logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Sztywne godziny pracy zabijają kreatywność

   16.07.2003, przeczytano 13645 razy

Ciekawe rezultaty przyniosło badanie, które na zamówienie Corela przeprowadziła w Wielkiej Brytanii. firma Dynamic Markets. Okazało się, że aby w pełni wykorzystać potencjał pracownika, należy zapewnić mu elastyczne godziny pracy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sztywne-godziny-pracy-zabijaja-kreatywnosc,1731,artykul.html

Z podsumowującego wyniki badania raportu wynika jednoznacznie, że narzucanie pracownikom stałych godzin pracy nie jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które swoją egzystencję opierają na kreatywności zatrudnionych. Jak się bowiem okazuje, osoby w różnym wieku mają najlepsze pomysły o różnych porach dnia. Starsi pracownicy tworzą najlepsze projekty rano, z kolei młodsi mają więcej pomysłów wczesnym wieczorem. Badanie wykazało pewne prawidłowości, z których wynika że osoby w różnym wieku lepiej pracują o różnych porach dnia. I tak 44% osób pomiędzy 55 a 64 rokiem życia jest w najlepszej formie umysłowej w ciągu pierwszych godzin pracy. W tym samym czasie tylko 16% osób z grupy wiekowej 16-24 lat notuje najlepsze wyniki. Blisko połowa młodych ludzi jest najbardziej kreatywna pod koniec dnia pracy. Dobre pomysły przychodzą im do głowy także bezpośrednio po opuszczeniu biura. Twórcy raportu sugerują, że firmy – jeśli zależy im na kreatywności pracowników - powinni dostosować godziny pracy do indywidualnych preferencji zatrudnionych.

Źródło informacji: BBC

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

"bezpośrednio po opuszczeniu biura" - jeszcze ktoś wpadnie na pomysł, że pracownik w ciągu dnia będzie 20 razy musiał przychodzić do pracy :)

avatar użytkownika
,

coś w tym jest... praca grafika jest specyficzna tym bardziej jeśli wymaga się od niego kreatywności, jeżeli w pracy jest "sztywno", wykorzystuje się moce przerobowe na maksa, to ze szkodliwością nawet dla samej firmy. Czasem na jeden projekt warto by było poświęcić pół dnia żeby dobrze go dopracować ale niestety,trzeba robić szybko i z marszu przechodzić do kolejnego projektu... to zabija spontaniczność tak ważną w tej pracy. Kolejne projekty stają się bez wyrazu...

avatar użytkownika
,

U mnie w firmie nie ma takiej możliwości.
Sztywne godziny. Nawet nie można przyjść wcześniej, aby szybciej w domku być.
Pracuje się od 7 do 15. I to się nie zmieni.
Zresztą ok 14 już nie mam siły i pomysłów na wymyślenie czegokolwiek.

avatar użytkownika
,

Ja też mam najlepsze pomysły późnym wieczorem.
Pracuję dla firmy "BleBle" od 8:00 do 17:30, kamera patrzy mi na ręce. Ale za to od 21:00 pracuję dla siebie i swoich klientów.

Najnowsze w tym dziale

Postrzeganie smaku płynów w różnych kolorach w zależności od kraju i płci
Najnowsze badania naukowców wskazują, że kolor napoju wpływa na postrzeganie przez nas jego smaku, nawet jeśli skład pozostaje niezmieniony. Co ciekawe, udowodniono, że w zależności od kraju pochodzenia respondentów mają oni inne skojarzenia z napojami w różnych kolorach – Polacy częściej interpretują pomarańczowe napoje jako słodkie lub kwaśne,...
Trendy w eventach korporacyjnych 2025
Wydarzenia firmowe to dziś jedno z najpotężniejszych narzędzi komunikacji. Angażują wszystkie zmysły uczestników, oferując unikalne doświadczenie interakcji z marką i zespołem. Obecnie eventy korporacyjne wykraczają daleko poza standardową imprezę z headlinerem – stają się strategicznym zasobem dla firmy, jej kultury i employer brandingu.
Opakowania AI-friendly: czytelne także dla algorytmów
Jedną z podstawowych ról opakowania, oprócz przechowywania i transportowania, jest jego atrakcyjność wizualna, dzięki której produkt wyróżnia się na półce, przyciąga uwagę klienta i skłania do zakupu. Opakowanie pełni jednak dużo więcej funkcji, a poza konsumentem powinno być czytelne także dla algorytmów. Mowa o sztucznej inteligencji, która stosowana w systemach do...
Masz wrażenie, że Twoi klienci działają irracjonalnie? Przeceniają drobne nagrody, a te odroczone w czasie, nawet znacznie większe, ich nie kuszą? A może z jakiegoś powodu nagle zwiększają częstotliwość zakupów, nawet jeśli nie proponujesz im specjalnych zniżek? To nie magia, to psychologia! Poznaj efekty psychologiczne rządzące naszymi decyzjami zakupowymi i dowiedz...
Masowa korespondencja wciąż istotna w dobie cyfryzacji
Choć cyfryzacja dynamicznie zmienia sposób komunikacji, a liczba przesyłek listowych ogółem maleje, są obszary, w których tradycyjna korespondencja pozostaje nieodzownym narzędziem komunikacji. Z danych niezależnego operatora pocztowego Speedmail wynika, że największe wolumeny nadal generują branże: bankowa, telekomunikacyjna i windykacyjna, gdzie papierowe listy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764