise
20 lutego br. w Centrum Handlowym Bonarka otwarto pierwszy salon "Nike Rise" w Polsce. Dwupoziomowy sklep o powierzchni 1000 mkw. w swoim założeniu łączy bogaty świat sportu i jego różnorodnych dyscyplin z innowacyjnymi, cyfrowymi doświadczeniami i usługami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764